niedziela, 26 grudnia 2021

Ten poszedł popływać



Grudzień 26, 2021 przez Steve Beckow


Wstępnie zaplanowane. Steve jest na urlopie do 1 stycznia. Do tego czasu nie będzie żadnego "Today" (kalambur zamierzony).

Większość z nas łapie poświąteczny oddech lub jest zajęta w inny sposób, więc pozwalam sobie na filozoficzne wędrówki.... Żeby mieć trochę zabawy.

Gdybym miał iść popływać, poszedłbym nad brzeg wody i stopniowo wchodziłbym do wody.

Czy zanurzona część mnie przestaje być Stevem?

Udajmy więc, że Transcendentalna, Niematerialna i Wszechobecna Jednia, która istniała przed językiem i z pewnością nie ma płci, chciała popływać.

Czy kiedy weszło do wody, przestało być Jednią? Nie, to była Jednia, które się kąpało.

Chcę wyjaśnić naturę Matki, więc pozwólcie mi powiedzieć, że Matka jest tą, która pływa.

Ona pływa w materialności - materii (materia, Matka).  Ta sama Jednia, po prostu pracująca w medium, podczas gdy o tej na suchym lądzie mówi się, że nie pracuje w ogóle. I nie wykonuje też żadnej pracy innego rodzaju. (Pasywne = Shiva; aktywne = Shakti) = to samo Jedno.

W rzeczywistości, gdybyśmy zdecydowali się porzucić metaforę Ojciec/Matka i nazwać ich Pasywnym Bogiem (Ojcem) i Aktywnym Bogiem (Matką), wszystkie spory dotyczące płci zostałyby rozwiązane, a cała sytuacja stałaby się jaśniejsza.


***

Bardzo niewielu z nas wydaje się czcić lub służyć Ojcu. Na przykład, nie widziałem jeszcze Kościoła Ojca.

Dlaczego tak jest? Pomijając moje własne uprzedzenia, (2) myślę, że to dlatego, że Matka jest wszystkim, co możemy poznać. Mówię tak z dwóch powodów:  Po pierwsze, "ja" rozpuszcza się w Jedności, więc kto jest tam, aby wiedzieć? I, po drugie, nie możemy "poznać" Jednego w sposób, w jaki rozumiemy poznanie. Jedniaa pozostaje nieznana, podczas gdy Matka może być poznana. (Patrz 3)

Jesteśmy jak ryby w wodzie, które napotykają pływającą Jednię i znają ją. Ale kiedy Jedynka opuszcza wodę, ryby nie wiedzą o niej nic więcej. My możemy wiedzieć tylko to, co jest w naszym medium.

Jak się okazuje, możemy poznać tylko samo Jedno na jego własnych warunkach, dlatego tak wielu mędrców mówi, że tylko Jednia może poznać Jednnię. (4)

Samo rozmyślanie o tych sprawach budzi we mnie miłość i błogość. Podczas świąt Bożego Narodzenia planuję spędzić czas na rozmyślaniu o Jaźni, pracy światła, komu służę i jaka ma być moja służba w Nowym Roku.

To jest moje zadanie na następne sześć dni, kiedy jestem na wakacjach.  Może napiszę książkę....

OK, OK! A może nie. Może pójdę popływać.

Przypisy

(1) "Nie chcemy, aby cokolwiek było pisane wielkimi literami." (Archanioł Michał w osobistym czytaniu ze Stevem Beckowem przez Lindę Dillon, 12 sierpnia 2016 r.).

(2) Miałam skaliste relacje z moim własnym ojcem, myślę, że po to, aby utrzymać mnie w skupieniu na Boskiej Matce.

(3) Tutaj jest doświadczenie Totapuri'ego z Matką. Totapuri był niedualnym guru Sri Ramakrishny:

"Nagle, w jednej olśniewającej chwili, [Totapuri] widzi ze wszystkich stron obecność Boskiej Matki. Ona jest we wszystkim; Ona jest wszystkim. Ona jest w wodzie; Ona jest na lądzie. Ona jest ciałem; Ona jest umysłem. Ona jest bólem, Ona jest komfortem. Ona jest wiedzą; Ona jest ignorancją. Ona jest życiem; Ona jest śmiercią. Ona jest wszystkim, co się widzi, słyszy lub wyobraża. Ona zmienia "tak" w "nie", a "nie" w "tak". Bez Jej łaski żadna wcielona istota nie może wyjść poza Jej sferę. Człowiek nie ma wolnej woli. Nie jest nawet wolny, by umrzeć. Jednak, ponownie, poza ciałem i umysłem, Ona przebywa w swoim Transcendentalnym, Absolutnym aspekcie. Ona jest Brahmanem (Bezosobowym Bogiem), którego Totapuri czcił przez całe swoje życie." (Nikhilananda w Swami Nikhilananda, przeł., The Gospel of Sri Ramakrishna. New York: Ramakrishna-Vivekananda Center, 1978; c1942, 31).

(4) "Ostateczne zwycięstwo należy do Pana Boga." (Zarathustra w Duncan Greenlees, przeł. The Gospel of Zarathushtra. Adyar: Theosophical Publishing House, 1978, 23).

"[Absolut] nie może być zrealizowany lub doświadczony przez innego; tylko absolut może zrealizować siebie." (Mędrzec Vasistha w Swami Venkatesananda, ed., The Concise Yoga Vasistha. Albany: State University of New York, 1984, 46).

"A kto będzie królował w tym dniu? Allah, Jedyny, Wszechmocny." (Koran, 160.)

"Tylko Bóg widzi Boga." (Muhyideen Ibn Arabi, Jądro Jądra. przeł. Ismail Hakki Bursevi. Sherborne: Beshara, b.d., 48).

"Patrzcie od Niego ku Niemu.

"Ten, który podróżuje przez wszystkie stopnie i objawia się, jest Nim." (Ibn Arabi, tamże, 33).

"Szedłem od Boga do Boga, aż zawołali ode mnie we mnie: 'O ty ja!'" (Bayazid z Bistun w Aldous Huxley, The Perennial Philosophy. New York, etc.: Harper and Row, 1970; c1944, 12).

 Brak dostępnego opisu zdjęcia.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz