środa, 31 maja 2023

Droga do uprawnień; lub Pycha kroczy przed upadkiem

 

 
Wiem bardzo dobrze, że nowo odkryte bogactwo powiększy nasze vasany (lub podstawowe problemy). (1) Doradcy finansowi nazywają to „syndromem nagłego bogactwa”. Michael powiedział dawno temu, że wykorzystywaliśmy opóźnienia w Rewalu, aby przyzwyczaić się do idei posiadania znacznego majątku: Archanioł Michał: Jedną z korzyści płynących z tego, co nazywasz „opóźnieniami”, jest to, że przyzwyczaiłeś się do bycia niesamowicie bogatą osobą.  
 
Dało to kilku kluczowym graczom szansę na dostosowanie. Ważne jest, abyś przyzwyczaił się do swojej duchowej waluty. (2) Naszą duchową walutą jest nasze poczucie własnej wartości, zakres miłości, jaką czujemy do siebie, a potem do innych. Słyszę: „Z bogactwem przychodzi strach. A ze strachem przychodzi gniew”. Biorąc pod uwagę, że wiem, że bogactwo wyolbrzymi moje vasany strachu i gniewu, przyglądam się drobnym działaniom, aby obserwować proces. Rano zabrakło mi kawy.
 
  Zwykle byłaby to rutynowa sprawa, ale naprawdę przyjrzałem się, jak zareaguję i wyobraziłem sobie, że jestem bogaty. Poczułem złość. Zauważyłem, że rutynowo to tłumiłem. „Zmieściłem się w granicach”. Pozostałem „rozsądny”. Ale teraz byłem bogaty. Kogo to jeszcze obchodzi? Mogę robic co chcę. Gdzie jest moja kawa? Moja kawa? Bogactwo może prowadzić do złagodzenia tłumienia, podobnie jak narkotyki i alkohol, oraz do powstania już obecnego, ale głęboko zakopanego poczucia przynależności. Skończyła mi się kawa. skończyło mi się. 
 
I. Kryszna opisał ten proces tysiące lat temu: Myślenie o przedmiotach zmysłowych [kawa] Przywiąże cię do przedmiotów zmysłów; Przywiąż się, a uzależnisz się; Ukrzyżuj  swoje uzależnienie, przeradza się w gniew; Złościsz się, a wprowadzasz zamieszanie w umyśle; Pomieszaj swój umysł, zapominasz lekcję doświadczenia; Zapomnij o doświadczeniu, tracisz dyskryminację; Pozbądź się rozróżnienia, a stracisz jedyny cel życia. (3)  
 
Dlaczego tracimy jedyny cel życia, jeśli tracimy zdolność rozróżniania lub rozróżniania? Jaki jest cel życia? By uświadomić sobie, kim jesteśmy. Kim jesteśmy? Bóg. Kiedy jeden z nas zdaje sobie sprawę, że jest Bogiem, w tym momencie Bóg urzeczywistnia Boga. I na to spotkanie zostało to wszystko stworzone. Pozbądźmy się rozróżnienia między Rzeczywistym a nierzeczywistym, między małym „S” a Ja „Wielkim” i stracimy jedyny cel życia: pomoc w rozróżnieniu między nimi, abyśmy mogli urzeczywistnić Boga.  
 
Więc kiedy przycisk tłumienia jest wyłączony, nasze uprawnienie zostaje powiększone. Teraz staje się fatalną wadą, piętą achillesową i upadamy. Nazwałem to gdzie indziej efektem Hitlera, po tym jak francuski historyk Guillaume Pretty opisał podejście Hitlera. Komentarz pozostał ze mną jako ostrzeżenie od czasu, gdy go przeczytałem. „Powiedziałbym, że Hitler był człowiekiem, który próbował uprawiać hazard i że na początku fakt, że zaniedbuje cały wymiar taktyki strategicznej, rodzaj naziemnych problemów logistycznych, wszystkie te niedopatrzenia nie doganiają Hitlera pan wojny. „A potem, pewnego dnia, wszystkie te warunki wojny, które powinny pozwolić przywódcy wojennemu dorosnąć, doganiają go i od tej pory wszystkie jego zakłady systematycznie zawodzą”. (4) 
 
 Dopóki Hitler mógł narzucić sobie lojalność, mógł nadal obstawiać w coraz większych teatrach bez konieczności planowania itp. Jego pycha przekonała go, że wystarczy kopnąć w rosyjskie drzwi, a cały skorumpowany gmach się zawali. To nie miało miejsca. W końcu dopadł go brak planowania i poleganie na brutalnej sile. Kiedy jego wrogowie zbiegli się przeciwko niemu z trzech frontów, żaden z jego hazardów już się nie opłacił. Uprawnienia, pycha, duma kroczy przed upadkiem. Pozbycie się tego jest prawdopodobnie sto razy trudniejsze, gdy ograniczenia zniknęły niż teraz. Muszę jednak sobie z tym poradzić, jeśli mam przewodzić, zarządzać i kierować kilkoma organizacjami w kierunku celu: świata, który działa dla wszystkich. (5) 
 
Przypisy
 
  (1) Patrz „Bogactwo może powiększyć nasze Vasany”, 6 kwietnia 2021 r., na stronie https://goldenageofgaia.com/2021/04/06/wealth-can-magnify-our-vasanas/. Michał miał taką radę: Steve: Martwię się, że nagłe bogactwo powiększy [moje] vasany [lub podstawowe problemy]. Co robić? Archanioł Michał: Zacznijmy od tego, że jest to jeden z powodów, dla których tak dużo mówiliśmy o byciu szafarzem, liderem, wskazującym drogę, uczestniczącym obserwatorem. Kiedy zakładasz profil – czy to z powodu pieniędzy, rozgłosu, władzy politycznej czy finansowej, to nie ma znaczenia – daje ci to poczucie wyniesienia. Zachęcamy do skorzystania z windy do piwnicy. Zacznij tam. (Archanioł Michał w osobistym czytaniu ze Stevem Beckowem przez Lindę Dillon, 22 lipca 2016 r.) 
 
 (2) Archanioł Michał w osobistym czytaniu ze Stevem Beckowem przez Lindę Dillon, 11 grudnia 2013 r. 
 
 (3) Sri Kryszna w Swami Prabhavananda i Christopher Isherwood, tłum., Bhagavad-gita. Pieśń Boga. Nowy Jork i Scarborough: New American Library, 1972; ok. 1944 r
 
 (4) Guillaume Pretty, „1942: Rok, w którym Niemcy przegrali wojnę | Hitler's Lost Battles”, Timeline, na [youtube.com/watch?v=BuBIpe0f91w], w „Finding Blame is like Making War on Person”, 29 maja 2022, na https://goldenageofgaia.com/2022/05 /29/znajdowanie-winy-to-wojna-z-czlowiekiem/. 
 (5) Wyrażenie pochodzi od Wernera Erharda.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz