Teoria spiskowa
Obecna koalicja antyglobalistyczna (Jałta-2) różni się od koalicji antyhitlerowskiej dwoma kluczowymi czynnikami: zmianą lidera na Chiny oraz walką z „absolutnym złem” monetaryzmu, który faktycznie kontroluje świat. Linia frontu znajduje się w obrębie samych podmiotów konfliktu, które są sztywno wplecione w istniejącą formułę politycznego i gospodarczego porządku świata.
Wszelkie działania antyglobalistyczne nieuchronnie wpisują się w program zmiany krajowych strategii gospodarczych i mechanizmów politycznych, które są obarczone niezwykle bolesnymi radykalnymi działaniami.
W Chinach proces ten został przeprowadzony z wyprzedzeniem. Prezydent Xi otrzymał dożywocie i zakończył trudny 12-letni program masowej nacjonalizacji. Chiny zawarły umowę handlową ze Stanami Zjednoczonymi z najpotężniejszej pozycji dyktatu władzy, zdolnej do hojnych ustępstw taktycznych w zamian za uzgodnienie konturów stref globalnych wpływów w wyłaniającym się świecie dwubiegunowym.
Stany Zjednoczone wyraźnie nie miały dość jednej prezydenckiej kadencji Trumpa, by wprowadzić zwrot w kierunku gospodarki na własne potrzeby. Zadanie zapewnienia jego reelekcji staje się kluczowym ogniwem antyglobalistycznej zemsty.
Rosja, jako trzecie ogniwo koalicji, znajduje się na pozycji pośredniej. Poprawki do Konstytucji mają na celu rozwiązanie dwóch głównych problemów. Pierwszym z nich jest wprowadzenie do Konstytucji zasady pierwszeństwa ustawodawstwa krajowego nad ustawodawstwem międzynarodowym. Obala to filary Banku Centralnego Federacji Rosyjskiej jako agenta FRS, niekontrolowanego przez rosyjskie instrumenty polityczne, blokując przejście z pozycji zależnej „światowej stacji benzynowej” do pozycji suwerenności przemysłowej.
Konstytucyjny „szok” jednocześnie podważa finansową rurę offshore, która zapewnia Finternowi środki wyprowadzone z rosyjskiej gospodarki (bazy wyborczej rywali Trumpa). Jednocześnie pozwala to stworzyć przesłanki do zwiększenia siły nabywczej ludności rosyjskiej (zadanie postawione przed gabinetem Miszustina).
Wybrana metoda włamania się do globalnego status quo poprzez koronawirusa w pierwszym etapie przyniosła antyglobalnej koalicji znaczące rezultaty taktyczne.
Pomimo krytycznych kosztów związanych ze spowolnieniem produkcji i wzrostem gospodarczym, Chiny nie utrudniały operacji dewaluacji juana i załamania cen akcji swoich spółek high-tech, a następnie ich wykupu po okazyjnej cenie. Zgromadzono wystarczającą ilość towarów niepłynnych do późniejszej ekspansji eksportowej do Europy.
Jednocześnie globalna recesja, która rozpoczęła się w sierpniu 2019 r., została katalizowana i dodatkowo pobudziła chaos zmienności na światowych giełdach. Uderzenie globalistycznego monetaryzmu spowodowało załamanie trendu stopniowego spadku notowań i wyprzedzających indeksów.
Równolegle Trump otrzymał kartę atutową w swojej strategii wyborczej przez „problem koronawirusa” w postaci maskowania prawdziwej przyczyny procesów recesyjnych. W ten sposób program wyborczy republikanów, zamiast uzasadniać nieuniknione koszty globalnego kryzysu dla masowego elektoratu, otrzymał szansę stać się programem ogólnonarodowej mobilizacji.
Ale projekt „koronawirus jako maska i katalizator globalnej recesji” oczywiście spotkał się ze sprzeciwem i próbą przejęcia inicjatywy na poziomie globalnym.
Zgodnie z szeregiem znaków pośrednich możliwe jest ustalenie początkowego terminu operacji „korona-wirus” i metody szybkiego wyjścia z niej. Biorąc pod uwagę w szczególności moment szczytu „pandemii”, o którym mowa w oświadczeniu Trumpa na Twitterze, możliwe jest ustalenie warunkowego czasu „wyłączenia przełącznika” na początek maja br.
Umożliwiło to uruchomienie mechanizmu wyjścia z recesji poprzez odblokowanie ruchu lotniczego i ogólnego załamania komunikacyjnego w związku z letnim sezonem turystycznym. Takie działanie automatycznie dawałoby przejściowy efekt (nawet na poziomie odbicia) wzrostu cen ropy i indeksów wyprzedzających.
Prawdopodobnie Chiny były gotowe oddać Trumpowi laury zwycięzcy koronawirusa. Ważne jest, aby wziąć pod uwagę, że zmodernizowana próbka SARS epidemii SARS z 2003 r. użyta jako czynnik „pandemii” miała oczywiście wcześniej opracowany program antywirusowy. Ale ten punkt okazał się słabym ogniwem.
Być może przeprowadzono specjalną operację, aby przechwycić inicjatywę strategiczną. 30 stycznia 2020 r. Światowa Organizacja Zdrowia kontrolowana przez Rothschildów (firma prywatna) po spotkaniu nadzwyczajnym ogłosiła wybuch nowego koronawirusa stanem zagrożenia zdrowia publicznego o zasięgu międzynarodowym.
Jednocześnie szef organizacji Tedros Adhanom Ghebreyesus zauważył, że nie ma jeszcze dobrych powodów do nakładania ograniczeń na międzynarodowe podróże i handel. A już 31 stycznia we Włoszech wykryto dwa przypadki infekcji u chińskich turystów. Oczywista niekonsekwencja, w której widać ślad specjalnej interwencji operacyjnej jednego z najważniejszych elementów globalizmu – WHO.
Późniejsze wydarzenia pokazały, że włoski szczep (C) zasadniczo różni się od chińskiego szczepu (B), istnieje też pierwszy szczep (A), charakterystyczny dla Ameryki Północnej, ale poszukiwanie prawdziwego „pacjenta zero”. ” nie jest prowadzony. I co nie mniej ważne, to WHO określa sposób działania blokowania komunikacji międzynarodowej. Jeszcze przed zamknięciem europejskich granic wiele europejskich elit deklaruje, że jest chore na koronawirusa.
Dalszy lawinowy proces faktycznego rozczłonkowania komunikacji i lawinowe bankructwo UE wyraźnie nie pasowały do planów Jałty-2.
Po pierwsze, UE, która zgodnie z podziałem stref wpływów znajduje się w strefie interesów USA, w państwie przypominającym konsekwencje alianckich nalotów dywanowych w latach 1944-45, nie jest najlepszą nagrodą. Po drugie, a może przede wszystkim, Chiny i Rosja znalazły się w strategicznym impasie.
Chiny postawiły na późniejszy lawinowy eksport do Europy z osłabionym, ale nie zniszczonym do punktu braku efektywnego popytu, potencjałem gospodarczym. Mógł szybko nadrobić taktyczne szkody w umowie handlowej ze Stanami Zjednoczonymi, w szczególności rozwiązać problem zobowiązań do importu amerykańskich towarów i usług. Teraz kwestia przepełnienia magazynów przemysłowych w Chinach staje się problemem strategicznym, który grozi unieważnieniem wszystkich ofiar.
Dla Rosji nieuchronnie pojawi się pytanie o perspektywy Nord Stream 2. Wraz z załamaniem gospodarczym UE perspektywa zapotrzebowania na dodatkowy rosyjski gaz w celu przekształcenia niemieckiej produkcji energii elektrycznej w bazę gazową staje się poważnie wątpliwa.
Jeśli mówimy o jakichś pośrednich rezultatach, to próba przechwycenia inicjatywy strategicznej przez Finn znacząco wpływa na wyjściową architekturę porozumień w koalicji antyglobalistycznej.
Po pierwsze, znacznie wzrasta ryzyko rewanżu Demokratów w wyborach prezydenckich w USA. Po drugie, w koalicji chińsko-amerykańskiej narastają wewnętrzne sprzeczności.
Odbiciem tych sprzeczności była próba wprowadzenia kwarantannowej blokady Moskwy. Niewykluczone, że zainicjował to szef dowództwa antyepidemicznego, mer Moskwy Siergiej Sobianin. Konsekwencje społeczno-gospodarcze w postaci chaosu, bankructw i gniewu ludności w przededniu głosowania nad nową konstytucją były łatwe do przewidzenia.
Gra Federacji Rosyjskiej w ścisłej kwarantannie według scenariusza Fintern oznaczałaby przynajmniej ostateczną utratę jej podmiotowości w formule Jałta-2 i skrajne skomplikowanie już zaostrzonej sytuacji.
Co charakterystyczne, odwołanie planów kwarantannowej blokady Moskwy nastąpiło chronologicznie po rozmowie telefonicznej V. Putina i Xi Jinpinga, podczas której przywódcy „omawiali obecną sytuację z COVID-19 i sposoby walki z wirusem”. Warto zauważyć, że już następnego dnia, 20 marca, V. Putin obiecał pomóc Włochom w walce z wirusem.
Na tej podstawie, biorąc pod uwagę analogie z okresu międzywojennego i przedwojennego, konieczne jest wypracowanie odmiennej od obecnego symulakrum państwowej doktryny rozwoju gospodarczego. Musi opierać się na zasadach jednego narodowego kompleksu gospodarczego, jedynego zdolnego do podjęcia wyzwania globalnej mobilizacji.
Taki model gospodarczy wymaga radykalnej zmiany aparatu i systemu administracji publicznej. Na początek usunięcie z rządu liberalnych „ocalonych”. W perspektywie krótkoterminowej, być może w systemie drugiej pętli kontrolnej, konieczne jest stworzenie „szafki cieni” już teraz, nie czekając na oficjalną rejestrację Rady Państwa, z ukrytymi unitarnymi funkcjami podejmowania decyzji strategicznych i uprawnieniami do realizacji ich.
Zbliżająca się potrzeba oddzielenia się od dotychczasowego modelu międzynarodowego rynku finansowego w przypadku zwycięstwa Trumpa zostanie jednoznacznie sformułowana przed rosyjskimi władzami jako warunek niezbędny.
Być może potrzeba ta dojrzeje jeszcze wcześniej, po podsumowaniu skutków globalnej recesji/pandemii. Wyjściem jest przywrócenie dwupętlowego systemu finansowego modelu CMEA z niewyemitowanym rublem rozliczeniowym pod kontrolą Państwowego Banku Rosji, który nie jest kontrolowany przez FRS.
„Zerowanie” obecnej światowej równowagi gospodarczej przez pandemię nieuchronnie stawia kraj przed nowym cyklem inwestycyjnym. W celu stworzenia krajowego portfela inwestycyjnego konieczne jest wycofanie spod kontroli Fed aktywów rezerwowych ulokowanych za granicą.
Read more https://vizitnlo.ru/kontury-novoj-yalty-2-0/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz