środa, 19 sierpnia 2020

Cały Nowy Świat

 

19 sierpnia 2020 r., Steve Beckow


Czasami myślę, że umysł jest jak generał, a serce jak prezydent. To jest jak rodzina.

I to, co naprawdę mnie w niej fascynuje, to rola uczuć. Wyglądają jak dzieci, szarpiące się za rękawy rodziców, aby zwrócić na siebie uwagę i spełnić ich życzenia.

Nie zrozum mnie źle. Uwielbiam uczucia.  Nie mówiąc inaczej.

Ale obserwuję też, jak sam siebie kształtuję w zależności od tego, jak się czuję, bez uświadamiania sobie swoich uczuć, bez dzielenia się z innymi tym, co robię, czy nawet bez "widzenia" siebie samego, co robię. Jeśli zapytam, mogę nawet zaprzeczyć, że jestem "tylko crabby".

Sir, zdecydowałem się na tę sprawę na podstawie tego, co czuję, a nie na podstawie prawa. Jestem pewien, że widzi pan w tym uczciwość. Jak mówi młody przyjaciel, nie, to nie przeszedłby musztardy. (1)

Nie do przyjęcia w sądzie. (2) Ale w dużej mierze tak jak to jest w życiu codziennym.

Obserwowałem siebie, wczoraj w autobusie. Czułem się nie w swoim rodzaju. Szukałem rzeczy do kupienia, na mojej komórce, a moja komórka nie współpracowała, więc byłem wkurzony.

Moje życie jest warsztatem, stałym i ciągłym eksperymentem w świadomości, więc eksperymentalnie zacząłem obserwować siebie. Trwało to dobrze do wieczora.

Wkurzony, co ja robiłem? Oceniając każdą osobę w autobusie. Poróżniłem się z kierowcą autobusu za zaopatrzenie. Ten facet zabierał za dużo miejsca. Ten facet miał swoje artykuły spożywcze jak w garażu. Cokolwiek ktokolwiek zrobił, to krytykowałem.

Widziałem, jak moja irytacja kształtowała sposób, w jaki się komunikuję. Wzajemne oddziaływanie, ale moje uczucia - tak długo, jak byłem nieprzytomny - decydowały o tym, jak się z nimi współdziałało.

Drugi przypadek w tym względzie. Normalnie jestem zrzędliwym starym niedźwiedziem, ale tego dnia miałem kilka szczęśliwych chwil. Nie wiem, skąd się wzięły. I co ja zrobiłem? Wymieniałem się przyjemnościami z ludźmi.

Ja? Wymieniać się przyjemnościami?

Niemniej jednak, po tym jak przezwyciężyłem swój szok, ponownie zobaczyłem, że (A) to, co robiłem, było zdeterminowane przez generała i prezydenta, przechodząc przez ich proces, ale (B) to, co robiłem, było w dużej mierze zdeterminowane przez moje uczucia.

Moment oświecenia! 

Nie mogę powiedzieć, co to mówiło mi w tej chwili o wartości, jaką jest zachęcanie do szczęścia w sobie. To było nieocenioną wartością.

Kiedy uświadomiłem sobie, dokąd zmierzam (szczęście), natychmiast zacząłem trzymać się kurczowo mojego smutku za drogie życie.

Nie miałam zamiaru dać się znowu nabrać. Musisz trzymać gardę w górze, nigdy jej nie zawieść. To ten, którego nie widzisz... itd., itd.

Eksperyment (i walka) poszedł dalej. Ciężko walczyłem, by utrzymać swoją tożsamość.

Ale w końcu przekonałem się, że z bycia szczęśliwym można mieć prawdziwą korzyść - na przykład czuć się na szczycie świata, udane interakcje, inni są szczęśliwi, nie pozostawiając po sobie żadnych śladów, i tak dalej.

Musisz zrozumieć, że to przyjęcie pochodzi od twojego lokalnego trolla pod mostem. Bzdura, mówisz? Nie, to jest dla mnie ważne. To jest Wielkie Przebudzenie, czyż nie?

Nie? Jest tego więcej?

Groovy. To jest zupełnie nowy świat.

Przypisy

(1) Zbiórka przepustek. Wysoki sądzie, nigdy nie przechodziłem przez taki galimatias

(2) A jednak pamiętam, jak uczucia nie mogły być całkowicie odsunięte od moich decyzji jako osoby podejmującej decyzję o uchodźstwie. To jest podstawa dla samej rady mędrca: Nie zwalniaj sędziego.

 
https://goldenageofgaia.com/2020/08/19/a-whole-new-world/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz