środa, 24 stycznia 2024

Chodzenie przez ogień

 

December 31, 2023

Some say the world will end in fire… ~ Robert Frost

 

Poklep się po plecach, poradź się przyjaciela. Przeszedłeś przez ogień.

Nie myślałem o ostatnich trzech tygodniach w takich kategoriach, ale ona ma rację. Podejmowanie decyzji medycznych za inną istotę to próba ognia wysokiego stopnia. Skąd mamy wiedzieć, czego chce dana osoba? Z czyjego upoważnienia dyktujemy leczenie?

Zdaję się na "to, czego chce mój kot" najlepiej jak potrafię. Komunikator dla zwierząt jest nieoceniony, ale zachowanie Brownie jest ostatecznym papierkiem lakmusowym.

"Ukryje się, jeśli nie będzie już chciał insuliny" - przekazał dziś rano komunikator. A monitorowanie poziomu glukozy we krwi? "Mówi: nie, dziękuję".

*****

 

ontempluję błogo mruczącego brązowo-białego kota, który wtula się w moje ciało, jakby chciał połączyć nasze dusze. Mógłbym... powinienem... podporządkować się jego preferencjom, aby uniknąć bolesnego ukłucia, które poprzedza badanie poziomu glukozy we krwi. Komunikator zwierzęcy zauważył, że jeśli zda sobie sprawę, że czasami, gdy zbliża się do swojej osoby, doświadcza bólu, może stać się ostrożny.

Ostrożny. Słusznie nieufny. Czy nie wystarczy, że posłusznie przyjmuje insulinę, że wskakuje mi na kolana po swoją dawkę i wydaje się nie zauważać igły? "Jeśli nie zrobimy testów w domu", mówię mu, "pójdziesz do weterynarza, by je wykonać". Lepiej, żeby nie ufał im niż mnie.

*****

 

Myślę, że wielu z nas przeszło przez próbę ognia przez większą część swojego życia. Kiedy zostajemy oparzeni, lekcja zostaje wyryta w naszej psychice. Następnym razem, gdy nasza intuicja włączy subtelny alarm, zwrócimy na nią większą uwagę.

Intuicja okazała się dość niezawodna w prowadzeniu mnie po tym, jakiego leczenia chce Brownie. Komunikator potwierdził moje wnioski, ale wierzę, że podjąłbym te same decyzje, niezależnie od tego.

Czuję, że zbliżam się do natychmiastowej, niepodważalnej wiedzy jako mojego przewodnika we wszystkich sytuacjach. Brownie jest świetnym nauczycielem. Każdy może być świetnym nauczycielem. Być może idę przez ogień, ale dzięki pewnej łasce jestem chroniony, moje stopy nie płoną, a wspaniałe światło z tych płomieni rozjaśnia się wokół mnie, gdy wciąż idę naprzód, naprzód.

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz