środa, 24 stycznia 2024

Ciężary serca

 

January 2, 2024

People become attached to their burdens sometimes more than the burdens are attached to them. ~ George Bernard Shaw

 

Dotarło do mnie, że opieka nad istotami zależnymi może zniweczyć moje (co prawda nieśmiałe) zaangażowanie w operację wymiany stawu biodrowego. Wiem, że przy planowaniu czegokolwiek muszę wziąć pod uwagę opiekę nad osobami starszymi. Ale teraz moje obowiązki rozszerzyły się o opiekę nad kotem chorym na cukrzycę.

W tej chwili obawiam się oddać Browniego nieznajomemu na dwa razy dziennie zastrzyki z insuliny, nawet przez kilka dni bezpośrednio po mojej (potencjalnej) operacji. Jest mało prawdopodobne, by zjadł odpowiednią ilość jedzenia, gdy nadejdzie czas podania insuliny, a następnie wskoczył na kolana nieznajomego, by wspólnie przyjąć zastrzyk, tak jak robił to dla mnie.

Do operacji pozostało jeszcze kilka miesięcy i mam nadzieję, że do tego czasu Brownie osiągnie remisję i nie będzie potrzebował insuliny. Bóg tego, co by było gdyby, uśmiecha się łagodnie i wzrusza ramionami. Nigdy nie wiadomo, co się wydarzy, drogi człowieku. Planuj, co chcesz, ale postaraj się nie być zbyt zszokowany, jeśli przyślę ci niespodziankę lub dwie. 

*****

Wyobrażam sobie, że wiele osób bez wahania poprosiłoby innych o zajęcie się obowiązkami, które tak kurczowo trzymam. Z pewnością nic trwałego się nie stanie, jeśli słaba psychicznie i fizycznie starsza osoba zostanie przeniesiona na krótki czas do domu opieki lub kot zostanie poddany podawaniu insuliny przez nieznajomego. Czy dbanie o własne samopoczucie nie jest równie ważne, jak ich tymczasowy dyskomfort?

Jak uzyskać całkowitą jasność co do najlepszego sposobu działania? Czy mam zawyżone pojęcie o własnej ważności? Że "nikt nie może mnie zastąpić" w opiece nad tymi ciężarami mojego serca?

*****

 

Brownie rozciąga się na moich kolanach, obładowany jedzeniem, a za nami już noc. Każdego dnia zachowuje się nieco bardziej normalnie, polując na pająka w kącie, skacząc na sznurkową zabawkę i wykazując niewiele zauważalnych oznak niepokoju cukrzycowego. Dobrze jest wyobrazić sobie, że nie myśli, że jest chory, ani nie zastanawia się, czy mu się pogorszy. Nasze zwierzęta są takimi nauczycielami chwili.

Być może tylko serce może unieść ciężar serca. Oddycham powoli, nieruchomo i proszę o przewodnictwo. Podczas gdy czekam na oświecenie serca, wysyłam swój umysł do innego zadania, szukając zajęcia i rozproszenia.

Co powiesz na przejrzenie notatek z warsztatów tarota? sugeruje mój kochający pracę umysł. Hmm. To brzmi dobrze dla mojego świadomego ja. W takim razie, szepcze serce, mogę mówić do ciebie poprzez te tajemne i alchemiczne ilustracje, tak wyraźnie, jak mogę tchnąć mądrość w ucho twojego umysłu.

Na koniec uśmiecham się. Zarówno umysł, jak i serce przypominają mi, że cokolwiek się wydarzy, będzie tym, czym powinno być. Moje świadome ja kiwa swoją eteryczną głową i zbiera wszystkie części mnie potrzebne do przejścia do następnej wewnętrznej granicy.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz