wtorek, 5 września 2023

Produktywna i nieproduktywna komunikacja



5 września 2023 r. przez Steve Beckow



Bezproduktywna lub nieproduktywna komunikacja

Kiedy w ogóle nie chcemy się komunikować lub komunikujemy się z obwinianiem i wstydem lub innymi nieproduktywnymi strategiami, druga osoba ma tendencję do zamykania się. Wtedy problemy i zaniechania (niedostarczona komunikacja) zaczynają narastać.

Jeśli nic się nie zmieni ani nie poprawi, osoba ta może pewnego dnia po prostu wstać i odejść.

Ktoś opowiadał mi kiedyś o mężczyźnie, który pewnego dnia wyszedł na trening piłki nożnej i nagle musiał wrócić po swój telefon komórkowy. Zobaczył tam brata swojej żony, który wynosił wszystkie jej rzeczy. Mąż dowiedział się o tym po raz pierwszy.

Wierzę, że ludzie, którzy kręcą się w kółko w tej niefortunnej pętli, pocieszając się, że powrót do siebie jest najważniejszy, pewnego dnia po prostu rezygnują, tak jak żona gracza. Lub odkrywają, że ich partner właśnie zrezygnował, tak jak gracz.

Kręcenie się w kółko jest męczące i nudne. Pewnego dnia przestaje nam zależeć. Po tym dniu po prostu chcemy odejść.

Dobry/zły, słuszny/słuszny

Chciałbym skupić się na jednym rodzaju bezproduktywnej dyskusji, którą prowadzimy, a którą nazywam dobrą/złą, dobrą/złą.

Jednym z powodów, dla których nie radzę dyskutować o sprawach z poziomu intelektualnego, jest to, że tak często przekształcają się one w dobre/złe, słuszne/słuszne. A to może stać się jak ruchome piaski, w których toniemy... i znikamy.

Nieustannie spieramy się o czynniki, które nawet nie motywują nas do działania.

W kategorii dobro/zło ty mówisz A, a ja mówię B. I obaj bronimy swoich pozycji.

Ale gdybyśmy zamienili się miejscami, to, dolary to pączki, ja powiedziałbym A, a ty powiedziałbyś B. Wszystko wydaje się zależeć od naszego punktu widzenia, naszego punktu obserwacyjnego, miejsca, w którym siedzimy, a nie od prawdy w tej sprawie.

Ponownie, w naszym myśleniu o sumie zerowej, jeśli mamy rację, ktoś inny musi się mylić. Pozostawia to wiele siniaków i innych pozostałości, często ropiejących i przyczyniających się z kolei do kolejnego obrotu karuzeli.

Dyskusja rzadko wykracza poza dobre/złe, słuszne/słuszne, a zatem okazuje się bezowocna i duszna. Prowadzi donikąd i po prostu wyczerpuje wszystkich. Musimy wznieść się na poziom empiryczny i skupić się na tym, jak się czujemy.

Komunikowanie tego, co czujemy

Przekazywanie tego, jak się czujemy, jest informacją, którą druga osoba musi znać, aby podjąć działanie. (1) "Jestem zaniepokojony". Brak działania. "Jestem bezradny. Proszę! Ktoś!" Wspólne działanie! Nasze uczucia są czynnikiem, który motywuje nas do działania.

Komunikowanie tego, co czujemy, ma jeszcze inne zalety. Po pierwsze, jest to weryfikowalne przeze mnie. Tylko ja czuję to, co czuję. I tylko ja wiem, co czuję. To nie jest coś, z czym można zadzierać. Jestem ekspertem w tej dziedzinie.

Ale wielu ludzi, gdybym zapytał ich, jak się czują, mogłoby nie wiedzieć, co odpowiedzieć. Skąd miałbym wiedzieć, co czuję? Gdzie miałbym szukać? Nie wiem, jak się czuję.

Nasza zdolność do manewrowania na tym terytorium może być obecnie ograniczona, ale jestem pewien, że nasze emocjonalne IQ znacznie wzrośnie w nadchodzących tygodniach i miesiącach.

Informacje zwrotne

Konieczne jest również szczere staranie się o informacje zwrotne. Bez możliwości przekazania informacji zwrotnej przez naszego partnera, sytuacja może nigdy się nie zmienić.

Zwykłą tendencją jest odrzucanie informacji zwrotnych, zaprzeczanie im, kwestionowanie ich i opieranie się im w inny sposób. To ostatecznie prowadzi do letargu u nas i oporu u naszego partnera.

Czym jest letarg? Jestem uśpiony i uśpiony faktem, że jestem uśpiony. W hinduizmie stan ten nazywany jest guną lub kosmiczną siłą thamas.

Jeśli naprawdę obserwujesz thamas lub letarg, zobaczysz, że jest jak koc, który tłumi wszystko oprócz najbardziej podstawowych działań i interakcji.

Jak "otrzymujemy" informacje zwrotne? Wypróbuj to. Przetestuj to. Sprawdź, czy pasuje. Jeśli tak, posiadaj ją.

Jutro przyjrzymy się prawdziwemu pojednaniu.

Przypisy

(1) Na temat wartości słuchania zobacz:

    Are You Listening? na https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2011/08/Are-You-Listening-R5.pdf
    Podręcznik dla słuchaczy na stronie https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2021/09/A-Manual-for-Listeners-R3.pdf
    Wartość słuchania na https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2021/08/The-Value-of-Listening-3.pdf

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz