piątek, 25 czerwca 2021

Cały system pożądania jest pokazany jako nieistotny dla życia



25 czerwca 2021 r. przez Steve Beckow


Proszę, zobacz Dział Pożądania.

Moje ostatnie doświadczenie braku pożądania pokazało mi jedną lub dwie rzeczy na temat ego i pożądania.

Wyobraź sobie, że jestem domem towarowym. Jeden dział to Dział Pożądania, a drugi to Dział Ego.

Ludzie z Działu Pożądania mają szereg zadań do wykonania.

Ustalają, jakie są nasze pragnienia.

Układają je w kolejności według ważności.

Określają warunek ich spełnienia. Kawałek tortu. Całe ciasto.  Ciasto do włożenia do zamrażarki.

Koordynują działania z Działem Ego w celu spełnienia pragnienia.

Otrzymują pożądany rezultat od Działu Ego i cieszą się nim.

Dział Ego definiuje program, który należy wykonać, aby spełnić pragnienie.

Wybiera osobę, która ma być użyta, słowa, które będzie wypowiadać, gesty, które będzie wykonywać, mimikę twarzy itd.

Określa granice, w jakich będzie się poruszać.  Delikatny, wymagający, agresywny.

Organizuje zasoby, które mają być użyte, aby uzyskać pożądany rezultat. Ludzie, miejsca i rzeczy.

Inicjuje i kieruje działaniami potrzebnymi do uzyskania wyniku.

Przekazuje uzyskany obiekt pożądania do Działu Pożądania, aby się nim cieszyć.

Zarządza wszelkimi powstałymi pozostałościami.

Moim zdaniem, prześlizgujemy się przez te kroki bez zastanowienia.

W dniu, w którym Dział Pożądania przestanie wysyłać pragnienia do Działu Ego, ten ostatni zamknie swoje drzwi.

To nie znaczy, że kiedy moje ciało przekazuje mi informację, że chce jeść, to nie jem. Ale to ma smak powiedzenia Zen: Kiedy jestem głodny, to jem; kiedy jestem śpiący, to śpię.

Nie ma w nim tych wszystkich uzasadnień, ceremonii i planów walki, którymi często jest służba naszym pragnieniom. Nie ma tu całego elementu gadaniny w tle.

Tak jak Da Free John odkrył, że cały system czakr 3D był nieistotny dla życia (1), tak i tutaj cały system pragnień jest również pokazany jako nieistotny dla życia.


***

Czy mogę znaleźć poparcie dla tego poglądu wśród ziemskich mędrców? Myślę, że tak.

Upaniszady: Głupcy podążają za pragnieniami ciała i wpadają w sidła wszechogarniającej śmierci; lecz mądrzy, znając Jaźń jako wieczną, nie szukają rzeczy, które przemijają. (2)

"Pragnienia ciała" powodują tak wielki ruch na falach radiowych, że jednostka całkowicie zapomina o celu życia, którym jest "poznanie Jaźni".

Ich życie zawęża się do zaspokajania pragnień ciała i umysłu i nie udaje im się uciec z koła narodzin i śmierci (tj. wznieść się).

Zarathustra: Ludzie głupio trzymają się Namiętności, tego złego przewodnika..., tak, że nie myślą o Losie i przez skrzywienie swojej natury zapominają o Śmierci.... Nieustannie błądzą na ścieżce Pożądania ... a na końcu swego czasu będą pełni Żalu. (3)

Ludzie mają tylko przestrzeń czasu pomiędzy narodzinami a śmiercią, aby uświadomić sobie siebie, cel życia. Zapominają więc o lekcji jaką "los" czy karma chce im dać. Nie osiągają celu życia ani nie cieszą się boskimi stanami i są pełni żalu.

Dattatreya: Umysł człowieka przywiązuje się do różnych materialnych obiektów w nadziei, że znajdzie w nich przyjemność. Zamiast tego gromadzi tylko nieszczęście. (4)

Prawdziwa przyjemność - boskie stany - może być znaleziona tylko w przestrzeni udostępnionej przez spokojny umysł i otwarte serce. Zamiast tego ludzie trzymają się kurczowo przedmiotów przyjemności, co w późniejszym życiu prowadzi jedynie do nieszczęścia niespełnionej tęsknoty.

Krishnamurti: Odczucia są zarówno przyjemne jak i nieprzyjemne, a umysł trzyma się tych przyjemnych, stając się ich niewolnikiem. (5)

Ludzie dążą do przyjemności i unikają bólu. Żadna z tych czynności nie pomaga nam odkryć, kim jesteśmy, a jednak stajemy się ich niewolnikami.

Budda: Z przyjemności pochodzi smutek, z przyjemności pochodzi strach; ten, kto jest wolny od przyjemności, nie zna ani smutku, ani strachu. (6)

Z przywiązania do przyjemności rodzi się strach, że obiekt naszego przywiązania zostanie utracony i smutek, gdy tak się stanie.  Ten, kto jest wolny od przyciągania pożądania, nie odczuwa ani strachu, ani smutku, tak jak ja nie doświadczyłem żadnych wazan, gdy byłem wolny od pożądania.

Sri Aurobindo: Wielką deformacją, która wkracza i uniemożliwia ... czystość ... jest pożądanie.  (...) Pożądanie jest korzeniem wszelkiego smutku, rozczarowania, utrapienia. (7)

Mnożenie pragnień i ich wzmacnianie ukrywa naszą naturalną, rodzimą czystość. Ukrywają naszą Jaźń. Odrzucając przywiązanie do naszych pragnień, wyciszamy umysł, odsłaniając naszą naturalną czystość.

Pożądanie przywołuje ego.  Celem ego jest ochrona przetrwania siebie i wszystkiego, z czym się identyfikuje (partner, dzieci, dom, samochód, praca, itp.) oraz spełnianie pragnień umysłu.

Puszcza nasz mnogość pragnienia, odłącza od one, pozwala one być bez brać one up robi umysłowi ciszę. W spokojnej wodzie cichego umysłu można dostrzec odbicie księżyca.
Przypisy

(1) "W lutym przeszedłem przez doświadczenie, które zdawało się potwierdzać moje zrozumienie. ... Zobaczyłem, że to co wyglądało jak sahasrar, końcowa czakra i pierwotny lotos w głowie, zostało odcięte. Sahasrar odpadł jak kwiat. Śakti, która wcześniej pojawiła się jako spolaryzowana energia, która poruszała się w górę i w dół poprzez różne czakry lub centra wywołując różne efekty, teraz została uwolniona z formy czakry.

"Nie było już żadnej spolaryzowanej siły. Rzeczywiście, nie było żadnej formy, nie było góry ani dołu, nie było czakr. System czakr został ujawniony jako niepotrzebny, jako arbitralna reguła lub ustawienie dla gry energii. Forma pod wszystkimi ciałami, subtelnymi i subtelnymi, okazała się być tak samo niepotrzebna i warunkowa jak same ciała. ...

"Teraz zobaczyłem, że rzeczywistość lub prawdziwa świadomość nie jest w najmniejszym stopniu zdeterminowana przez jakąkolwiek formę poza nią samą. Świadomość pokazała swoją radykalną wolność i pierwszeństwo w odniesieniu do formy czakry. Pokazała, że jest starsza od całej tej struktury, odłączona od każdego rodzaju oddzielnej energii czy Śakti. Istniała po prostu sama świadomość, wcześniejsza od wszystkich form, wszystkich dylematów, każdego rodzaju poszukiwania i konieczności. ...

"
Nie było potrzeby odwoływania się do żadnego rodzaju zjawisk, problemów czy struktury poszukiwania. Śakti nie była pierwotną czy konieczną rzeczywistością. Rzeczywistością była Samo-natura, fundament czystej świadomości, Śiwa, który zawsze jest już wolny od Boskiej gry. W ten sposób znowu byłem pewien, że prawdziwe życie nie jest kwestią doświadczenia i ewolucji. Miało być ono ufundowane w radykalnej, obecnej świadomości." (Da Free John,The Knee of Listening. Wydanie oryginalne. Clearlake, CA; Dawn Horse Press, 1984; c1973, 117-9).

(2) Swami Prabhavananda i Frederick Manchester, przeł., The Upanishads. Tchnienie Wiecznego. Nowy Jork i Scarborough: New American Library, 1957; c1948, 20.

(3) Zarathustra w Duncan Greenlees, przeł. The Gospel of Zarathushtra. Adyar: Theosophical Publishing House, 1978, 107-8.

(4) Dattatreya w Swami Chetanananda, Avadhuta Gita. The Song of the Ever-Free. Calcutta: Advaita Ashram, 1988, xxi.

(5) J. Krishnamurti w Commentaries on Living. Pierwsza seria. Bombay, etc.: B.I. Publications, 1972; c1974. , 1, 102.

(6) Budda w Edwin A. Burtt, ed., The Teachings of the Compassionate Buddha. Nowy Jork i Toronto: New American Library, 1955, 63.

(7) Sri Aurobindo, The Synthesis of Yoga. Pondicherry: Sri Aurobindo Ashram, 1983, 629-30.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz