sobota, 10 października 2020

Jestem coraz większy, coraz śmielszy, coraz bardziej ruchliwy.




10 października 2020 r., Steve Beckow


Stać się większym, odważniejszym

Wszystko, jak się wydaje, jest grą zaufania.

Nie tak jak w oszustwie. Zostawmy to znaczenie na boku i przyjrzyjmy się roli zaufania w tym, co robimy na co dzień.

Nigdy nie mogłem prowadzić autobusu. Nie mam tego zaufania. Nigdy nie mógłbym lecieć samolotem, robić operacji serca, ani prowadzić lokomotywy. To samo.

A to są tylko zewnętrzne rzeczy.

Rzeczy wewnętrzne? Znowu to samo. Brak zaufania wywołuje strach, strach, przerażenie, przerażenie i powstrzymuje mnie przed zrobieniem tego, czy się uda.

Wiem na pewno, że gdy brak mi wiary w siebie, bardzo niewiele mi się udaje. Kiedy mam pewność siebie, to co robię, częściej mi się udaje.

Tamtego dnia miałem świetny przykład. Mężczyzna zachowywał się podejrzanie w naszym lobby i w sumie nie wyglądał, jakby tu należał. Kierownictwo poprosiło nas o przesłuchanie każdej podejrzanie wyglądającej osoby. To był pierwszy raz, kiedy to zrobiłem.

Zapytałem go, czy mieszka w tym budynku, a on odpowiedział mi w dziwny sposób. Zapytałem go, w jakim apartamencie był i wysadził mnie w powietrze.

Nie tylko wysadził mnie w powietrze, ale także wszedł w cale mojej twarzy, zdjął swoje dwa komplety okularów (tak) i krzyczał na mnie z tej bliskości.

Cóż, znasz moją historię z wrzeszczeniem na mnie z nosa. (1) I wiesz, że wyrzekłem się wrogości dla harmonii. (2) Więc jak mi poszło, najnowszy pacyfista na bloku?

Po prostu powiedziałem mu, na różnych etapach rozwoju: "Nie mów do mnie w ten sposób." "Nie krzycz na mnie." "Nie strasz mnie."

To wszystko, co musiałem zrobić: Nazwij to i zakazuj.  A on w końcu odszedł, mrucząc do siebie.

Proste zarządzanie granicami zapewniło rozwiązanie.

Nawet ten przypadek powstrzymania się od brutalnego rozwiązania pokazuje przemianę w człowieku, gdy uczy się on obrony własnej/ sztuki walki.  Wiedziałem, że dam sobie radę, więc nie musiałem działać... przedwcześnie. Mogłem, jeśli czułem, że jest to potrzebne. Czułam się pewna siebie.

Wszędzie jest tak samo. Jeśli brak mi pewności siebie w robieniu quiche, to robię to beznadziejną robotę. Jeśli brak mi pewności siebie w czyszczeniu skarbca złodzieja, uderza mnie w nogę. Jeśli brak mi pewności siebie w błędnym wykonaniu skomplikowanej matematycznej kalkulacji, patrz, jak robię to źle.
***

Jak zwiększyć nasze zaufanie? Odpowiedź jest tak cholernie prosta. Po prostu ciągle o tym zapominam.

Ale jeśli ją wymażę, będzie to wyglądało na zbyt oczywiste i może zostać odrzucone. Więc pozwól mi pracować nad tym, jeśli chcesz.

Mamy możliwość podziału naszej świadomości. Potrafimy sobie wyobrazić, że ludzie z nami rozmawiają. Mamy zdolność do naprawiania siebie.

Dowolna ilość psychologicznych i duchowych tradycji mówi o tym w sposób rzeczowy. Można by powiedzieć: Porozmawiaj ze sobą, weź siebie na bok i porozmawiaj ze sobą dobrze, dojrzale. Etc.

I to właśnie jest to, panie i panowie: Mówcie do siebie. Gadajcie do siebie uprzejmie, współczujcie sobie. Pożycz sobie ucho. Wyraź swoje zrozumienie i zachętę.  To cię poruszy do łez.

Podoba mi się model Analizy Transakcyjnej Rodzica, Dorosłego i Dziecka w stanie ego.

Używając ich warunków: Wejdź w swój stan dorosłego ego. Gratuluj swojemu wewnętrznemu dziecku pracy, którą właśnie wykonałeś. Wyraź swoje zaufanie do siebie.

Zabierz swoje dziecko na bok, powiedz mu, jak wygląda przyszłość i daj znać, że masz jego poparcie.

Następnie wyjdź na zewnątrz i zrób to samo dla dziesięciu innych osób w tym tygodniu.

Twoje zaufanie do siebie będzie rosło i rosło.

To nie jest bodziec do zwiększenia sprzedaży. Tu nie chodzi o to, co-a-good-boy-am-i. Jeśli poczujesz się arogancki, przegapiłeś gdzieś zakręt.

Masz teraz pewność, że możesz służyć. O to właśnie chodzi w tym ćwiczeniu.  By być większym, odważniejszym i ruszyć w naszą służbę Matce.

Dlatego tu jesteśmy.

Kiedy potrzebujesz inspiracji i zachęty, aby się ruszyć, zagraj to: W imię Królowej.

Przypisy

(1) Patrz: "Jakie zmiany można zauważyć?" 5 lipca 2015, pod adresem https://goldenageofgaia.com/2015/07/05/what-changes-can-be-seen/ i "From the Humpty Dumpty Man to Here. Completing the Fear of Being Wrong", 5 czerwca 2019, pod adresem https://goldenageofgaia.com/2019/06/05/300939/.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz