niedziela, 23 sierpnia 2020

Sprzątanie pozostałości: "Praca" w "Pracy na rzecz wzrostu"



23 sierpnia 2020 r., Steve Beckow


Kredyt: Theravive.com

Widząc zniknięcie na jakiś czas wazany (lub głównej kwestii) nie jest końcem drogi.

Wazany mogą pojawić się ponownie i przywrócić się do życia, jeśli powrócimy do życia podążając za tym, co stało się nawykowymi wzorcami zachowań.

Zwykłe wzorce zachowań są jedną z form pozostałości, wytrącania się, opadu z naszych wazonów. Trzymają się nawet po zniknięciu wazany.

Wciąż mam nawyki, wzorce i zachowanie osoby, która była zawiedziona tyle razy, że widzi rzeczy jako beznadziejne.

Dodajmy do tego stale postrzeganą dietę krytyki i masz kogoś, kto czuje się pobity.

Podobnie jak łańcuch Morleya, każdy z nas ma swoje resztki i każdy z nas jest odpowiedzialny za to, co z nim robimy. To jest jak program, program w komputerze. Działamy zgodnie z jego dyktandami automatycznie - tak, świat jest beznadziejnym miejscem; tak, nic co robię nie działa; tak, to wszystko moja wina.

Jeśli nie zachowam czujności i zamiast tego będę reagować na stare znajome sposoby, wpadnę z powrotem w te same stare rowki lub postawy. Odtworzę vasana, nie wiedząc, co robię.

Powtarzam więc: Nie wystarczy uwolnić się od wazany, trzeba też pozbyć się pozostałości po zwyczajowych wzorcach zachowań poprzez powtórzenie i przeprogramowanie się. (1)

W poprzednich artykułach, nazwałem ten proces "naprawianiem". Naprawiałam własne zranione dziecko i oferowałam mu wskazówki, których wtedy nie miałam.

Jeśli ja tego nie zrobię, to kto w społeczeństwie zrobi to za mnie? Psychoterapeuta? Kierownik warsztatu? Nauczyciel duchowy?  Mamy kilka kursów na temat rodzicielstwa, nieważne, naprawiania.

Nie, muszę zająć się resztą, przeprogramować komputer, pozbyć się resztek nawykowych wzorców zachowań, które wynikają z utraty nadziei.

Uważam to wszystko za "pracę" w "pracy nad wzrostem". Więc to ja "wykonuję swoją pracę". To jest część pracy świadomościowej.

Moja nadzieja i zamiar jest taki, że kiedy się naprawię, nagłe zniknięcie Ciągłego Komentarza, nieustanny chór karpiących krytyków, będzie kontynuowane i utrwalone. (2)

Prawdopodobnie będę musiał udać się do serca uczucia beznadziejności, zanim rozluźni się na mnie. Prawda mnie wyzwoli.

Albo widzę jej koszt, co może spowodować, że zmienię swój głos. Tak czy inaczej, posprzątam to, co zostało z lat reakcji... nie, poddania się... na wazanę beznadziei.

W służbie szczęścia.

Przypisy

(1) Zrobienie tego wymaga czasu i cierpliwości. Większość ludzi może nie być na to gotowa.

(2) Zobacz "Out of Jail at Last", 20 sierpnia 2020 r., na stronie https://goldenageofgaia.com/?p=312718.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz