wtorek, 27 kwietnia 2021

Kulminacja wzniesienia



26 kwietnia 2021 r. przez Steve Beckow


Czekając na to, aż spadnie drugi but w sprawach światowych, chciałbym przyjrzeć się temu, jak ziemscy mistrzowie duchowi, tacy jak Sri Ramana Maharshi, Jezus i inni, dyskutowali o kulminacji Wniebowstąpienia.

Większość z nich nie mówi o Wniebowstąpieniu, ale zamiast tego o mukti, moksha, wyzwoleniu z koła narodzin i śmierci itp. , na Wschodzie i Zmartwychwstaniu na Zachodzie. Są one takie same.

Posłuchajmy najpierw Sri Ramany opisującego Sahaja Nirviklapa Samadhi, które, jak będę utrzymywał, jest kulminacją Wzniesienia:

[Stan poza błogością] jest stanem nieustającego spokoju umysłu, który znajduje się w ... absolutnym wyciszeniu, jagrat-sushupti (lit. sen ze świadomością), który przypomina nieaktywny, głęboki sen. ... Jogin, który jest w tym stanie, jest nieaktywny nawet podczas aktywności. Jest to również nazywane sahaja nirvikalpa samadhi (naturalny stan wchłonięcia w siebie bez pojęć). (1)

Sahaja jest jak rzeka, która połączyła się z oceanem [Piątowymiarowym Oceanem Miłości?], z którego nie ma powrotu [do Trzeciego Wymiaru]. (2)

To jest Samourzeczywistnienie, Mukti, lub Sahaja Samadhi, naturalny, pozbawiony wysiłku stan. (3)

Sri Ramana Maharshi          

"Sahaja" oznacza "naturalny, niewymagający wysiłku". Jest to więc wyzwolenie, a nie Brahmajnana siódmej czakry czy Urzeczywistnienie Boga, które nadal znajduje się w trzecim/czwartym wymiarze.

Mistrzowie nie mówili o wymiarach istnienia czy płaszczyznach życia pozagrobowego.  Sahaja jest więc zamiast tego miejscem bez wysiłkowego spokoju umysłu, bez potrzeby powrotu do cyklu narodzin i śmierci.

Był czas, kiedy uczeni duchowi uważali Brahmajnanę za "pełną i kompletną". Ale jest ona niepełna w sensie wymiarowym i bardzo odległa od niej w sensie Absolutu. Byłoby najbezpieczniej, gdybyśmy nie mówili o "pełnym i kompletnym" czymkolwiek, tak daleko rozciąga się droga powrotna do Boga.

Aby potwierdzić moje przekonania, zapytałem Boską Matkę, czy Sahaja jest kulminacją naszego Wzniesienia. Powiedziała, że tak.

Steve Beckow: Próbuję zrozumieć, jakiemu poziomowi oświecenia odpowiada Wzniesienie. I myślę, że jest to poza normalnym, siódmym oświeceniem czakry [tj. Brahmajnana]. Myślę, że jest to coś, co nazywa się - i wyjaśnię to czytelnikom - Sahaja Samadhi. Czy mam rację?

Boska Matka: Tak, to jest poza tym, o czym myślicie [jako o] waszych siedmiu czakrach. (...) Wyłoniliśmy się z trzeciego wymiaru, który jest punktem odniesienia dla systemu czakr, do nowego. Więc tak, masz rację, w tym pytaniu i w tym stwierdzeniu. 
 (4)

Z Brahmajnaną pozostajemy wewnątrz trzeciowymiarowego systemu siedmiu czakr, ale z Sahaja Samadhi, przechodzimy poza ten system. (5)

Miałem przywilej wielu krótkich, częściowych lub okrojonych doświadczeń stanów wzniesionych. (6) To, które chciałem tutaj przytoczyć miało miejsce kiedy byłem na odosobnieniu medytacyjnym w Merritt, BC.

Krótko doświadczyłem stanu, który Sri Ramana opisuje tutaj: "jogin, który jest w tym stanie, jest nieaktywny nawet podczas aktywności".

Nagle wszedłem w przestrzeń, którą opisałem sobie jako "królewską" i poruszałem się bez poruszania się, działałem bez działania. Trwało to przez pół godziny i byłem świadomy, że ludzie wokół mnie działają na moje myśli, bez mojego ich wyrażania.

Zapytałem o to Michaela, a on opisał to jako doświadczenie nadduszy:

Steve Beckow: Miałem doświadczenie na warsztatach medytacyjnych, w którym czułem się królewski. Było to częściowe doświadczenie [brakowało w nim błogości]. Czy możesz mi powiedzieć, czym była ta część mnie, do której uzyskałem dostęp.

Archanioł Michał: ... Twoje Najwyższe Ja, twoja Naddusza jest bardzo królewska.

SB: Więc to było doświadczenie Oversoul.

AAM: Tak.  (7)

Arcturianie potwierdzili, że "Siódemka jest twoją Oversoul". (8) Mówi się, że wzniesiemy się do Piątego-Siódmego Wymiaru. To była zapowiedź Siódmego. (9)

Doświadczenie było okrojone w tym sensie, że nie czułem błogości.  Michael później powiedział, że to dlatego, aby utrzymać obie moje stopy na ziemi.

Ale to był stan kogoś, kto "jest nieaktywny nawet podczas aktywności". Jak w przypadku wszystkich doświadczeń krótkich od samego Wniebowstąpienia, doświadczenie to nie trwało długo. Jednak dało mi to przedsmak wewnętrznej ciszy, na którą wskazywał Ramana.

Niech to będzie nasze wprowadzenie. Chciałbym przyjrzeć się innym mistrzom poza Ramaną, którzy mówią o stanie poniżej Brahmajnany oraz o Trzecim i Czwartym Wymiarze.

Przypisy

(1) Sri Ramana Maharshi, Spiritual Instruction of Bhagavan Sri Ramana Maharshi. Wydanie Ósme. Tiruvannamalai: Sri Ramanasramam, 1974, Rozdział 3, Pytanie 4.

(2) Ramana Maharshi w S.S. Cohen, Guru Ramana. Wspomnienia i notatki. Wydanie 6. Tiruvannamalai: Sri Ramanasramam, 1993, 90.

(3) Tamże, 82-3.

(4) "Boska Matka: Przyjdź do mnie tak jak ja przychodzę do ciebie - część 1/2", 17 października 2012, na http://goldenageofgaia.com/2012/10/17/the-divine-mother-come-to-me-as-i-come-to-you-part-12/.

(5) Nie znam się na systemie czakr poza tym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz