piątek, 31 marca 2023

Cathy Buckle: List z Zimbabwe, 31 marca 2023 r.



31 marca 2023 r. Steve Beckow


Historia, której nie mogę opowiedzieć

Droga Rodzino i Przyjaciele,

Pisanie tego listu z Zimbabwe do Was co tydzień lub co dwa tygodnie przez ostatnie 23 lata wymagało ode mnie nie lada wysiłku, to mało powiedziane! W niektórych tygodniach jest to łatwe, słowa wypływają szybciej, niż jestem w stanie je napisać; w innych tygodniach pocę się krwią, wpatruję się w pusty ekran i zastanawiam się, jak powiedzieć Wam, co naprawdę się dzieje.

Pisanie tej historii Zimbabwe to często niebezpieczny biznes; bez wyjątku ci z nas, którzy robią to w takiej czy innej formie, są dobrze wyćwiczeni w sztuce autocenzury i mam nadzieję, że jesteście równie dobrze wyćwiczeni w sztuce czytania między wierszami.

Napisałem cały ten list kilka dni temu i wtedy zobaczyłem informację od najodważniejszego z odważnych w Zimbabwe. Dziennikarz Hopewell Chin'ono napisał: "Po tych ciągłych groźbach ze strony rzecznika prezydenta Mnangagwy pod adresem dziennikarzy informujących o wynikach śledztwa Al Jazeery, nie będę relacjonował tej historii dla własnego bezpieczeństwa. George Charamba jasno przedstawił konsekwencje, jeśli będziemy kontynuować".

Wykrzykniki! Głowy do góry!

18.26pm Barn Owl siedzi w półmroku obserwując mnie. Nie mogę opowiedzieć historii, ale tak jak sowa mogę z pewnością obserwować ją w ciszy, obserwować i czekać.

Projekt drugi rozpoczyna się o 03.00 rano, aby jak najlepiej wykorzystać energię elektryczną zanim się wyłączy. Projekt drugi musi opowiedzieć historię bez jej opowiadania. Spocona krew kapie na klawiaturę!

W czasach natychmiastowej gratyfikacji, kiedy nasza uwaga jest coraz krótsza, wszystko wydaje się ograniczone do dwuminutowego lub krótszego klipu. Dwie minuty na wyjaśnienie, dlaczego jedna trzecia naszej populacji nie ma co jeść. Dwie minuty, aby ujawnić, jak nasz niegdyś kwitnący kraj zamienił się w ciemną dziurę korupcji. Dwie minuty, by zrozumieć, dlaczego codziennie mamy 18-godzinne przerwy w dostawie prądu. Dwie minuty na opisanie rzeczywistości 480% inflacji. Dwie minuty, by powiedzieć, gdzie podziało się całe złoto. Dwie minuty, żeby powiedzieć, dlaczego szpitale nie mają leków. Dwie minuty na zrozumienie, dlaczego nasi najlepsi specjaliści nie mają wyboru i muszą uciekać do diaspory, aby przetrwać i utrzymać swoje rodziny.

04.00 rano, nie ma prądu, klawiatura się klei, puchacze wołają po dolinie: Huuu, hoo, hu, szykując się do ukrycia przed świtem. Ale wciąż nie opowiedziałem tej historii.

Kiedy świat jest zredukowany do dwóch minut, obejrzenie 51-minutowego dokumentu wymaga wysiłku, a jeszcze większego wysiłku - obejrzenia go dwukrotnie. A kiedy już to zrobisz, słowa, liczby, niedowierzanie i obrzydzenie prześladują cię. Czy naprawdę może im to ujść na sucho? Czy naprawdę będą bezkarni? Czy ktoś coś zrobi? Czy świat patrzy, mówi o tym, zamierza prowadzić śledztwa? Potrzeba dwóch sekund, aby kliknąć tutaj i zacząć oglądać i 51 minut, aby zobaczyć do końca tego pierwszego z czterech odcinków https://www.youtube.com/watch?v=evWEuVR1XIs

Mam nadzieję, że klikniesz, obejrzysz i udostępnisz, te trzy małe słowa, które tak dominują w naszym życiu dzisiaj. A teraz, po liście, który nie mówi nic, ale wszystko, kończę z przesłaniem miłości i kondolencji, nigdy nie zapomnę cię, Rob i Jen, lub ty młody Jeremy, wdzięczny za każdą krótką chwilę w czasie, że mieliśmy razem; będę obserwować dla ciebie w spadających gwiazdach.

Dziękuję wszystkim, którzy pomagają mi opowiadać tę historię i pomagają mi utrzymać nadzieję przy życiu. Nie mógłbym tego zrobić bez Was. Nie ma żadnych opłat za ten list z Zimbabwe, ale jeśli chcesz przekazać darowiznę, odwiedź moją stronę internetową. Do następnego razu, dzięki za przeczytanie tego Listu z Zimbabwe, który trwa już 23 lata, oraz moich książek o życiu w Zimbabwe, kraju w oczekiwaniu.

Ndini shamwari yenyu (Jestem twoim przyjacielem) Love Cathy 30 marca 2023 r. Copyright © Cathy Buckle https://cathybuckle.co.zw/

Wszystkie moje książki są teraz dostępne na Amazon, Kindle i Lulu, a twarda wersja moich sugestywnych książek fotograficznych "Ponadczasowe piękno Zimbabwe" (kolekcje 2021 i 2022) na papierze o wysokim połysku dostępna jest wyłącznie na LULU. Odwiedź moją stronę internetową, aby uzyskać pełne informacje www.cathybuckle.co.zw lub kliknij tutaj: www.lulu.com/spotlight/cathybuckle2018 lub tutaj www.amazon.com/author/catherinebuckle

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz