wtorek, 27 czerwca 2023

Począwszy od tego weekendu spodziewaj się opóźnień i odwołań lotów w USA z powodu trwającej debaty na temat zakłóceń 5G w lotnictwie



Ostrzeżenia o problemach z częstotliwościami 5G powodującymi poważne zakłócenia w lotnictwie pojawiają się od lat, a nie tylko w ciągu ostatnich kilku miesięcy (patrz 1, 2, 3).  Lotnicy, strzeżcie się!

Od 9 do 5 Mac: 9 to 5 Mac:
Bałagan 5G w liniach lotniczych jeszcze się nie skończył, spodziewaj się opóźnień lotów od tego weekendu

Ben LovejoyBen Lovejoy

Bałagan 5G w liniach lotniczych - w którym niektóre samoloty ze starszymi radiowysokościomierzami mogą być mylone przez silne sygnały 5G podczas końcowego podejścia do lotnisk w USA - wciąż się nie skończył.

Linie lotnicze miały czas do 1 lipca, aby zaktualizować swoje floty, ale niektóre z nich nie dotrzymają terminu w ten weekend z trzech powodów, a ich loty będą w rezultacie opóźnione ...

Bałagan 5G w liniach lotniczych  an embarrassing clash

Jeśli nie jesteś zaznajomiony z tłem, jest to dość dziwaczna historia żenującego starcia między dwiema różnymi agencjami rządowymi.

Ponieważ telewizja satelitarna w zasadzie już nie istnieje, Federalna Komisja Łączności (FCC) zdecydowała, że sensowne jest ponowne przydzielenie tych częstotliwości do czegoś innego. Ponieważ nadawały się one do użytku 5G, sprzedała na aukcji prawa do korzystania z nich operatorom komórkowym. Verizon i AT&T wspólnie wydały 68 milionów dolarów na nabycie praw do tego, co wówczas nazywano pasmem 5G C.

Inna agencja rządowa, Federalna Administracja Lotnictwa (FAA), zdawała się odkryć ten fakt po tym wydarzeniu. Stwierdziła ona, że istnieje ryzyko, że widmo 5G w paśmie C będzie zakłócać działanie radiowysokościomierzy.

Wysokościomierze radiowe na pokładzie samolotów pasażerskich i niektórych innych samolotów odbijają sygnał radiowy od ziemi i odmierzają czas sygnału powrotnego w celu określenia wysokości samolotu. Jest to znacznie dokładniejsze niż wysokościomierze ciśnieniowe i jest wykorzystywane podczas końcowego podejścia i lądowania. Odgrywa to szczególnie ważną rolę w warunkach słabej widoczności, gdy używany jest autoland, który opiera się na bardzo dokładnych odczytach z radiowysokościomierzy.

FAA wyrażała obawy dotyczące potencjalnego ryzyka zakłóceń w paśmie C od 2015 roku, ale wygląda na to, że agencja nie przekazała ich bezpośrednio do FCC aż do późnych godzin.

Rezultatem była bardzo publiczna i żenująca kłótnia między nimi. Wydawało się jasne, że tylko starsze radiowysokościomierze były zagrożone, a nawet w ich przypadku istniały ograniczone dowody. Po serii proponowanych opóźnień i kompromisów zawarto porozumienie.

Nałożyło to tymczasowe ograniczenia pasma 5G C na około 50 głównych lotniskach i dało branży lotniczej czas do 1 lipca 2023 r. na sprawdzenie starszych samolotów i aktualizację radiowysokościomierzy zgodnie z wymaganiami.

Wiele linii lotniczych nie dotrzyma tego terminu

FAA wyraziła wątpliwości, czy linie lotnicze będą w stanie zaktualizować całą swoją flotę do 1 lipca, proponując przesunięcie terminu na luty 2024 roku. Propozycja ta została odrzucona, ale teraz wydaje się, że FAA miała rację.

WSJ donosi, że sekretarz transportu Pete Buttigieg przyznał, że 20% samolotów wykorzystywanych do lotów krajowych i 35% samolotów wykorzystywanych do lotów międzynarodowych nadal nie zostało zaktualizowanych.

W związku ze zbliżającym się terminem 1 lipca po około 18 miesiącach, ponad 80% floty krajowej i około 65% międzynarodowych samolotów latających do USA ma wysokościomierze radarowe, które nie będą podatne na zakłócenia sygnałów 5G, powiedział Buttigieg.

Linie lotnicze twierdzą, że opóźnienie wynika z trzech czynników

Linie lotnicze twierdzą, że choć modernizacja jest zasadniczo prosta, istnieją trzy praktyczne kwestie, które uniemożliwiły dotrzymanie terminu.

Po pierwsze, znalezienie wystarczającej ilości przestojów samolotów w celu przeprowadzenia prac. Samoloty nie zarabiają żadnych pieniędzy, gdy stoją na ziemi, więc linie lotnicze planują je tak ściśle, jak to możliwe, więc dopasowanie nieoczekiwanego czasu w hangarze może być trudne.

Po drugie, problemy z łańcuchem dostaw. Ponieważ każdy niezgodny samolot, który lata do lub z USA, wymaga modernizacji, dostawcy mają trudności z nadążeniem za popytem.

Po trzecie, opóźnienia w certyfikacji. Kiedy nowy sprzęt o krytycznym znaczeniu dla bezpieczeństwa jest montowany w samolocie, musi on uzyskać certyfikat bezpieczeństwa, a to również wymaga czasu.
Zadeklaruj swoją niezależność!

Zarabiaj poza sfałszowanym systemem! Chroń się przed tyranią i załamaniem gospodarczym. Naucz się żyć w wolności i szerz pokój!

Opóźnienia lotów nieuniknione

Międzynarodowe linie lotnicze twierdzą, że minimalizują ryzyko opóźnień, zapewniając, że w miarę możliwości tylko zgodne samoloty są wykorzystywane do lotów międzynarodowych do USA. W przypadku lotów krajowych samoloty niezgodne z przepisami są (ponownie, jeśli to możliwe) wykorzystywane do obsługi lotnisk, które są mniej podatne na złą pogodę.

Buttigieg ostrzega jednak, że powinniśmy spodziewać się pewnych opóźnień w przypadku złej pogody.

Buttigieg ostrzega przed potencjalnymi zakłóceniami w ruchu lotniczym przed [ostatecznym] terminem [...] Samoloty, które nie przeszły niezbędnych zmian w wyposażeniu, nie będą mogły lądować w określonych warunkach pogodowych, gdy widoczność jest niska [...].
"Istnieje realne ryzyko opóźnień lub odwołań" - powiedział Buttigieg w wywiadzie. "To jeden z największych - a prawdopodobnie największy - przewidywalny problem wpływający na wyniki tego lata".

Fot: Mkjr/Unsplash  Mkjr/Unsplash

Add 9to5Mac to your Google News feed.



Dodaj 9to5Mac do swojego kanału Google News.



Oczywiście w Stanach Zjednoczonych kwestie zakłóceń 5G nie są odizolowane od sprzętu lotniczego.  W 2020 r. przedsiębiorstwa użyteczności publicznej i stowarzyszenia złożyły pozwy przeciwko Federalnej Komisji Łączności (FCC) za brak ochrony infrastruktury użyteczności publicznej przed potencjalnymi zakłóceniami elektrycznymi związanymi z 5G (patrz 1, 2).  W czerwcu 2022 r. dostawca usług telekomunikacyjnych SpaceX stwierdził, że satelity 5G firmy Dish spowodowałyby zakłócenia wpływające na usługę satelitarną Starlink.  W lipcu 2022 r. DirecTV i RS Submit ostrzegły przed zakłóceniami satelitarnymi, a Departament Obrony (DoD) poinformował, że próbował również rozwiązać potencjalne kwestie zakłóceń sieci 5G z radarami wojskowymi.  W sierpniu 2022 r. dwupartyjna grupa senatorów zwróciła się do FCC o ponowne rozważenie ryzyka szkodliwych zakłóceń związanych z siecią Ligado przed zezwoleniem na jej aktywację.  Na szczęście we wrześniu Ligado anulowało plany sieci próbnej, być może z powodu raportu, który również ostrzegał przed zakłóceniami.  W październiku 202 r. inny raport ujawnił, że branża telekomunikacyjna była świadoma "znanych wyzwań RF" również w przypadku 5G.

Inne kwestie związane z 5G obejmują słabą obsługę (patrz 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9) i zagrożenia dla cyberbezpieczeństwa (patrz 1, 2).  Ponadto rosnąca liczba Amerykanów nie chce, aby wieże i anteny 5G były instalowane w ich społecznościach lub w ich pobliżu ze względu na dodatkowe ryzyko z nimi związane (patrz 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16).2345678910111213141516).

Sprzeciw wobec 5G jest ogólnoświatowy, co ograniczyło, spowolniło i/lub zatrzymało wdrażanie w niektórych lokalizacjach.  Od 2017 r. lekarze i naukowcy proszą o moratorium na Ziemi i w kosmosie ze względu na biologiczne i środowiskowe zagrożenia dla zdrowia (patrz 1, 2, 3, 4), 12345678).  In 2019, telecom executives gave U.S. congressional testimony a większość naukowców sprzeciwia się wdrożeniu.  Od 2018 r. na całym świecie pojawiają się doniesienia o ludziach i zwierzętach doświadczających objawów i chorób po aktywacji (patrz 1, 2, 3, 4, 5. 6, 7, 8).  W 2019 r. dyrektorzy telekomunikacyjni zeznali w Kongresie Stanów Zjednoczonych, że nie mają ŻADNYCH naukowych dowodów na to, że jest to bezpieczne.  W 2021 r. sąd federalny orzekł na korzyść składających petycję, którzy pozwali FCC za NIEaktualizowanie wytycznych dotyczących promieniowania bezprzewodowego (w tym 5G) od 1996 roku.  Niektórzy badacze ostrzegają również, że aktywacja 5G może przyczyniać się do infekcji COVID-19, a także setek tysięcy, jeśli nie milionów zgonów ptaków.contributing to COVID-19 infections as well as hundreds of thousands if not millions of bird deaths.

Niemniej jednak absurdalny "wyścig o 5G" trwa nadal dzięki amerykańskim prawodawcom i uniwersytetom, FCC, wojsku USA i innym niestrudzonym zwolennikom.] American lawmakers and universities, the FCC, the U.S. military,


 


 


 


 


 


 



**By B.N Frank

**Source

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz