niedziela, 3 września 2023

Indie wdrażają rozpoznawanie twarzy w inteligentnych miastach i kolejach

 Autorstwa Beverly Crawford-Westre  

NEC Corporation India uruchomiła najnowszy projekt dotyczący inteligentnego miasta w Tirupati w Indiach na zlecenie Tirupati Smart City Corporation Limited, w ramach jednego z dwóch projektów rozszerzających zastosowanie rozpoznawania twarzy w tym kraju. Jak wynika z zapowiedzi firmy, NEC India będzie przewodzić wdrażaniu technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT), w tym rozpoznawaniu twarzy, w całym mieście, w tym utworzeniu City Operations Center (COC) w Tirupati. Systemy ICT, obejmujące zintegrowane usługi oraz ujednolicone centrum dowodzenia i kontroli, ułatwią gromadzenie i analizę danych w czasie rzeczywistym oraz usprawnią dwustronną komunikację. Firma twierdzi, że wysiłki w zakresie cyfryzacji pomogą w skuteczniejszym reagowaniu na kwestie związane z bezpieczeństwem, ochroną zdrowia i ochroną środowiska. Co więcej, miejska infrastruktura sieciowa i lokalne centrum danych zapewnią miastu proces decyzyjny oparty na danych. Jeśli chodzi o ruch drogowy, NEC India wprowadza również inteligentny system zarządzania ruchem.  

System ten ma na celu usprawnienie płynności ruchu, także w godzinach szczytu, oraz zmniejszenie liczby wypadków drogowych. Aby podnieść jakość usług komunalnych, NEC India będzie również wspierać władze Tirupati w świadczeniu usług komunalnych za pośrednictwem systemów w kluczowych obszarach. Obszary te obejmują systemy rozpoznawania twarzy, inteligentne systemy zarządzania wideo oraz integrację obrazów z istniejących i proponowanych kamer CCTV w całym mieście. Aby pomóc w sprawnym zarządzaniu miastem, NEC India wprowadzi również inteligentną technologię wodociągową, czujniki środowiskowe i zaawansowane systemy nagłośnienia.  

Oprócz efektywności planuje się poprawę estetyki miasta. W wybranych obszarach miast zostaną wdrożone cyfrowe billboardy i tablice o zmiennej treści. Ponadto stworzona zostanie miejska platforma współpracy, aby zwiększyć zaangażowanie obywatelskie i zapewnić odwiedzającym i mieszkańcom ważne informacje lokalne za pośrednictwem portalu internetowego i telefonów komórkowych. Smt D. Haritha. I.A.S., dyrektor zarządzający Tirupati Smart City Corporation Limited, tak skomentował współpracę: „Tirupati jest domem dla jednego z najbardziej poszukiwanych miejsc pielgrzymkowych w kraju, które według oficjalnych raportów przyciąga nawet 80 000 turystów dziennie. Zarządzanie tego rodzaju ruchem, przy jednoczesnym zapewnieniu najwyższego poziomu komfortu, wydajności i bezpieczeństwa dla wszystkich, jest zadaniem o znaczeniu krytycznym. 

 Biorąc pod uwagę głębokie doświadczenie NEC Corporation i weryfikację koncepcji w zakresie rozwoju inteligentnych miast na całym świecie, a zwłaszcza w Indiach, jesteśmy pewni, że z czasem Tirupati stanie się miejscem docelowym wykraczającym poza sferę pielgrzymek i zapewniającym podwyższone doświadczenie zwiedzania miasto z pewnością zachęci gości do dłuższego pobytu.” Więcej kolei instaluje system rozpoznawania twarzy ze względu na obawy związane z inwigilacją Jak wynika z raportu Times of India (TOI), w ramach działań mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa pasażerów Departament Kolei pracuje nad zainstalowaniem systemu rozpoznawania twarzy (FRS) na wszystkich głównych stacjach kolei środkowo-wschodniej (ECR). Koleje planują zainstalować na wszystkich głównych dworcach system rozpoznawania twarzy (FRS) oparty na technologii sztucznej inteligencji.  

Posunięcie to ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa poprzez powiązanie go z bazą danych dotyczącą przestępstw popełnionych na terenie stacji kolejowej i w jej pobliżu. Według Birendry Kumar, dyrektor ds. public relations kolei East Central Railway (ECR), koleje zamierzają zapewnić na wszystkich głównych stacjach najnowocześniejszy system bezpieczeństwa na równi z lotniskami. Kumar dodał, że FRS okaże się dobrodziejstwem w ograniczaniu działalności przestępczej na terenie stacji. 

 Koleje zidentyfikowały co najmniej 200 stacji wymagających całkowitego remontu zabezpieczeń, z których kilka podlega jurysdykcji ECR, w tym bardzo uczęszczana stacja Patna. „Środki bezpieczeństwa, takie jak FRS, skanery bagażu, sniffery i wyrywkowa kontrola bagażu to potrzeby w godzinach, w których na większości stacji pojawiają się zagrożenia ze strony terrorystów, przebrania maoistów, nękanie pasażerów kobiet i notorycznych przestępców. w Bihar i Jharkhand” – powiedział starszy funkcjonariusz Sił Ochrony Kolei. Pomimo korzyści, jakich ECR oczekuje od technologii rozpoznawania twarzy, jej stosowanie budzi obawy niektórych grup.  

Z raportu Medianamy wynika, że niesprawdzona technologia rozpoznawania twarzy, zwłaszcza powiązana z kryminalnymi bazami danych, stwarza ryzyko potencjalnego masowego profilowania i nieuzasadnionej inwigilacji. Sarasvati NT, autorka artykułu, podkreśla potencjalne pułapki, zwracając uwagę na grożące niebezpieczeństwa stronniczości technologicznej i potencjalnej dyskryminacji.  

**Source

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz