niedziela, 26 lutego 2023

Zbyt szybko idziemy, by dostrzec operacje umysłu

 
Luty 26, 2023 przez Steve Beckow


Kiedy wydaje się, że świat zmierza do (wyśmiewanej) światowej konfrontacji, znajduję się w innym świecie, w środku wglądu, bazgrząc, aby uchwycić moje myśli.

Obserwowałem jak ten wgląd czy realizacja się wydarzyła.  W rzeczywistości wciąż w nim jestem.

Trochę tła. Nie za dużo!

Podjąłem hobby malowania niezwykłych butelek rodzajem brokatowej farby, którą kupuje się w sklepie dla dolarowców? Pozwala mi to zrelaksować mój mózg.

Zacząłem malować boki butelki, którą miałem, złotą farbą z brokatem. Jest więcej kleju niż brokatu w farbie i tak musiałem położyć jedną warstwę po drugiej, aby uzyskać wygląd solidnego, błyszczącego złota.

W miarę jak to robiłem, spostrzeżenia zaczęły się ze mnie toczyć.

Malowanie jednej warstwy po drugiej wydawało mi się jak kultywowanie cnoty lub boskiej cechy - powiedzmy, życzliwości. Jest to jeden akt po drugim, jeśli ktoś jest pracownikiem światła i w ten sposób modeluje zachowanie. (1)

Jest to dla mnie niezwykła metafora. Zazwyczaj myślę o zdejmowaniu jednej warstwy po drugiej, jak w przypadku odciążania się od spraw.

Po pewnym czasie farba życzliwości zaczyna się przyklejać i staje się warstwą na człowieku.   Wkrótce, jak sobie wyobrażałem, życzliwość stanie się automatyczna i nie będzie już wymagała interwencji.

Pamiętaj, że to jest troll pod mostem uczący się życzliwości. Ja sam się przepoczwarzam. Pewnie to wiesz, ale ja uczę się tego późno w życiu.

***


Ta myśl o życzliwości trzymającej się poprzez powtarzanie uderzyła mnie jako realizacja i zobaczyłem, że mam możliwość zatrzymania kamery i obserwowania, jak realizacja rozwija się, prawie klatka po klatce.

Zobaczyłem, że moje emocje wzrosły, niosąc lub podnosząc mnie do poziomu, na którym mogłem teraz zobaczyć to, czego nie mogłem wcześniej. (2)

Kiedy wpadłem na dalszy pomysł aby pomalować górę lub szyjkę butelki ciemnoniebieskim brokatem zamiast złotym, moje podniecenie i entuzjazm poszybowały w górę. Owa niebotyczna emocja pozwoliła mi widzieć z jeszcze wyższego poziomu.

Podniesienie mojego nastroju lub uczuć otwierało moje zdolności umysłowe. Nadawały one ton moim myślom o tym, co należy zrobić, które projektowały praktyczne kroki. Te były przedkładane moim uczuciom ponownie i albo przechodziły muster albo nie.

Niektóre działania są tak bezsprzecznie akceptowalne dla nas, że stają się automatyczne; przykładem może być wkładanie jedzenia do ust.

Ale gdybyśmy rozebrali te działania na części lub, jeszcze lepiej, zatrzymali kamerę, zobaczylibyśmy siebie przewodniczących - OMG, to jest Oversoul, którego doświadczyłem na odosobnieniu Vipassany w 2011 roku - (3) nad działaniem, które wymagało naszej interwencji. Automatyczne działania nie wymagały interwencji.  (4)

Widzę siebie przewodniczącego nad działaniem tak wyraźnie. I kiedy to widzę, moje poczucie odpowiedzialności, odpowiedzialności za siebie wzrasta. Mogę ledwo myśleć ruszać się dla zwiększonego poczucia odpowiedzialności.

Po prostu idziemy za szybko, żeby zobaczyć działanie umysłu. Ale on działa, niezależnie od tego, czy jesteśmy świadomi tego, co robi, czy nie.

Mój umysł działa automatycznie, dopóki nie znajdzie się w kłopotliwej sytuacji i wtedy szuka udziału obserwatora, Oversoul. Obserwator zachowuje się jak nadzorca lub kierownik.

Czy ja, obserwator, nie obserwuję, jak monarcha rządzi swoją domeną funkcjonalnych kompetencji i władzy? Tak długo, jak rzeczy płyną i pozostają nie sprowokowane, monarcha jest w stanie spoczynku. Kiedy pojawia się problem lub stają się spuentowani, obserwator interweniuje i podejmuje działania.

***


Wow. Doświadczenie minęło, ale obserwowałem jak zwalniam i jak praca umysłu staje się dostrzegalna.  Bardzo podobało mi się życie przeżywane z taką prędkością.

Przypisy

(1) To również prawdopodobnie komunikuje lepiej niż nauczanie mogłoby. To nie jest głoszenie o tym, ale modelowanie tego, które jest prawdopodobnie bardziej skuteczne.

Spodziewałbym się, że jest to przykład tego, co Sri Ramana nazwałby "dobrą" vasaną, taką, która trwałaby przez Wniebowstąpienie.

"Vasany, które nie przeszkadzają w Samorealizacji, pozostają [po Samorealizacji]. W Yoga Vasistha wyróżnia się dwie klasy wazan: te, które są źródłem przyjemności i te, które są źródłem zniewolenia. Te pierwsze pozostają nawet po osiągnięciu Mukti [Wzniesienia], ale te drugie są przez nią niszczone. Przywiązanie jest przyczyną wiążących waz, ale przyjemność bez przywiązania nie wiąże i trwa nawet w Sahaja (Ramana Maharshi w S.S. Cohen, Guru Ramana. Wspomnienia i notatki. 6 wydanie. Tiruvannamalai: Sri Ramanasramam, 1993, 89).

(2) Pamiętaj, że podczas mojej wizji celu życia w 1987 roku, to błogość uniosła mnie tak wysoko, że mogłem intuicyjnie poznać każdego uczestnika wizji i co to wszystko znaczyło. Zobacz "The Purpose of Life is Enlightenment - Ch. 13 - Epilogue", 13 sierpnia 2011, na https://goldenageofgaia.com/2011/08/13/the-purpose-of-life-is-enlightenment-ch-13-epilogue/.

(3) W tym momencie mojego pisania zdałem sobie sprawę, że moja Wyższa Dusza w tym momencie przemawiała.

Na odosobnieniu medytacyjnym, w marcu 2011, miałem doświadczenie mojej Nadduszy. Doświadczenie to było okrojone, ponieważ brakowało w nim błogości. Niemniej jednak, doświadczyłem mojej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz