czwartek, 4 stycznia 2024

Kolejny młody pilot umiera z powodu nagłego zatrzymania krążenia



4 stycznia 2024 r. przez Steve Beckow


Kolejny młody pilot umiera z powodu nagłego zatrzymania krążenia

"Wszystkie jego wcześniejsze oceny medyczne były w porządku i nie wykryto żadnych podstawowych schorzeń

Yudi Sherman, Frontline News, 21 listopada 2023 r.

(https://frontline.news/post/another-young-pilot-dies-from-sudden-cardiac-arrest)

37-letni pilot Air India zmarł w czwartek po nagłym zatrzymaniu akcji serca na lotnisku Indira Gandhi International (IGI) w Delhi.

Kapitan Himanil Kumar znajdował się w biurze Air India, kiedy nagle zasłabł. Podano mu resuscytację krążeniowo-oddechową, ale nie udało się go ocucić i wkrótce potem w szpitalu stwierdzono zgon. Kumar przeszedł ostatnią ocenę medyczną pod koniec sierpnia i został uznany za zdolnego do lotu.

"Kapitan Himanil Kumar przeszedł badania lekarskie 23 sierpnia 2023 r. i został uznany za zdolnego do lotu, z ważnością do 30 sierpnia 2024 r.", powiedział urzędnik Dyrekcji Generalnej Lotnictwa Cywilnego (DGCA), według Times of India. "Co więcej, nie ma problemu związanego ze zmęczeniem w odniesieniu do obowiązków lotniczych. Pilot przechodził pełny kurs techniczny Boeinga 777 od 3 października 2023 r., przechodząc z samolotu typu Airbus A320".

Kumar był na wakacjach z okazji indyjskiego święta Diwali. Czwartek był jego pierwszym dniem po powrocie.

"Wszystkie jego wcześniejsze oceny medyczne były w porządku i nie wykryto u niego żadnych schorzeń" - powiedział DGCA.

Indyjscy lekarze obwiniają niedawne zdarzenia sercowe u młodych, zdrowych ludzi, takich jak Kumar, za szereg czynników.

"Chociaż tragiczne zdarzenie z udziałem kapitana Himanila Kumara jest nadal przedmiotem dochodzenia, musimy przyznać, że zatrzymanie akcji serca może wynikać z niezliczonych czynników" - powiedział główny dyrektor ds. kardiologii Max Healthcare dr (CoI). Manjinder Sandhu. "Podstawowe choroby serca, predyspozycje genetyczne, wybory dotyczące stylu życia i zewnętrzne czynniki stresogenne przyczyniają się do złożonego gobelinu zdrowia serca. Dokładne oceny medyczne, w tym szczegółowe historie i testy diagnostyczne, są niezbędne do zrozumienia i proaktywnego przeciwdziałania tym wieloaspektowym czynnikom ryzyka. Społeczność medyczna powinna kłaść nacisk na ciągłe monitorowanie, szczególnie w zawodach o wysokim poziomie stresu, aby wcześnie wykrywać i leczyć potencjalne problemy kardiologiczne".

Poza Indiami, liczba przypadków niezdolności do pracy pilotów na całym świecie wzrosła w ostatnich miesiącach do kilku miesięcznie, budząc obawy o bezpieczeństwo lotnictwa. Chociaż piloci przechodzą regularne badania lekarskie, wydaje się, że istnieją dolegliwości, które nie są kontrolowane. Wraz ze wzrostem liczby ofiar śmiertelnych wśród pilotów, rośnie prawdopodobieństwo, że obaj obezwładnią drugiego pilota.

24 września kapitan samolotu Austrian Airlines lecącego ze Stuttgartu do Wiednia "zaczął się źle czuć", jak wynika z raportu Aviation Herald. Zanim samolot zaczął opadać, stał się niezdolny do lotu, a pierwszy oficer przejął kontrolę nad samolotem.

23 września kapitan Alaska Airlines Eric McRae został znaleziony martwy w swoim pokoju hotelowym podczas postoju przed wznowieniem służby.

Dzień wcześniej samolot linii Delta Airlines lecący z Paryża do Los Angeles został zmuszony do awaryjnego lądowania w Minneapolis po tym, jak pilot stracił przytomność. Pilot został przewieziony do szpitala, a samolot wznowił lot po sześciogodzinnym opóźnieniu.

W sierpniu pilot linii IndiGo zasłabł przy bramce wejściowej na indyjskim lotnisku Nagpur i został uznany za zmarłego w szpitalu. Według wstępnych doniesień, 40-letni kapitan Manoj Subramanyam doznał "nagłego zatrzymania akcji serca".

Dzień wcześniej pilot Qatar Airlines podczas lotu QR 579 z Delhi do Doha zmarł nagle na pokładzie. 51-latek podróżował jako pasażer.

Trzy dni wcześniej lot LATAM z Miami do Santiago w Chile został zmuszony do przekierowania do Panama City po tym, jak jego pilot zmarł nagle w toalecie.

Wzrost liczby ofiar wśród pilotów nie jest jednak dla wszystkich zaskoczeniem. W liście z grudnia 2021 r. skierowanym do Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) i głównych linii lotniczych, niektórzy z najwybitniejszych światowych ekspertów medycznych wezwali FAA do medycznego oznaczenia wszystkich pilotów, którzy otrzymali zastrzyki z mRNA COVID-19 i poddania ich badaniom.

"We wszystkich populacjach szczepienia powodują znaczny wzrost zapalenia mięśnia sercowego, a następnie niewydolności serca, arytmii, zatrzymania akcji serca i zgonów" - ostrzeżono w liście. "Jest to szczególnie prawdziwe w przypadku młodszej kohorty mężczyzn, do której należy wielu pilotów".

W liście ostrzeżono, że "jeśli FAA nie uziemi i nie pozbawi certyfikatu medycznego wszystkich pilotów", którzy otrzymali zastrzyki COVID-19, to "narazi życie wielu niewinnych pasażerów linii lotniczych na niebezpieczeństwo w przypadku, gdy pilot straci kontrolę nad swoim samolotem po wystąpieniu poważnego zdarzenia zakrzepowego (zatorowość płucna, udar itp.) lub zdarzenia związanego z zapaleniem mięśnia sercowego, z których każde może skutkować niezdolnością do pracy, zatrzymaniem akcji serca i śmiercią".

 List został podpisany przez dr Petera McCullougha, dr Ryana Cole'a, ppłk Theresę Long, MPH, pilota Cody'ego Flinta i prawników zajmujących się prawami człowieka.


Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) nie zbadała jeszcze związku między pilotami a zastrzykami mRNA COVID, ale zaprzecza, że taki istnieje. "FAA nie ma dowodów na wypadki lotnicze lub obezwładnienia spowodowane przez pilotów cierpiących na powikłania medyczne związane ze szczepionkami Covid-19" - powiedział AFP rzecznik.


Dwudziestoczteroletnia pilotka rekreacyjna Sierra Lund, ofiara szczepionki COVID-19, która nie może już latać samodzielnie, podkreśla, że piloci komercyjni przechodzą regularne badania lekarskie pod kątem zdolności do latania.


"Myślę, że jedną rzeczą, którą opinia publiczna musi wiedzieć, jest to, że jeśli słyszą o pilocie z chorobą lub zawałem serca w kokpicie, to nie jest to tylko przeciętna osoba... . . . Chodzi mi o to, że ci ludzie przechodzą szeroko zakrojone badania lekarskie, aby utrzymać swoją pracę" - powiedział Lund. "Więc powinni to być najzdrowsi ludzie na świecie".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz