piątek, 1 kwietnia 2022

Budowanie kapitału społecznego ważne już teraz


1 kwietnia 2022 r. przez Steve'a Beckowa


Budowanie kapitału społecznego w naszych dzielnicach jest teraz bardzo ważne. Arnsberg, Niemcy

Śledzę wszystkie straszne rzeczy, które dzieją się na świecie, ale praca nad budową fundamentów dla Nowej Ziemi jest bardziej porywająca.

To trudna walka, ponieważ wydarzenia na świecie są niewyobrażalnie złożone i prowadzone w nienagannym czasie i z niezwykłą dokładnością. To może być absorbujące, a trudna sytuacja milionów ludzi - alarmująca.

A jednak chęć położenia przynajmniej intelektualnych fundamentów pod Nową Ziemię jest jeszcze bardziej pociągająca.

W tej chwili uczę się o budowaniu kapitału społecznego. Wierzę, że budowanie kapitału społecznego jest jedną z rzeczy, które możemy i musimy zrobić - im szybciej, tym lepiej - aby położyć mocne fundamenty pod Nową Ziemię.

Kapitał społeczny to dobra wola, która powstaje w wyniku współczucia i działań charytatywnych, wspólnej pracy na rzecz poprawy sytuacji w sąsiedztwie lub życia w nim oraz podobnych inicjatyw. Jest to jakościowy miernik więzi społecznych.

Twierdzę, że musimy zacząć budować - lub odbudowywać - kapitał społeczny w naszych dzielnicach i na świecie już teraz, aby zrównoważyć zniszczenia powodowane przez głębokie państwo.

Wydarzyło się dziś coś, co było dla mnie tak małe i nieistotne, a jednak tak głęboko ukazało mi wartość kapitału społecznego, że niechętnie o tym wspominam.

Być może zrozumiecie jego znaczenie, jeśli zrozumiecie, że mówi to troll spod mostu. To jest mój "coming out" na świat.  (1) Jak dotąd nie mam większych osiągnięć w tworzeniu kapitału społecznego.

Jednak dziś, idąc na kawę z przyjaciółką, czułam miłość. Kiedy jestem w świecie, uczucie miłości zazwyczaj wywołuje we mnie konflikt. Moje trollowe skłonności nie obejmują uśmiechania się. Najlepiej wychodzi mi zatroskana wojowniczość.  Nie zauważam innych osób podczas spaceru ani nie podejmuję inicjatywy, by podziękować nieznajomemu. Zwykle mam spuszczoną głowę i jestem pogrążony w myślach.

Dzisiaj zrobiłam wielki krok i uśmiechałam się przez cały czas, gdy byłam na zewnątrz. Podziękowałam sprzątaczowi za pomoc w utrzymaniu pięknej okolicy i byłam zaskoczona, gdy "zrozumiał".

Kiedy mijałam młodą kobietę przed kawiarnią, przypadkowo rozlała kawę. Ale ponieważ akurat szydełkowała, zignorowała to. Weszłam do kawiarni, wzięłam kilka serwetek i przyniosłam je jej z powrotem. Uśmiechnęła się do mnie. Nie zlekceważyłam tej czynności. Odwzajemniłem uśmiech.

Gdybyście mnie znali, musielibyśmy was powstrzymywać, żebyście nie spadli z krzesła ze zdumienia. Ale zmiana już się dokonała.

Te dwie interakcje, jak twierdzę, zbudowały niewielki kapitał społeczny prawdopodobnie w całej naszej trójce. We mnie też. Mój krok był lżejszy. Czułem się jaśniejszy. Wzrosło moje poczucie więzi z dzielnicą West End (mieszkam dwie mile od miejsca, w którym się urodziłem). Zrozumiałam zasadę.

Moje pierwsze przedsięwzięcie z przyczółka na społecznym terytorium miłości było bardzo udane. Mógłbym to powtórzyć. I jeszcze raz.

Skoro już tu jestem, to kilka razy wspomniałem o czymś jeszcze: Moje ciało się zmienia. Dziś rano spojrzałem w lustro i wydaje mi się, że jestem o dwadzieścia lat młodszy. Mięśnie stopniowo się odbudowują, a oznaki starzenia, których nie ma zbyt wiele, ustępują.  Myślę, że powoli, ale pewnie, jesteśmy przygotowywani do wyższych wibracji Światła, które na nas czekają.

To jest nasz świat. Zobacz, w jakim jest stanie. Zmiana zaczyna się od nas; zaczyna się w domu; zaczyna się w naszych dzielnicach. (2)

Budowanie kapitału społecznego jest tak proste, jak uśmiech. Jeśli to wszystko, co kiedykolwiek robisz, i robisz to często? Oddal się, człowieku! Jesteś najlepszy.

Przypisy

(1) Zob. "I Feel Happy, Said the Troll Under the Bridge", 24 sierpnia 2020 r., na stronie https://goldenageofgaia.com/2020/08/24/i-feel-happy-said-the-troll-under-the-bridge/ oraz "Thank You to the Troll Under the Bridge ... and Goodbye", 26 stycznia 2021 r., na stronie https://goldenageofgaia.com/2021/01/26/thank-you-to-the-troll-under-the-bridge-and-goodbye/.

 Muszę podziękować przyjacielowi, który uczył mnie towarzyskości.

(2) Na temat zmieniania siebie zamiast prób zmieniania innych, patrz "The 9D Arcturian Council: Multiple Realities, Timelines & Versions of Everything", 31 marca 2022, na stronie https://goldenageofgaia.com/2022/03/31/the-9d-arcturian-council-multiple-realities-timelines-versions-of-everything/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz