poniedziałek, 27 lipca 2015

Zmiana Świadomości - Autor: Geoffrey Hoppe



Pragnę, by słowo świadomość (consciousness) było krótsze, łatwiejsze do przeliterowania i łatwiejsze do wypowiedzenia. Napisanie słowa świadomość, zabiera dużo czasu. Przeciętna długość słowa w języku angielskim to 5 liter. Świadomość jest 13 literowa i ma 4 sylaby. To nie pasuje zbyt dobrze na kubku do kawy albo koszulce. Podczas gdy wolno mówiący ludzie próbują wymówić to słowo, ja praktycznie zapadam w sen.
Według słownika Merriam Webstera, pierwsze znane użycie (słowa) świadomość miało miejsce około roku 1629. Słowo to ma swoje źródło w łacińskim słowie conscius, które oznacza wiedzieć albo szerzyć wiedzę. To powoduje, że zastanawiam się, czy ludzie byli świadomi przed rokiem 1629? Jak oni rozmawiali o świadomości, jeśli słowo to nie istniało? Użycie słowa Świadomość osiągnęło szczytową popularność około 1890 roku i potem spadło do najniższego punktu gdzieś około 1943, a około 1973 roku słowo to znowu wróciło do popularniejszego użycia, ale nieznacznie, jego użycie spadło od tego czasu. Teraz ludzie właśnie mówią, “Waz happnin' (co się stało)?” Zastanawiam się, czy tracimy (świadomość) przytomność, jeśli słowo jest zbyt trudne do wypowiedzenia, czy napisania?
Sprawdziłem kilka tłumaczeń słowa i nie znalazłem wiele pocieszenia. W Islandzkim, to jest meðvitund. Cholerny… Nawet nie spróbuję wypowiedzieć tego. Irlandzki to jest Chonaic. To brzmi jak starcza choroba. Po polsku to jest świadomość. Masz potrzebę stroić sobie żarty. W niemieckim, to Bewusstsein. Co brzmi jak kapuśniak, który moja babcia zwykła gotować, a który powodował wzdęcia. W Zulu to jest ukwazi. A więc, przepraszam za kichanie! (Przeprosiny dla naszej międzynarodowej widowni, dla której angielskie słowo świadomość, nie jest trochę lepsze!)
Według Adamusa, świadomość jest wszystkim. Ale dla mnie to nie zalicza się do chłodno brzmiących słów, ani do tego, jak wielu ludzi rozumie , co to znaczy. Kiedy zostałem zapytany przez gburowatego strażnika granicznego czym się zajmuję, odparłem, że prowadzę seminaria świadomości. Moja odpowiedź spotkała się z pustym, utkwionym we mnie wzrokiem i dalszym zapytaniem. “Dlaczego jesteś tutaj?” zapytał, odnosząc się do istoty moich podróży, ale nie mogłem oprzeć się dania mu ezoterycznej odpowiedzi, “Ponieważ wybieram tu być.”Następnie, stojąc przy okienku odpraw, poczułem nogę Lindy kopiącą mnie w goleń.
Pragnę, by słowo świadomość było chłodnym słowem, jak zero. Zero jest chłodne ponieważ nie ma dużo słów z “z” i jest łatwe do przeliterowania. Kiedy nazywasz kogoś “zerem” oni dokładnie wiedzą, co masz na myśli, podczas gdy jeśli nazywasz ich “nieświadomymi” oni mają minę, jak krowa na pastwisku, kiedy przyglądasz się ich twarzy. Słowo Świadomość powinno być krótkie, czyli, dynamiczne i unikalne. Co myślicie o nazwaniu tego “azi”? Jest w tym wszystko od “a” do “z” i zawiera “I.” Antonimem „azi” byłby “huu?”
Jedną pewną rzeczą jest to, że świadomość jest trudna, by napisać ją na moim iPad podczas leżenia w łóżku. Często budzę się w środku nocy i rozmawiam z Adamusem i lubię robić później notatki. Próbuję być wysoko- świadomym typem faceta, używam mojego iPad do robienia notatek, zamiast staromodnego papieru i pióra. Ale patrząc na moje notatki następnego dnia widzę , że wpisałem świadomość jako wszystko pomiędzy “cnscikusnss” do “csscnsscnss.” Widocznie nie robię tego tak dobrze o 2:00 AM.
Nie tylko słowo świadomość jest trudne do napisania, ale tez trudne do zrozumienia. Nikt nie wie, co oni wiedzą. Jest wielu inteligentnych ludzi tam na zewnątrz, ale to nie znaczy, że oni są wysoce świadomi. Oni mogliby nauczyć się na pamięć książek z dziedziny prawa albo napisać, zapamiętać złożony kod komputerowy, ale to nie znaczy , że oni są bardziej świadomi niż inni. Dla mnie, jedyną rzeczą, którą wiem jest to, że jestem świadomy. Wszystko inne podlega postrzeganiu i pytaniu (kwestionowaniu).

Poprzez nauczania Adamusa, zrozumiałem , że świadomość to fundament wszystkiego. Bez tego nie byłoby żadnego wszechświata, nawet naszej ślicznej planety Ziemi. Nie byłoby żadnego sposobu cieszenia się muzyką Yoham (bezwstydna promocja dla tych zdumiewających muzyków), żadnego sposobu cieszenia się dobrym posiłkiem albo winem, żadnego sposobu doświadczania zmysłowej natury życia i żadnego sposobu uśmiania się porządnie w szale życia. Bez świadomości, nie istniałbym. Nasza świadomość umożliwia, żebyśmy spostrzegli i doświadczyli wszystkiego we wszystkich rzeczywistościach, ale co ważniejsze nasza świadomość jest tym, co stworzyło te rzeczywistości.

Ludzki intelekt ma trudny czas łapiąc istotę świadomości. Świadomość nie ma żadnej energii, ale tworzy energię . Nie istnieje w czasie i przestrzeni, ale raczej tworzy czas i przestrzeń. Nie ma w niej żadnej siły, mocy albo ruchu, być może to jest najtrudniejsza rzecz dla lewo półkulowych ludzi by, to zrozumieć. Nie możesz ścisnąć mózgu by wyciągnąć, wyekstrahować świadomość ponieważ to nie jest część fizycznego mózgu. To jest podstawa całej tej myśli.

Świadomość to wszystko i wszystko ma świadomość. Lata temu, Tobiasz nauczył mnie , że nawet przedmioty, jak krzesła, uliczne znaki i skały mają coś, co on nazwał sub-świadomość. Innymi słowy, wszystko ma wrodzoną świadomość siebie. Krzesło ma uświadomienie siebie jako krzesło, włączając w to jego pochodzenie jako drzewo, sadzonka i jego ród, aż do drzewa matecznego. Skała ma uświadomienie siebie jako skała, włączając w to jej związek z Ziemią, z kosmosem i energetycznymi warunkami, które stworzyły fizyczną Ziemię. Te sub-świadomości to nie istoty z duszą, jak ty albo ja, one nie mają zdolności twórczych , ale one mają poczucie świadomości i sieć połączeń z ich oryginalnym stworzeniem, źródłem. Tobias nauczył mnie by wykorzystać świadomość przedmiotu, by go poczuć i doświadczyć go. To samo może łatwo być zrobione z ludźmi. (przyp.tłum. takie „nurkowanie robiliśmy z Adamusem podczas jednego z Shoudów)

Czy komputery kiedykolwiek będą symulować ludzką świadomość? Nigdy nie mów nigdy, ale w obecnej chwili to jest wysoce nieprawdopodobne. Możesz symulować pogodę na komputerze, ale nigdy nie będziesz doświadczać mokrego. Komputery w przyszłości prawdopodobnie będą mogły zmienić pogodę, ale one nigdy nie będą mieć prawdziwego doświadczenia gorącego albo wietrznego albo suchego.

Tymczasem, Adamus nadal będzie pracować z Shaumbrą, by zbadać świadomość przez stawanie się bardziej świadomym swojej świadomości. To jest rodzaj nauki np. o wodzie przez nurkowanie do większego oceanu. Być może znajdzie on gładkie nowe słowo, by zastąpić przestarzałe i ciężkie słowo, pisownię słowa “świadomość”. Być może to powinien być tylko dźwięk, jak “Ahhhhhhh!”


Tłumaczenie: Grażyna Czajka - Bartosik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz