środa, 24 stycznia 2024

Inny zestaw oczu


 
 
December 9, 2023
Our light is never spent.
We will blaze forth…
Great angels 
fly at our behest…
~Rae Armantrout, Eyes

 

 

Skubię w zamyśleniu poranną przekąskę w postaci posmarowanego masłem tosta na zakwasie. Rozważam menu na lunch i kolację. Rozglądam się po pustych stołach i półkach czekających na świąteczne dekoracje, jesienne dekoracje są teraz przechowywane.

Nic nie jest wspaniałe. Nic nie jest straszne. Jestem solidnie po zadowolonej stronie równania szczęśliwy-nieszczęśliwy. Huśtawka czuje się ustabilizowana, jakby sama się wyważyła w kierunku "jakoś, wbrew pozorom, jest dobrze". Czuję się tak, jakby kilka nieustraszonych wróżek dokręciło śruby na tym huśtawce i nie ma zamiaru ponownie przesunąć się w drugą stronę. Można mieć nadzieję. 

*****

 

Wciąż mieszkam w powierzchni mnie, świadomej części, która nadal uczestniczy w codziennym życiu, robi plany i wypełnia obowiązki związane z prowadzeniem domu i opieką nad rodziną. To nigdzie nie zniknęło.

Kiedy rozglądam się po domu lub wychodzę na zewnątrz, czuję się tak, jakbym patrzyła innymi oczami. Przyziemny obserwator kataloguje to, co należy zrobić. Ten inny, odrębny byt jaźni jest oderwany i bezsłowny, ale brzęczy z niezgłębionym, podobnym do dzwonu dudnieniem. Obserwuje tę samą rzeczywistość, co moje przyziemne ja, ale ledwo angażuje się w to, co obserwuje.

Gdybym miał skłonność do martwienia się o swoje zdrowie psychiczne, szukania terapii, gdybym czuł, że coś jest nie tak, jestem pewien, że mógłbym znaleźć terapeutę, który uczciwie wypowiedziałby się na temat tego "stanu". Osoba wykształcona duchowo mogłaby pokiwać głową i skomentować: "Oczywiście, doświadczasz Piątego Wymiaru. Wznosisz się. Gratulacje!"

Moje zadowolone, obserwujące, oderwane ja ma ostatnie słowo. Nie obchodzi mnie, jak to się nazywa. Po prostu cieszę się tym, jakie to uczucie.

*****

 

Niedawno słyszałem o kilku niepokojących przypadkach osób, którym wszczepiono endoprotezy stawu biodrowego. Niepokój i niepewność skubią krawędzie mojego umysłu. Skierowałem swoją uwagę na najnowszą aktualizację od Skye na temat wprowadzenia łóżek medycznych i przypomniałem sobie, że łóżka medyczne są prawdziwe i mają miejsce. Mogę się wahać aż do dnia operacji i wciąż zmieniać zdanie. Naprawdę, nie ma powodu do zmartwień.

Wróżki zabezpieczające śruby wskakują na moją część huśtawki i pomagają mi wrócić do irracjonalnego zadowolenia. Wróżki zostają ze mną, podczas gdy ich przyjaciele skrzaty ponownie dokręcają śruby. No, chłopaki, mamy ją z powrotem na miejscu. Dodajmy tym razem trochę Fairy Magic Super Glue, aby upewnić się, że się trzyma.

Nie mogę powstrzymać uśmiechu na widok tego, co moja wyobraźnia wyciąga z głębin kreatywnej zupy. Jedna z wróżek spogląda na mnie z powagą. Dlaczego myślisz, że to tylko wyobraźnia? Jesteśmy tak samo realne jak ty.

Kontempluję to przez chwilę. Skąd mam wiedzieć, co jest prawdziwe, a co nie? Odpowiedź brzmi: nie wiem. Wróżka mruga do mnie powoli, migocze na krawędziach i znika, pozostawiając jedynie słaby ślad na eterycznej siatkówce.

Moja uwaga wędruje do kuchni i udaję się tam, by przygotować następny posiłek. Kiedy otwieram szufladę ze srebrnymi sztućcami, jestem pewna, że dostrzegam błyszczące skrzydło, ale być może była to tylko antyczna emaliowana łyżeczka do demitaksa, która nigdy nie jest używana. To idealny rozmiar dla wróżki do mieszania w małym kociołku - myślę i zamykam delikatnie szufladę.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz