wtorek, 21 lutego 2023

Mississippi Legislatura głosuje przytłaczająco za końcem podatków od sprzedaży złota i srebra



Ustawodawcy stanowi obu izb właśnie zagłosowali przytłaczającą większością głosów, aby zwolnić fizyczne złoto, srebro, platynę i palladowe monety i kruszce ze stanowego podatku od sprzedaży w Mississippi, wysyłając ustawę do gubernatora Tate'a Reevesa (R) do podpisu.

Senate Bill 2019, sponsorowany przez Sen. Chad McMahan (R - 6), przeszedł wczoraj z pełnego Senatu głosami 47-2. Dziś po południu identyczny projekt ustawy House Bill 1661 autorstwa Rep. Jody Steverson przeszedł z pełnej izby Izby w głosowaniu jawnym.

Popierany przez Sound Money Defense League, Money Metals Exchange oraz dealerów i inwestorów z Mississippi w stanie, wysiłek legislacyjny opierał się na zeszłorocznym rozmachu. W 2022 roku, podobny projekt zwolnienia z podatku od sprzedaży przeszedł z Izby Reprezentantów Mississippi przytłaczająco, ale nie dotarł do Senatu, gdzie był potrzebny do przesłuchania.

Jeśli Gov. Reeves podpisze ustawę w przyszłym tygodniu (lub jeśli po prostu zdecyduje się jej nie zawetować), Mississippi stanie się 43. stanem, który zwolni sprzedaż dźwiękowych pieniędzy z państwowego podatku od sprzedaży. Data wejścia w życie to 1 lipca 2023 roku.

Każdy z sąsiadów Missisipi (Alabama, Luizjana, Kentucky i Tennessee) przestał już opodatkowywać metale monetarne. Ostatnio Tennessee zakończyło ten podatek w 2022 roku, a Arkansas i Ohio zlikwidowały go w 2021 roku.

W ramach status quo w Missisipi obywatele są zniechęcani do ochrony swoich oszczędności przed dewaluacją dolara, ponieważ są za to karani podatkiem od sprzedaży.

Wyeliminowanie podatków od sprzedaży złota i srebra jest dobrą polityką publiczną z kilku powodów:

    Nakładanie podatków od sprzedaży na metale szlachetne jest niewłaściwe. Podatki od sprzedaży są zazwyczaj nakładane na dobra konsumpcyjne. Komputery, koszule i buty są obciążone podatkiem od sprzedaży, ponieważ konsument "konsumuje" dane dobro. Metale szlachetne są z natury przechowywane w celu odsprzedaży, a nie "konsumpcji", co sprawia, że nakładanie podatków od sprzedaży na metale szlachetne jest niewłaściwe.

    Badania wykazały, że opodatkowanie metali szlachetnych jest nieefektywną formą zbierania dochodów. Wyniki jednego z badań dotyczących Michigan pokazują, że wszelkie wpływy z podatku od sprzedaży metali szlachetnych są prawdopodobnie przewyższane przez dochody państwa utracone z tytułu konwencji, przedsiębiorstw i działalności gospodarczej, które są wypychane ze stanu.

    Opodatkowanie złota i srebra szkodzi firmom w stanie. Jest to konkurencyjny rynek, więc kupujący przeniosą swoje interesy do sąsiednich stanów, takich jak Alabama czy Luizjana (które wyeliminowały lub zredukowały podatek od sprzedaży metali szlachetnych), tym samym osłabiając miejsca pracy w Mississippi. Nakładanie podatku od sprzedaży na metale szlachetne szkodzi firmom w stanie, które stracą biznes na rzecz dealerów metali szlachetnych spoza stanu. Inwestorzy mogą łatwo uniknąć płacenia $136.50 podatku od sprzedaży, na przykład, przy zakupie sztabki złota za $1,950.

    Opodatkowanie metali szlachetnych jest niesprawiedliwe dla niektórych oszczędzających i inwestorów. Złoto i srebro są przechowywane jako formy oszczędności i inwestycji. Mississippi nie opodatkowuje zakupu akcji, obligacji, ETF-ów, walut i innych instrumentów finansowych.

    Opodatkowanie metali szlachetnych jest szkodliwe dla obywateli próbujących chronić swoje aktywa. Nabywcy metali szlachetnych nie są grubymi inwestorami. Większość kupujących metale szlachetne robi to w małych ilościach jako sposób na oszczędzanie pieniędzy. Inwestorzy w metale szlachetne kupują metale szlachetne jako sposób na zachowanie swojego majątku przed szkodami inflacji. Inflacja szkodzi najbiedniejszym wśród nas, w tym emerytom, mieszkańcom Missisipi o stałych dochodach, osobom zarabiającym, oszczędzającym i nie tylko.

W całym kraju panuje tendencja do eliminowania podatków od metali szlachetnych. Stan Luizjana i Ohio eksperymentowały krótko z ponownym nałożeniem podatków od sprzedaży na zakup metali szlachetnych. Oba szybko odwróciły kurs (w ciągu dwóch lat) i przywróciły swoje zwolnienia z podatku od sprzedaży metali szlachetnych - ponieważ firmy, konwencje monet i przychody z podatków państwowych opuszczały stan.

Po tym, jak dwa identyczne projekty ustaw z Mississippi zostaną przekazane z odpowiednich izb, gubernator Tate Reeves musi podpisać lub zawetować przepisy w ciągu 5 dni od przekazania (z wyłączeniem niedzieli), albo staną się one prawem bez jego podpisu.

W 2023 roku projekty ustaw przywracających zdrowy, konstytucyjny pieniądz zostały również wprowadzone na Alasce, w Iowa, Wirginii Zachodniej, Karolinie Południowej, Missouri, Minnesocie, Tennessee, Montanie, Idaho, Wyoming, Kansas i innych.

Obecnie Missisipi jest na 45 miejscu z 50 w rankingu Sound Money Index 2023. Przejście tych środków spowodowałoby znaczny wzrost rankingu stanu.

**By JP Cortez

**Source

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz