poniedziałek, 7 marca 2022

Rząd Stanów Zjednoczonych zapłacił mediom miliony dolarów za propagandę szczepionek Covid-19




Rząd USA prowadził "kompleksowy" program relacji z mediami, który zapłacił miliony dolarów do placówek medialnych, aby wpłynąć na amerykańską opinię publiczną, aby być "pro-szczepionkowy". Program ten obejmował zakup reklam od niektórych z największych telewizyjnych i cyfrowych mediów, które następnie w niemal każdym przypadku nie informowały o konflikcie interesów, czemu towarzyszyły niemal jednolicie pozytywne i bezkrytyczne reportaże o szczepionkach Covid.

Rządowe dokumenty opisujące program relacji z mediami zostały przedstawione przez The Blaze w "ekskluzywnym wydaniu".

"W odpowiedzi na wniosek FOIA złożony przez TheBlaze, HHS ujawniło, że kupowało reklamy od głównych sieci informacyjnych, w tym ABC, CBS i NBC, a także od stacji telewizji kablowej Fox News, CNN i MSNBC, starszych publikacji medialnych, w tym New York Post, Los Angeles Times i Washington Post, cyfrowych firm medialnych, takich jak BuzzFeed News i Newsmax, oraz setek lokalnych gazet i stacji telewizyjnych" - czytamy w artykule The Blaze. "Te instytucje były wspólnie odpowiedzialne za publikację niezliczonych artykułów i materiałów wideo dotyczących szczepionki, które były niemal jednolicie pozytywne zarówno pod względem skuteczności, jak i bezpieczeństwa.

"Setki organizacji informacyjnych były opłacane przez rząd federalny za reklamowanie szczepionek w https://wecandothis.hhs.gov/resource/we-can-do-campaign-background'", jak wynika z dokumentów uzyskanych przez TheBlaze z Departamentu Zdrowia i Usług Społecznych. "Administracja Bidena zakupiła reklamy w telewizji, radiu, prasie i mediach społecznościowych, aby zbudować zaufanie do szczepionek, zgrywając te działania w czasie z rosnącą dostępnością szczepionek. Rząd polegał również na zdobytych mediach, w których pojawiali się "wpływowi" ze społeczności dotkniętych epidemią COVID-19 oraz "eksperci", tacy jak główny doradca medyczny Białego Domu dr Anthony Fauci i inni naukowcy, którzy udzielali wywiadów i promowali szczepienia w wiadomościach.

"Chociaż praktycznie wszystkie z tych redakcji informacyjnych wyprodukowały historie opisujące szczepionki COVID-19, dolary podatników płynące do ich firm nie zostały ujawnione odbiorcom w raportach informacyjnych, ponieważ powszechna praktyka nakazuje, że zespoły redakcyjne działają niezależnie od działów reklamowych mediów, a zespoły informacyjne nie czuły potrzeby ujawniania tych informacji", jak wyjaśniły niektóre publikacje, do których The Blaze dotarł w celu uzyskania komentarza.

"Administracja Bidena zaangażowała się w szeroko zakrojoną kampanię edukacyjną i promującą szczepienia jako najlepszy sposób zapobiegania poważnym chorobom lub śmierci z powodu COVID-19" - czytamy w artykule. "Kongres przeznaczył 1 miliard dolarów w roku podatkowym 2021 dla sekretarza zdrowia na działania mające na celu 'wzmocnienie zaufania do szczepionek w Stanach Zjednoczonych'. Prawo federalne upoważnia HHS do działania za pośrednictwem amerykańskich Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorobom oraz innych agencji do udzielania zamówień podmiotom publicznym i prywatnym w celu "przeprowadzenia krajowej, opartej na dowodach naukowych kampanii mającej na celu zwiększenie świadomości i wiedzy na temat bezpieczeństwa i skuteczności szczepionek w zapobieganiu i zwalczaniu chorób, zwalczaniu dezinformacji na temat szczepionek oraz rozpowszechnianiu informacji naukowych i opartych na dowodach naukowych związanych ze szczepionkami, w celu zwiększenia wskaźników szczepień we wszystkich grupach wiekowych (...), aby zmniejszyć i wyeliminować choroby, którym można zapobiegać poprzez szczepienia".

W artykule zwrócono uwagę na dobry przykład lokowania produktu. "Reklamy szczepionek oparte na strachu", przygotowane przez HHS, przedstawiające historie "ocalałych" pacjentów Covid przebywających na oddziałach intensywnej opieki medycznej, były relacjonowane w CNN i omawiane w programie ABC "The View" po ich opublikowaniu. Obserwuj:

Wobec braku odpowiedzialności firm farmaceutycznych lub możliwości pociągnięcia ich do odpowiedzialności za fałszywe lub wprowadzające w błąd stwierdzenia, masowa promocja "szczepionek", które zostały pospiesznie wprowadzone na rynek po przeprowadzeniu ledwie skromnych testów, stanowi najbardziej rażące naruszenie etyki dziennikarskiej. Firmy farmaceutyczne, Agencja Żywności i Leków oraz media, które promowały te szczepionki, wykazały się całkowitym brakiem przejrzystości.

Na domiar złego, firmy z branży Big Tech i samozwańczy "strażnicy" utrzymywali relacje, które stanowiły konflikt interesów, w tym partnerstwo z firmami farmaceutycznymi i rządem USA. Newsguard, na przykład, współpracuje z Departamentem Obrony i Departamentem Stanu USA, ale jednocześnie przeszukuje Internet w poszukiwaniu przykładów tego, co jego redaktorzy uważają za "dezinformację". Ta próba "schładzania wypowiedzi" pozornie stanowi naruszenie praw Amerykanów wynikających z Pierwszej Poprawki, ponieważ rządowi USA nie wolno naruszać wolności słowa - nawet za pośrednictwem osób trzecich.

 Facebook współpracował z CDC massive Covid vaccine propaganda  przy masowej propagandzie szczepionek Covid, która obejmowała cenzurę wobec osób "niechętnych szczepionkom", ponieważ domagały się one dowodów na ich skuteczność, a także twierdzeń, że "powstrzymują rozprzestrzenianie się choroby". Twitter również zbanował i zdeplatformował krytyków, takich jak Alex Berenson, nawet gdy później po cichu przyznali, że krytycy mieli rację.

Dlaczego tylko alternatywne media informują o ogromnej liście efektów ubocznych, o których donosi firma Pfizer? Jedną rzeczą jest umniejszanie znaczenia tych dokumentów, a inną całkowite ich ignorowanie. Dzieje się tak dlatego, że te media wiedzą, że są współwinne. Porażające!


Wprowadzenie szczepionki Covid-19 kompromituje jedną z najbardziej zwodniczych kampanii propagandowych w historii Stanów Zjednoczonych. Jeśli Amerykanie nie będą domagać się odpowiedzialności za te monumentalne wysiłki mające na celu manipulowanie opinią publiczną, będzie tylko gorzej.

Bramy powodziowe zostały otwarte. Wyborcy muszą zdecydować, czy chcą rządu USA, który każdego roku wydaje miliardy z funduszy podatników na uprawianie propagandy. Tym razem chodziło o promowanie produktów farmaceutycznych. Następnym razem może być znacznie gorzej.

**By Kyle Becker

**Source

1 komentarz:

  1. Tak jak teraz poli..i nie... ąd za trąbienie przez 24/7 o państwie na skraju.
    Co, świrus się skończył?

    OdpowiedzUsuń