niedziela, 24 lipca 2016

Kto w Europie będzie centrum logistycznym na Nowym Jedwabnym Szlaku?

Posted by Marucha w dniu 2016-07-20 (środa)
Szefowa komisji ds. zagranicznych chińskiego parlamentu Fu Ying podkreśliła podczas wizyty w Warszawie, że bariery administracyjne są nadal dużym utrudnieniem w rozwoju Nowego Jedwabnego Szlaku. „Ten kraj, który najszybciej sobie z nimi poradzi, stanie się centrum logistycznym pomiędzy Chinami a Europą”.
Szefowa komisji ds. zagranicznych chińskiego parlamentu Fu Ying wzięła udział we wtorkowym posiedzeniu sejmowej komisji spraw zagranicznych. Podczas spotkania Fu Ying zaznaczyła, że koncepcja „jednego pasa i szlaku”, to nie tylko rozwój infrastruktury, która już teraz jest na bardzo dobrym poziomie, ale także usprawnianie formalności oraz znoszenie barier administracyjnych. Stwierdził, że „musimy jeszcze popracować nad ułatwieniem komunikacji”.
Fu podkreśliła, że niemal wszystkie państwa Europy Środkowej, które współpracują z Chinami w formacie 16+1 „mają ambicje i chcą być centrum logistycznym” w ramach chińskiego projektu Nowego Jedwabnego Szlaku. Przypomniała, że wraz ze swoją delegacją odwiedza nie tylko Polskę, ale również Rumunię i Czechy.
„Ten kraj, który najszybciej sobie z tymi kwestiami poradzi, ten będzie mieć największe szanse, by stać się centrum logistycznym” – podkreśliła Fu Ying.
Zdaniem szefowej komisji spraw zagranicznych chińskiego parlamentu, koszt ogólny połączeń w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku jest jeszcze stosunkowo wysoki. Jak sprecyzowała, nie ma tu na myśli kwestii wyłącznie finansowych, ale formalności wizowe dla biznesmenów, czy długi czas uzyskiwania pozwoleń na pracę. „Jeszcze dłuższa jest procedura dotycząca karty pobytu. Zdarza się często, że wiza już wygasa, a procedura wydania karty pobytu nie została jeszcze zakończona” – powiedziała.
Rozmowy dotyczyły także portów. Fu Ying zwróciła uwagę, że drogi port w Hamburgu jest częściej wybierany przez klientów niż port w Gdańsku, ponieważ formalności załatwiane są tam bardzo sprawnie. „Port w Gdańsku ma o wiele lepsze warunki od portu w Hamburgu, ale ze względu na formalności i procedury nie ma potencjału przyciągania” – podkreśliła.
Forsal.pl / Kresy.pl
http://www.kresy.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz