poniedziałek, 23 listopada 2020

Tesla Semi: Oto dlaczego tylko idioci nienawidzą nowości tak bardzo użytecznych.

 


 


98 tys. subskrypcji
Tesla zapoczątkowała światowe przejście na samochody elektryczne, ale branża elektrycznych samochodów ciężarowych jest wciąż w powijakach. Podczas gdy zwiększona wydajność, niższe koszty i lepsze osiągi są dobrymi korzyściami dla pierwszych użytkowników elektrycznych samochodów osobowych, w branży transportu ciężarowego te ulepszenia są sprawą życia lub śmierci, a bardziej odpowiednio, rentowności lub bankructwa. W nadchodzących latach firmy transportowe muszą dostosować się do nowych technologii lub zaryzykować pozostawienie w chmurze dymnych oparów oleju napędowego. Sektor transportu przyczynia się do aż 28% całkowitej emisji gazów cieplarnianych w USA, a ciężkie ciężarówki klasy 8 odpowiadają za 17% całkowitego paliwa zużywanego przez pojazdy drogowe, mimo że stanowią tylko 1% pojazdów na drogach. Elektryfikacja średnich i ciężkich samochodów ciężarowych jest ważnym i często pomijanym elementem misji Tesli, polegającej na przyspieszeniu światowego przejścia na zrównoważoną energię. Tesla Semi zwraca się w ciągu zaledwie dwóch lat, zapewniając 200 000 dolarów oszczędności na paliwie, a od pierwszego dnia eksploatacji kosztuje zaledwie 1,26 dolara za milę w porównaniu do 1,51 dolara porównywalnej ciężarówki z silnikiem Diesla. Podobnie jak inne pojazdy elektryczne, będzie wymagał mniej konserwacji, ponieważ jest mniej ruchomych części. Jeśli chodzi o osiągi, elektryczna duża platforma jest w stanie uzyskać niewiarygodnie szybkie przyspieszenie od 0 do 60 mil na godzinę w zaledwie 5 sekund! Lub w 20 sekund, gdy Semi Truck jest w pełni załadowany do pojemności 80000 funtów. Przeciętny diesel z silnikiem wysokoprężnym potrzebuje 15 sekund, aby przejść od 0 do 60, gdy jest pusty, i pełną minutę, gdy ma podobny ładunek! Niesamowite osiągi Tesli Semi wynikają po części z opływowej konstrukcji aerodynamicznej. Ten semi ma współczynnik oporu powietrza 0,36, który jest niewiarygodnie niski w porównaniu do 0,65 standardowej ciężarówki, ale szokująco, ma nawet niższy współczynnik oporu niż Bugatti Chiron. Tesla twierdzi, że ten model będzie zużywał mniej niż 2 kWh energii na milę i będzie miał zasięg 500 mil. Wykonując bardzo zaawansowane obliczenia matematyczne, możemy stwierdzić, że mamy do czynienia z akumulatorem o mocy około 1000 kWh. To 1 cały megawat, jeśli zwrócisz uwagę, 10 razy większy niż rozmiar pakietu obecnie używanego w Modelu S. Możliwe, że Semi korzysta już z nowych i ulepszonych ogniw akumulatorowych 4680, które zostały zaprezentowane w dniu akumulatorów Tesli. Elon powiedział na Twitterze, że już od kilku miesięcy używają dużych ogniw w prototypowych pojazdach, a na jednym slajdzie pokazał Semi i Cybertruck jako przykłady ogniw z katodą o wysokiej zawartości niklu w ciężkich pojazdach. Jak wszystko nowe#Teslasamochody, model semi będzie wyposażony w zaawansowany sprzęt i oprogramowanie, które będą w stanie zapewnić ulepszone funkcje autopilota już dziś, aw przyszłości pełne możliwości samodzielnej jazdy. Tesla Semi będzie zdolna do konwojowania, a korzyści płynące z konwojowania obejmują większą oszczędność paliwa wynikającą z mniejszego oporu powietrza, mniejszy ruch i mniej wypadków. Tesla semi będzie wykorzystywać cztery takie same silniki elektryczne z magnesami trwałymi, które napędzają najlepiej sprzedający się Tesla Model 3, więc każde koło tylnej osi napędowej będzie miało własny niezależny silnik. Każdy silnik Tesla Model 3 ma moc 271 koni mechanicznych. Tesla semi ma jeden bieg i nie ma przekładni, co jest idealne do wykorzystania ogromnego momentu obrotowego silników elektrycznych. Niezależnie sterowane silniki są również zdolne do dynamicznej regulacji, poprawiając bezpieczeństwo i obsługę. Na uroczystości odsłonięcia Elon powiedział: „Jest gładko. To jak jazda Teslą. To dlatego, że jeździsz modelem S, modelem X lub modelem 3, jest po prostu duży ”. Jak będzie się jeździł Cybertruck? Kierowca zajmuje centralne miejsce w kabinie, nietypowe dla ciężarówki i bardzo podobne do samochodu wyścigowego, i będzie otoczony dwoma 15-calowymi ekranami dotykowymi zamontowanymi po obu stronach, które zapewnią dostęp do wszelkiego rodzaju funkcji, takich jak: nawigacja, monitorowanie martwego pola, telematyka, konserwacja i systemy zarządzania flotą. To nie jest samochód sypialny. Pochodząca z firmy, która produkuje najbezpieczniejsze pojazdy na świecie, co wykazały testy NHTSA, Tesla Semi Truck jest reklamowana jako najbezpieczniejsza ciężarówka, jaką kiedykolwiek zbudowano. Wystarczy rzucić go tam, ponieważ duża płaska powierzchnia przyczepy wydaje się być idealną platformą do gromadzenia energii słonecznej, ale czy to ma sens? Podczas telekonferencji w 2020 roku Elon Musk powiedział, że Tesla będzie produkowana w nowej fabryce w Austin w Teksasie. Pół może być najważniejszą dotychczas Teslą. Jeśli ostateczna wersja produkcyjna spełnia twierdzenia Elona, ​​że ​​jest to najbezpieczniejsza, najbardziej energooszczędna i najwygodniejsza ciężarówka w historii, ten samochód elektryczny może zrewolucjonizować światowy przemysł transportowy. Delikatne pocałunki na obu policzkach w europejskim stylu: Sandy Munro:http://munrolive.com Moja przygoda z Teslą: https://www.youtube.com/myteslaadventure KMan Auto: https://www.youtube.com/channel/UCrlR... MinimalDuck: https://twitter.com/MinimalDuck Miniatura: Steve Jurvetson CC BY 2.0
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz