wtorek, 21 lipca 2020

Wartość słuchania



21 lipca 2020 r., Steve Beckow


Archanioł Michał dyskutował ze mną o przyszłości bloga w połowie 2019 roku, a ja zaczynałem się trochę bać. Powiedziałem mu, prosząc o wyjaśnienie, "Nie jestem zbyt towarzyski." A on odpowiedział:

AAM: Nie mówię, kochaneczki, że musisz uczestniczyć w przyjęciu koktajlowym.

Steve: Tak, dziękuję. Chciałbym to pominąć.

AAM: To nie jest w naturze twojej istoty. Tak, prawdziwych przyjaźni, wsparcia, śmiechu i koleżeństwa. Ale żeby założyć fałszywy front? Nie. To po prostu nie jest znaczenie przywództwa. Bardzo często jest to znaczenie manipulacji. (1)

Dzięki niebiosom. Żadnych festiwali filmowych, żadnych ceremonii rozdawania nagród, żadnych rejsów po świecie.

Po Rewolucji, kiedy zacznie się prawdziwa praca, zamierzam prowadzić jak najbardziej normalne życie.

Po obejrzeniu tego wszystkiego, powiedziałem sobie, OK, w świetle tego, gdzie się wybierasz?
I zobaczyłem siebie na konferencji, a Złoty Wiek Gai założył stoisko. Były tam dwa wygodne fotele i ekspres do kawy/herbaty. Siedziałem tam w wolnych chwilach na konferencji. Znak nad stoiskiem czytał: "Jestem tu, by słuchać".

I to wszystko, co zrobiłem na konferencji.  Udostępniam się do słuchania. O to też chodziło w West Coast Express, prawda? Zarówno Kathleen jak i ja jesteśmy słuchaczami.

Moim wzorcem na bycie CEO Michała Anioła i Partnerów jest "CEO jako Słuchacz".

Pozwólcie mi spojrzeć na to przez chwilę.

Chciałbym powiedzieć, że słuchanie jest łatwe i mówiłem to dekady temu.  Ale dobre słuchanie nie jest. Naprawdę dotrzeć tam, skąd przychodzi dana osoba, usłyszeć wszystko, co się dzieje i pozostać tam, gdzie chce iść - być może na drugim biegunie na poziomie emocjonalnym, a nie historycznym - to praca.

Ale rezultatem może być wolność drugiego człowieka od uporczywej, irytującej kwestii.

Ta wolność może nigdy nie powstać, dopóki dana osoba nie zostanie wysłuchana. Nie będąc słuchaną, może nigdy nie miała szansy położyć wszystkich swoich kart na stole. Nigdy nie widzieli tego wszystkiego, co się wydarzyło, z czym mają do czynienia.

Widzenie tego wszystkiego może spowodować wybuchową realizację. "Oh, o to chodzi! Och, czuję ulgę."

Tak, prawda cię wyzwoliła.

Moim zdaniem, słuchanie jest najbardziej korzystną, najmniej znaną ludzką praktyką terapeutyczną od czasów cywilizacji matki.  Ale oczywiście, że jestem stronniczy.

Więc nie oczekuj, że będę miał wiele do powiedzenia, jeśli zobaczysz mnie na konferencji. Mówię wystarczająco dużo. Na żywo lubię słuchać.  I znam jego wartość.

Przypisy

(1) Archanioł Michał w osobistym czytaniu ze Stevem Beckowem przez Lindę Dillon, 2 sierpnia 2019

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz