Derrick Broze
Ponieważ tak zwane cyfrowe lub mobilne prawa jazdy zaczynają się pojawiać w Ameryce Północnej, musimy zapytać, kto stoi za ekspansją tej potencjalnie niebezpiecznej technologii.
W moich poprzednich raportach przedstawiłem, w jaki sposób nacisk na programy tożsamości cyfrowej jest oszustwem przebranym za prawo człowieka. Oszustwo to ma na celu skłonienie świata do zaakceptowania programów tożsamości cyfrowej jako korzystnych, wygodnych, bezpiecznych i niezbędnych dla świata przyszłości.
Organizacja Narodów Zjednoczonych i Światowe Forum Ekonomiczne promują korzystanie z tożsamości cyfrowych przy użyciu technologii blockchain i danych biometrycznych uzyskanych poprzez skanowanie twarzy lub siatkówki oka. Bank Światowy i ONZ finansują również rozwój takich programów w ramach inicjatywy Identification for Development (ID4D).
Bank Światowy finansuje również programy cyfrowej identyfikacji biometrycznej w Meksyku, promując cyfrową identyfikację w biedniejszych krajach, mając rzekomo na celu zapewnienie legalnej tożsamości 1,1 miliarda ludzi, którzy obecnie jej nie posiadają. Celem jest objęcie całego świata cyfrowymi dowodami tożsamości do 2030 r. w ramach Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ i Agendy 2030.
Cele Zrównoważonego Rozwoju (SDGs) to zbiór 17 powiązanych ze sobą celów przyjętych przez Organizację Narodów Zjednoczonych w 2015 roku, których rzekomym celem jest wyeliminowanie ubóstwa, ochrona planety oraz szerzenie pokoju i dobrobytu wśród wszystkich ludzi do 2030 roku. Jednak obrońcy prywatności i grupy zajmujące się prawami cyfrowymi ostrzegają przed niebezpieczeństwami związanymi z programami identyfikacji cyfrowej.
Rzeczywiście, podczas paniki COVID-19 wiele krajów wdrożyło "paszporty szczepionkowe" jako środek do podróżowania i pracy. Programy te były zasadniczo odpowiednikiem cyfrowego identyfikatora. Pomimo ustąpienia paniki, w czerwcu Komisja Europejska i Światowa Organizacja Zdrowia ogłosiły partnerstwo w zakresie "zdrowia cyfrowego" w celu ustanowienia nowego systemu cyfrowego paszportu szczepionkowego dla całego świata. Najwyraźniej cyfrowe systemy identyfikacji nigdzie się nie wybierają.
Nadchodzi era cyfrowych praw jazdy
Jeden z najnowszych wysiłków na rzecz normalizacji korzystania z cyfrowych dokumentów tożsamości jest znany jako mobilne prawo jazdy (mDL) lub po prostu cyfrowe prawo jazdy. Te cyfrowe dowody tożsamości zaczynają pojawiać się w Ameryce Północnej w 3 powszechnych formach, w tym w zastrzeżonych aplikacjach należących do władz lokalnych, stanowych lub krajowych; różnych aplikacjach zatwierdzonych przez państwo, takich jak SmartID; oraz Apple Wallet, którego 4 stany USA używają obecnie do hostowania swojego cyfrowego prawa jazdy.
guide to digital driver’s licenses,
Zgodnie z przewodnikiem po cyfrowych prawach jazdy, użytkownicy otworzą wybraną aplikację, zeskanują przód i tył swojego fizycznego prawa jazdy, a następnie zweryfikują swoją tożsamość za pomocą selfie (lub podobnych danych biometrycznych) - coś bardzo podobnego do tego, co wydaje się już zaczynać na Twitterze. Po weryfikacji użytkownik może zacząć korzystać z aplikacji cyfrowego dowodu tożsamości, tak jak w przypadku fizycznego dowodu osobistego.
W maju 2021 r. American Civil Liberties Union omówiła wysiłki zmierzające do wprowadzenia cyfrowych praw jazdy. W raporcie zatytułowanym "Kryzys tożsamości" ACLU ostrzegła, że korzystanie z cyfrowych praw jazdy,
rodzi niebezpieczeństwo, że nie będzie zrównoważonej oceny kosztów i korzyści takiego systemu oraz że przyjmiemy systemy, które nie zachowują właściwej równowagi między potrzebami identyfikacji, bezpieczeństwa i wygody a uzasadnioną niechęcią Amerykanów do rządowego i korporacyjnego nadzoru i regimentacji.
Jay Stanley, starszy analityk polityczny w ACLU's Speech, Privacy, and Technology Project, powiedział, że przejście na cyfrowe identyfikatory będzie miało "duże konsekwencje" dla życia Amerykanów. "Jeśli nie zostanie to zrobione we właściwy sposób, cyfrowe prawa jazdy mogą mieć katastrofalne skutki dla prywatności, zwiększyć nierówności i doprowadzić do wszechobecnych kontroli tożsamości w życiu Amerykanów, w tym w Internecie" - powiedział Stanley.
Pierwsza wersja elektronicznego dowodu tożsamości pojawiła się w Meksyku już w 2007 roku wraz z platformą inteligentnych kart Gemalto. Gemalto była międzynarodową firmą zajmującą się bezpieczeństwem cyfrowym, koncentrującą się na kartach inteligentnych, tokenach i portfelach cyfrowych. Inteligentna karta została wdrożona do użytku w Monterrey, Nuevo León w pobliżu granicy z Teksasem.
W 2016 r. amerykański Narodowy Instytut Standardów i Technologii (NIST) nawiązał współpracę z Gemalto w celu pilotażowego wprowadzenia "cyfrowego prawa jazdy" w Waszyngtonie, Idaho, Kolorado, Maryland i Wyoming. Kolorado stało się pierwszym stanem USA, który wdrożył cyfrowe prawo jazdy wykorzystujące kody QR przechowywane w cyfrowym portfelu. Mieszkańcy Kolorado, którzy zgłosili się do programu, instalowali aplikację "DigiDL" na swoich telefonach, a następnie pobierali licencję.
Gemalto, firma stojąca za pierwszymi próbami wprowadzenia cyfrowych praw jazdy, została zakupiona w kwietniu 2019 r. przez Thales Group. Thales jest kolejną siłą napędową ekspansji mobilnych/cyfrowych praw jazdy.Thales Group. Thales is another one of the driving forces behind the expansion of mobile/digital driver’s licenses.
Odciski palców Grupy Thales są obecne w programach cyfrowej identyfikacji
Grupa Thales to francuska międzynarodowa korporacja, która jest częściowo własnością francuskiego rządu i ósmym co do wielkości wykonawcą uzbrojenia wojskowego na świecie.
Począwszy od 2007 roku, Thales, we współpracy z lokalnym partnerem Cosmocolor, wdrożył pierwsze meksykańskie prawo jazdy na karty inteligentne w Nuevo León. Thales rozszerzył swoją technologię na meksykańskie stany México, Veracruz i Sonora.
"Z ponad 127 milionami mieszkańców i około 55 milionami kierowców, istnieje wiele potencjalnych korzyści z migracji do inteligentnych kart prawa jazdy w Meksyku", stwierdza Thales na swojej stronie internetowej.
Thales jest również zaangażowany we wprowadzanie cyfrowych praw jazdy w Arizonie. Firma podpisała 3-letni kontrakt z Thales na opracowanie licencji i udostępniła je publicznie w marcu 2023 roku. Thales opracował podobne plany z Departamentem Bezpieczeństwa Autostrad i Pojazdów Samochodowych na Florydzie. Thales twierdzi, że dzięki temu Floryda będzie "pierwszym stanem w Stanach Zjednoczonych, który zapewni mobilne prawa jazdy z najnowocześniejszymi mechanizmami bezpieczeństwa, które są w pełni zgodne z" rygorystycznymi normami krajowymi i międzynarodowymi ".
Pozytywną informacją jest to, że wydaje się, iż większość mieszkańców Florydy nie korzysta jeszcze z mDL finansowanego przez Thales.
Obecnie Thales dostarcza prawa jazdy i "rozwiązania w zakresie dowodów osobistych" do 18 jurysdykcji w Ameryce Północnej, w tym na Alasce, w Kolorado, na Florydzie, w Georgii, na Hawajach, w Idaho, Maryland, Nowym Brunszwiku, New Hampshire, Nowym Jorku, Nowej Fundlandii i Labradorze, Nowej Szkocji, Wyspie Księcia Edwarda, Quebecu, Teksasie, Waszyngtonie, Wyoming i Arizonie.
Grupa Thales niedawno świętowała również rozszerzenie programów cyfrowej identyfikacji przez TSA. "TSA wdraża nową wersję skanerów Credential Authentication Technology (CAT) na lotniskach w całym kraju, aby mogły one akceptować cyfrowe dane uwierzytelniające" - napisał niedawno Neville Pattinson, szef działu sprzedaży federalnej w Thales Group.
Jednostki CAT-2 są wyposażone w czytniki, które umożliwiają podróżnym kwalifikującym się do TSA PreCheck korzystanie z mobilnych praw jazdy lub dokumentów tożsamości ze zdjęciem do celów weryfikacji tożsamości TSA.
Thales has also been involved in digital identity programs in Queensland, Australia and in India, where Thales says they have provided
Firma Thales była również zaangażowana w programy cyfrowej tożsamości w Queensland w Australii oraz w Indiach, gdzie, jak twierdzi, zapewniła indyjskim przedsiębiorstwom i organizacjom "bezpieczne usługi cyfrowe dla milionów osób i ich transakcji". Firma pracowała nad produktami biometrycznymi, kartami bankowymi, czytnikami paszportów, prawami jazdy opartymi na kartach inteligentnych i kartami rejestracji pojazdów elektronicznych.
Międzynarodowa korporacja działa w 56 krajach na całym świecie, więc istnieje duże prawdopodobieństwo, że jej programy cyfrowej identyfikacji będą nadal rozwijać się na arenie międzynarodowej.
Grupa Thales jest częścią Wielkiego Resetu
Ogólnie rzecz biorąc, Grupa Thales była częścią międzynarodowego zwrotu w kierunku tożsamości cyfrowych i promowania technologii jako prawa człowieka. W blogu z lutego 2021 r. zatytułowanym "Integracja cyfrowa. Prawo człowieka do posiadania tożsamości" Grupa Thales napisała:“Digital Inclusion. The Human Right to Have an Identity”
Brak tożsamości to nie tylko strata pod względem bycia postrzeganym przez system i społeczeństwo. Jest to wykluczenie, które uniemożliwia ludziom osiągnięcie pełnego potencjału. Nie mogą się kształcić, nie mają dostępu do usług opieki zdrowotnej, a ich dzieci dziedziczą to dziedzictwo, ponieważ rodzą się poza systemem.
Oczywiście ogólne założenie jest takie, że "poza systemem" nie ma życia ani wolności. Nie powinno to być zaskoczeniem dla tych, którzy śledzą plany "Wielkiego Resetu" WEF i ONZ od czasu ich ogłoszenia w czerwcu 2020 roku. Wysiłki Grupy Thales na rzecz rozszerzenia tożsamości cyfrowej doskonale wpisują się w technokratyczne państwo przewidziane przez Wielkich Resetujących.
W czerwcu 2022 r. Centrum Praw Człowieka i Globalnej Sprawiedliwości, "centrum badań nad prawami człowieka" na New York University (NYU) School of Law, opublikowało 100-stronicowy raport szczegółowo opisujący rosnące zagrożenia związane z poleganiem na tożsamości cyfrowej na całym świecie. W raporcie zatytułowanym "Paving a Digital Road to Hell?" przeanalizowano rolę Banku Światowego i innych międzynarodowych sieci, które w ostatnich latach promowały korzystanie z cyfrowej tożsamości.
Raport wskazuje palcem na Bank Światowy i wspomnianą inicjatywę ID4D, ale zauważa również, że program został uruchomiony dzięki "katalitycznej inwestycji" Fundacji Billa i Melindy Gatesów, Omidyar Network, a także różnych rządów.
"Zauważyliśmy, że Bank Światowy i jego inicjatywa ID4D nie są osamotnione w realizacji programu cyfrowej identyfikacji. Istnieją one w ramach globalnej sieci organizacji i osób" - czytamy w raporcie. Oprócz rządów takich jak Wielka Brytania, USA i Francja, fundacji filantropijnych i banków, raport NYU wskazuje również palcem na "prywatne korporacje biometryczne, takie jak Idemia, Thales i Gemalto".
(Raport zauważa, że "nowe sieci, takie jak Global System for Mobile Communications Association (GSMA) i ID4Africa" odgrywają rolę w rozszerzaniu programów cyfrowej identyfikacji). TLAV przekaże więcej informacji na temat tych sieci w najbliższej przyszłości).
Grupa Thales jest nie tylko zaangażowana w oszustwa związane z cyfrowymi identyfikatorami, ale jest także głównym graczem w wojskowym przemyśle obronnym, czyli przemyśle wojennym.
Thales partnered with Military-Industrial-Complex alum Raytheon ., kiedy to obie firmy połączyły działy systemów radarowych i komunikacyjnych. Powstała w ten sposób firma znana jest jako ThalesRaytheonSystems i jest w 50% własnością obu spółek macierzystych. W 2016 roku Raytheon i Thales zrestrukturyzowały swoje partnerstwo, aby skupić się wyłącznie na agencjach NATO i państwach członkowskich NATO.focus exclusively on NATO agencies and NATO member states.
Ponieważ nadal odkrywamy nazwiska i twarze kryjące się za oszustwami związanymi z cyfrowymi identyfikatorami, musimy zachować czujność. Programy te są wprowadzane w tempie, jakiego nigdy wcześniej nie widzieliśmy. Odrzucenie tych programów, rezygnacja z nich i bojkotowanie tych, którzy je promują, jest absolutnie konieczne.
Musimy być silni, aby chronić naszą prywatność i wolność, w przeciwnym razie stracimy je w ciągu najbliższych 5 lat lub krócej. Nie ignoruj tego, co dzieje się wokół ciebie, ani nie pozwól, by strach popchnął cię w apatię lub nihilizm. Razem możemy edukować naszych rówieśników na temat zagrożeń związanych z cyfrowymi systemami identyfikacji. Ale musimy zacząć już teraz.
**Source
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz