wtorek, 12 listopada 2019

STRZEŻCIE SIĘ OGRODZEŃ

Obraz może zawierać: niebo i na zewnątrz


Boskie Słowo jest Czasem pozaczasowym i Przestrzenią poza-przestrzenną. Czyż był kiedyś czas, kiedy nie byliście z Bogiem? Czyż jest jakieś miejsce, gdzie w Bogu nie jesteście? Dlaczego zatem pętacie wieczność godzinami i porami roku? Po cóż Przestrzeń mierzyć w calach i w milach?
Boskie Słowo jest Życiem nienarodzonym, a więc i nieumierającym. Dlaczego ogradzacie się narodzinami i śmiercią? Czyż nie żyjecie Boskim życiem samym? I czyż Nieumierający może być źródłem Śmierci?
Boskie Słowo jest wszechobejmujące. Nie ma w nim ani barier, ani też nie ma płotów. Dlaczego wasze słowo jest tak rozdarte płotem i barierą?
Powiadam wam - własne wasze ciało i kości nie tylko są wasze. Niezliczone są dłonie, które zanurzają się w tym samym kotle z mięsem ziemi i nieba, skąd pochodzą wasze kości i ciało, i dokąd wracają.
Ani też światło w waszych oczach, nie jest tylko waszym światłem. Jest również światłem wszystkich tych, którzy Słońce z wami dzielą. Cóż wasze oko mogłoby zobaczyć ze mnie, jeśli nie światło we mnie? To moje światło, widzi mnie w waszych oczach. To wasze światło, widzi was w oku moim. Gdybym był całkowitą ciemnością, oko wasze - patrząc na mnie - byłoby całkowitą ciemnością.
Ani też dech w waszych piersiach, nie jest tylko waszym oddechem. Wszyscy ci, co oddychają, a nawet ci co kiedyś oddychali powietrzem, oddychają waszą piersią. Czyż to nie oddech Adama nadyma wciąż płuca wasze? Czyż to nie serce Adama wciąż bije w waszych sercach?
Ani też wasze myśli nie są tylko waszymi myślami. Morze zwyczajnych myśli przyznaje się do ich własności - i to samo robią wszystkie istoty myślące, które dzielą to morze z wami.
Ani też wasze sny nie są tylko waszymi snami. Universum całe śni w snach waszych.
Ani też dom wasz nie tylko wam daje schronienie. Jest tak samo mieszkaniem waszego gościa, muchy, myszy, kota i wszystkich stworzeń, które dom z wami dzielą.
Dlatego strzeżcie się ogrodzeń. Ogradzacie tylko Oszustwo, a odgradzacie Prawdę. A gdy odwracacie się, aby spojrzeć na siebie wewnątrz ogrodzenia, znajdujecie się twarzą w twarz ze Śmiercią, która jest inną nazwą Oszustwa.
M. Naimy "Księga Mirdada"


 
Złoty Różokrzyż Polska
Organizacja religijna

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz