środa, 23 grudnia 2020

Myślenie, odczuwanie i działanie w skali globalnej - Część 1/2


23 grudnia 2020 r., Steve Beckow

supportforstepdads.com.

Jak wiecie, szkoliłem się jako historyk kultury i socjolog.

W duchowości podążam za świadomością i miłością, ale mój badawczy związek ze światem jest jako student kultury.

Co ciekawe, narzędzia historyka i socjologa mają dla mnie z czasem coraz mniejsze znaczenie. Ale pojęcie kultury jest i będzie coraz bardziej istotne.

Wkrótce będziemy budować kulturę globalną, a zrozumienie samej kultury jest, jak sądzę, użyteczne.

Dyskusja jest trochę akademicka. Możesz ją pominąć i przejść do następnego artykułu, jeśli nie ustawisz palca u nogi.

Kultura jest tym, co leży u podstaw wszystkich nauk społecznych i co będzie nas później niepokoić, gdy będziemy budować Nova Earth. Pozwolę sobie powtórzyć moją własną definicję kultury.

Kultura, niezależnie od tego, czy jest pomyślana jako kontinuum, czy też klasa zjawisk, jest organizacją idei, przejawiającą się w akcie i artefakcie, choć nie składającą się z żadnego z nich, za pomocą której rozumiemy nasz świat i podejmujemy celowe działania.

Napotkałem na opór, gdy zaproponowałem tę definicję . Większość uczonych w 1979 roku definiowała kulturę w kategoriach zachowań lub artefaktów.

Po co są to pomysły?

Warunkiem wstępnym kontynuacji kultury jest to, aby była ona możliwa do przeniesienia. Żadna transmisja idei kryjących się za artefaktem lub wzorcem zachowania i ktoś, kto znajdzie je za trzysta lat, może nie wiedzieć, co z nimi zrobić.

Musimy "przekazać słowo dalej"; odbiornik musi "odebrać wiadomość". Kultura musi być przekazywana przez szkoły, media, książki, czasopisma, itp., aby przetrwać. I tylko idee mogą być przekazywane.

Ludzie nie poruszają się zbytnio instynktownie; my poruszamy się głównie przez kulturę. A kultura jest nauczana i przekazywana z pokolenia na pokolenie. Gdybyśmy dorastali bez wprowadzania nas do kultury, zwłaszcza języka, to mielibyśmy szanse stać się nie tylko idiosynkratycznym dzieckiem, ale i koszykarskim przypadkiem.


***

Nie podoba mi się już tak bardzo to, co historyczne, ale jestem historyczny.

Jestem zdumiony moim szczęściem, że jestem tutaj, obejmując wiadomości w czasie, gdy pozaziemskie będą lądowania, globalne ubóstwo ma być usunięte, zarządzanie planety zmieni ręce, Wzniesienie będzie występować....

Żyjemy w historycznych czasach, jak to się mówi. Tylko to jest prawdziwy opis naszych czasów. A ja chcę siedzenia przy ringu.

Te wydarzenia są monumentalne, poza normalnym zakresem tego, do czego przywykliśmy. Wprawdzie nie jestem już z dnia na dzień odpowiedzialny, ale nadal nie chcę przegapić niczego historycznego.

(Zakończone w części 2, jutro.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz