poniedziałek, 22 lutego 2021

10 rzeczy do zrobienia, kiedy czujesz się smutny, beznadziejny i pokonany

 era of light nature walk

 "Skalne dno stało się solidnym fundamentem, na którym odbudowałem swoje życie." ~J.K. Rowling

Nie jest mi obce uczucie beznadziei i porażki. Po wielu nieudanych związkach, fizycznym, seksualnym i emocjonalnym wykorzystywaniu przez całe moje życie, dwóch bankructwach i niedawnej utracie mojego biznesu online (październik 2020), można powiedzieć, że przeszłam wystarczająco dużo, by przetrwać dwa życia.

Przyznam, że wiele razy chciałam, żeby to wszystko się skończyło. Było wiele dni, w których nie wiedziałam, jak wiele jeszcze mogę znieść. Moja ostatnia strata zdruzgotała mnie nie do opisania. Wszystko, na co tak ciężko pracowałem przez ostatnie trzy lata, zostało całkowicie zniszczone. Jestem odrętwiały i czuję się pokonany prawie każdego dnia.

W wieku pięćdziesięciu ośmiu lat, zaczynanie od nowa mnie nie interesuje, ale nie mam wyboru. Wiem, czego mogę się spodziewać. Już tu kiedyś byłam. To jest brzydkie, niechlujne, frustrujące, stresujące i wyczerpujące. Każdego dnia, kiedy się budzę, nie mam ochoty podchodzić do komputera, żeby pracować.

Szczerze mówiąc, nie mam ochoty na nic innego, jak tylko na leżenie w łóżku i płakanie. Przechodzę przez poważne fale niepokoju w ciągu dnia. Uderzają we mnie szybko, mocno i bez ostrzeżenia. Chce mi się rzygać. Chcę zwinąć się w kłębek i umrzeć. Chcę, żeby ktoś mi powiedział, że to wszystko to tylko zły sen, a jutro wszystko wróci do normy.

Nic z tych rzeczy się nie dzieje. Zmuszam się, żeby iść do pracy i zacząć nowy dzień.
Twoje zmagania i ból są prawdziwe

Ból jest bólem, chaos jest chaosem. Nieważne, jak to wygląda dla ciebie. Nigdy nie pozwól nikomu powiedzieć, że twoje uczucia są niedorzeczne. Nigdy nie myśl, że przesadzasz. To, co czujesz, jest prawdziwe i musisz szanować swoje emocje, odczuwać je wszystkie. Tylko nie stój w miejscu. Im dłużej jesteś w dół, tym trudniej jest dostać się z powrotem.

Oto dziesięć rzeczy do zrobienia, gdy czujesz się pokonany, beznadziejne, bezradne i smutne - wszystkie rzeczy, które pomogły mi, że mam nadzieję, że pomoże ci też.


1. Wypłacz swoje oczy.


Zbyt wielu z nas powstrzymuje łzy, bo myślimy, że to oznaka słabości. To absolutnie nie jest, i to jest prawie obowiązkowe, aby uzyskać te łzy się. Wróć do ostatniego razu miałeś dobry płacz fest i spróbuj sobie przypomnieć, jak się czułeś po tym. Zgaduję, że czułeś się jakby tona cegieł została właśnie zdjęta z twoich ramion.

Płacz jest bardzo terapeutyczny. Rób to. Tak często, jak musisz. Krzycz i płacz w poduszkę, jeśli musisz, ale wydobądź te łzy.


2. Zadzwoń do przyjaciela.

Choć to brzmi zbyt prosto, większość nawet nie myśli o tym, bo nie chce obciążać swoich przyjaciół, lub dlatego, że są zbyt zatrzymani na swoich problemach, aby rozważyć rozmowę o czymś innym.

Wybierz jedną osobę, z którą absolutnie uwielbiasz rozmawiać i po prostu pogadaj z nią o swojej słodkiej, małej twarzyczce. Możesz mówić o swoim problemie, jeśli myślisz, że to pomoże, lub możesz wykorzystać to jako okazję do pozbycia się myśli. Po prostu mów!!! O wszystkim, o wszystkim, o głupich rzeczach i o niczym.

Pamiętam dzień, w którym mój biznes się rozpadł, byłam taka zła i zdenerwowana, ale też zakłopotana, bo nie chciałam, żeby ktokolwiek wiedział, co się ze mną stało i że mój biznes przepadł. Po tygodniu zdecydowałem się zadzwonić do jednego z moich drogich przyjaciół i nie tylko był on świetny w pocieszaniu mnie, ale także zapewnił mnie, że wszystko będzie dobrze. To była tak wielka ulga otrzymać takie potwierdzenie od przyjaciela.

Czasami potrzebujemy usłyszeć pocieszające słowa!


3. Wolontariusz.

Mówię to wszystkim. Jeśli jesteś smutny, idź na wolontariat. Na przykład teraz. Nie można sobie nawet wyobrazić moc za pomaganie komuś lub coś w potrzebie. Twoje serce wypełnia się, a następnie eksploduje, płaczesz szczęśliwymi łzami i to szczerze po prostu daje ci tyle radości.

Znajdź organizację, która rezonuje z tobą i zadzwoń do nich. Idź spędzić godzinę w tygodniu tam. To wkrótce stanie się twoje szczęśliwe miejsce i coś, co będzie oczekiwać na każdy tydzień.


4. Napisz do siebie list miłosny.


Będę szczery, nie napisałem jednego w jakiś czas, ale myślę, że nadszedł czas.

List miłosny do siebie jest tak potężny i terapeutyczny. W tym liście mówisz sobie wszystkie niesamowite i niesamowite rzeczy o sobie. Wymieniasz wszystkie powody, dla których nie powinieneś czuć się jak nieudacznik. Mówisz sobie, aby wyszczotkować się i podnieść się z powrotem.

Możesz iść dalej i dalej o tym, jak cudownie niesamowity jesteś. Wypisz wszystkie rzeczy, które w sobie kochasz i wszystkie swoje promienne i odkupione cechy.

Teraz, zanim powiesz: "Och, nie kocham niczego w sobie", zatrzymaj się w tym miejscu.

Spójrz teraz w lustro. Założę się, że masz najpiękniejsze oczy i najsłodszy uśmiech w historii. A może jesteś przebojową, zdeterminowaną osobą. A może masz serce ze złota! Założę się, że jest milion wspaniałych rzeczy w Tobie. Znajdź je i napisz o nich.


5. Włącz jakąś głośną muzykę, śpiewaj i tańcz.

 O tak. Wybierz najgłośniejszą, najbardziej thrashową muzykę, jaką masz (i kochasz) i podkręć stereo. A może kochasz country, jazz lub cokolwiek innego! Podkręć to i zedrzyj gałkę. Tańcz, śpiewaj, skacz po domu jak głupi.

Czasami, kiedy czuję się przygnębiony, włączam najsmutniejszą muzykę z najcięższymi tekstami, śpiewam głośno, wypłakuję swoje serce, a potem czuję się milion razy lepiej!

Wyluzuj i zgub wszystkie swoje troski i nieszczęścia w swojej ulubionej muzyce. Będziesz czuć się niesamowicie, będziesz nawet dostać trochę treningu w, a adrenalina będzie pompowane w górę trochę, więc może nawet czuć się niepowstrzymany! Idź!


6. Idź na spacer.


Kolejna prosta rzecz do zrobienia, którą często pomijamy. Dla wielu z nas, kiedy czujemy się naprawdę smutny, nie chcemy się ubrać i wyjść. Chcemy pozostać w środku i płakać i jeść śmieciowe jedzenie (więcej na ten temat później), ale nie można pozostać tam na zawsze.

Musisz wydostać się ze swojego ciemnego miejsca. Musisz podjąć kroki działania (wybacz kalambur), aby iść naprzód i być szczęśliwym ponownie.

Załóż buty i wyjdź na zewnątrz. Nigdy nie wiesz, na kogo wpadniesz i jakie super fajne rzeczy mogą Ci się przytrafić. Bądź otwarty na niespodzianki i przypadkowe spotkania. A może po prostu znajdziesz i zobaczysz małe rzeczy, które przyniosą uśmiech na twojej twarzy.


7. Oglądaj śmieszne filmy i jedz śmieciowe jedzenie.

Tak, powiedziałem to. Jedz śmieciowe jedzenie, taki komfort żywności. Nazywają to comfort food z jakiegoś powodu. Bo to jest dokładnie to, co to robi. I tak, rozumiem, że możemy mieć trochę bolący brzuch rano, wszystko zależy od tego, jak dużo żywności komfortowej spożywane w nocy przed, ale naprawdę, czekolada i frytki i pączki i ciasto naprawdę zrobić duszę dobrze.

Małe słowo ostrzeżenia tutaj, choć: Rób to tylko wtedy, gdy możesz pozwolić sobie na cieszenie się jedzeniem i nie jesteś bezmyślną istotą, aby znieczulić swoje uczucia, i proszę, nie rób tego codziennego nawyku. Wszyscy wiemy, że jedzenie śmieciowego jedzenia jest dla nas złe. Ja jest miły szybką poprawką na naprawdę smutnym dniu ale no coś ty musi robić cały czas. Pamiętaj, że w życiu chodzi też o równowagę. To obejmuje twoje nawyki żywieniowe.

Znajdź więc swoje ulubione filmy - ja zwykle wybieram te zabawne lub super thrillery akcji - i zatrać się w nich. Zapomnij o swoich troskach i nieszczęściach, nawet jeśli tylko na dwie godziny lub tak i pozwól sobie pobłażać trochę.


8. Napisz list prawdy.


Tak, uwielbiam pisać listy. Jest to najlepsza terapia tam, przysięgam! Podobnie jak list miłosny do siebie, list prawdy jest list, który napiszesz do kogoś lub czegoś, co powoduje żal i smutek.

To jest miejsce, gdzie można napisać cały swój gniew, wszystkie swoje boli; każda cholerna emocja czujesz o tej osobie / coś, dostać to wszystko! Znam kilka osób, które napisały listy prawdy, które miały trzydzieści stron. Pisz, aż nie będziesz mógł już pisać!

To jest coś, co możesz robić za każdym razem, gdy masz nienawistne lub gniewne myśli o tej osobie lub rzeczy. W końcu te myśli nie będą się pojawiać tak często.


9. Ustaw timer.

Wiemy już, że nie możemy pozostać w tym smutnym, ciemnym miejscu zbyt długo, albo nas to pochłonie. Po kilku tygodniach czucia się w ten sposób ustaw timer na piętnaście minut, dwa razy dziennie. W ten przedziale czasowym, czuć gniew, smutek, płakać, krzyczeć, lub robić cokolwiek innego ty musisz robić, ale gdy timer jest up próbować komponować siebie i przesuwać twoją uwagę gdzie indziej- twoją pracę, hobby, pomagać przyjacielowi, cokolwiek innego niż twój własny problem.

Negatywne myśli pojawią się poza twoim przedziałem czasowym. Ale pamiętaj, że możesz wybrać, czy chcesz się z nimi związać, czy nie. Zawsze masz wybór, aby pozwolić myślom przeminąć, nie dając się wciągnąć w swoje mentalne historie. To zależy od ciebie.

Tak, to jest trudne do zrobienia, ale korzyścią jest to, że dajesz sobie czas na smutek, nie pozwalając, aby twój smutek całkowicie cię pochłonął i zdominował twoje dni.


10. Zrób sobie dzień "dla siebie".


Nawet jeśli nie możesz poświęcić całego dnia, postaraj się poświęcić przynajmniej kilka godzin na rozpieszczanie siebie. Zrób sobie manicure, pedicure lub zrób go sama w domu. Zrób sobie fryzurę, zabierz się na randkę. Zrób coś, co sprawia Ci przyjemność, coś, co wprowadza Cię w stan przepływu.

Cokolwiek to jest, zrób to na cześć siebie i tego, jak niesamowita jesteś. Poświęć ten czas, aby kochać siebie, tak trudne, jak to może być, i po prostu być obecny z tobą i tylko ty.

- —

Kiedy przechodzę przez mój trudny okres, powtarzam sobie, że to jest tymczasowe, że wszystko będzie dobrze i że trzeba zachować wiarę. Wierzę, że wszystko zawsze w końcu się układa, dokładnie tak, jak powinno, czy to rozumiemy, czy nie, i to przynosi mi komfort.

Ale nie wypieraj się swoich emocji.

Myślę, że najważniejszą rzeczą do zapamiętania jest to, że musisz honorować i czuć swoje uczucia, ale nie możesz na tym pozostać. Ważne jest, aby podjąć kroki w celu powrotu do swojej "normalności", niezależnie od tego, jak ona dla ciebie wygląda, lub zaakceptować, że nadszedł czas, aby stworzyć nową normalność.

Małe kroczki są lepsze niż brak kroków. Zrób jedną lub dwie małe rzeczy każdego dnia, a zanim się zorientujesz, będziesz się uśmiechać i czuć się lepiej ze sobą i życiem ponownie.

Masz to, kochanie!

 

https://eraoflight.com/2021/02/22/10-things-to-do-when-you-feel-sad-hopeless-and-defeated/ 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz