Nowa gnoza: ewolucyjny skok ludzkości
Przedmowy i wprowadzenie
Georgi Alexandrov Stankov, 16 lipca 2019 r
Przetłumaczone z niemieckiej książki „ New Gnosis: Evolution of Humanity ”, 2001 na angielski przez autora
Ludzka
gnoza od stycznia / lutego 2012 r., Którą bardzo szybko przygotowałem i
opublikowałem jako kontynuację na tej stronie bez większego hałasu. Teraz postanowiłem to zredagować, zaktualizować i dodać komentarz do tej książki. Z mojego obecnego punktu widzenia zrobiłem też kilka komentarzy.
Wiele
się wydarzyło po ponad siedmiu latach, odkąd książka została
opublikowana w 1999 roku, a książka została opublikowana od 1999 roku na
początku 2001 roku. Proces Wniebowstąpienia Gai i ludzkości, który jest
przez PAT przeprowadzany z niezrównaną odwagą i wytrwałością, już
zmienił tę planetę poza uznanie. Stało się to największą historią sukcesu w całym multiwersie. W tym roku następuje kulminacja i zakończenie naszej światła pracy w ciałach fizycznych. Wszystko to i wiele więcej zostało omówione w tej książce.
Jest to najbardziej dokładny i najdokładniejszy czas. Dlatego opublikowałem tę książkę w sequelach jeszcze raz w nowej poprawionej wersji. Lion's
Gate na jego pełni księżyca, częściowy portal zaćmienia księżyca, 16
lipca 2019 r., I mamy nadzieję zakończyć otwarcie Bramy Lwa w punkcie
kulminacyjnym 8 sierpnia przez portal 8.8. Po tym każdy cud będzie możliwy i będziesz mądry, by tego oczekiwać.
Georgi Alexandrov Stankov, Włochy, lipiec 2019 r
Przedmowa
Skończyłem
pisać tę książkę do nowej naukowej Gnozy Prawa Uniwersalnego w czerwcu
2001 roku. W tym czasie zorganizowani młodzi prorocy duszy przewidywali w
gestalt (całości ) prestiżowych instytutów badań ekonomicznych silny
wzrost PKB o ponad 3% USA i Europa oraz kanclerz Niemiec nie rozpoczęli jeszcze swojej bohaterskiej walki przeciwko „dwóm” przed przecinkiem. W
tym samym czasie gospodarka światowa miała już trzy miesiące na
recesję, ponieważ zorientowani na przyszłość prognostycy ekonomiczni w
krajowych urzędach statystycznych ogłosili mniej lub bardziej głośno
dopiero późną jesienią tego roku.
Nasze postrzeganie świata jest, jak pokazuję w tej Gnozie, o charakterze historycznym. Pod koniec roku ogólny wzrost gospodarczy odchylił się o 400–600% od przewidywań „ mędrców ekonomicznych ” bez kwestionowania racji bytu takich proroków gospodarczych. We
wcześniejszych, mniej „oświeconych” czasach, ci, którzy byli rażąco
błędni w swoich prognozach, byli nagradzani śmiercią, po czym mogli w
pełni osiągnąć swoją astralną wiedzę o przyszłości. W
przeciwieństwie do tego, obecni, profesjonalni młodzi prorocy duszy
muszą przez pewien czas prowadzić daremne prognozy w stanie całkowitej
amnezji, co jest ich jedyną odpowiednią karmą, ponieważ młode dusze
potrzebują wielu frustrujących doświadczeń, aby się rozwijać.
Przewidywałem, że obecna recesja będzie cykliczna już w 1998 r. W następnym roku napisałem krótką analizę przyczyn trwającego kryzysu światowego i opublikowałem go w Internecie . Stało się to w czasie, gdy światowa gospodarka „New Economy bubble” (znanej również jako Dot.com bubble , odpowiednio Dot.com crash ) wystartowała i podniosła się do euforii na nowych wysokościach.
Historia jest dobrze znana od tego czasu. Bańka pękła. Indeks NEMAX (niemiecki
odpowiednik NASDAQ) rozpoczął jej spadek krótko po opublikowaniu mojej
prognozy i stracił w ciągu 18 miesięcy do dziesięciu razy jego wartości
szczytowej.
Krajowe aktywa gospodarcze, dziesięciokrotnie większe niż wiele osławionych cięć podatkowych w wyniku szeroko ogłoszonej niemieckiej „reformy podatku od stuleci ”, zostały zniszczone w mgnieniu oka. Od
tego czasu „Nowy Rynek Przyszłości” ledwo przeżywa bez nowych ofert
publicznych (początkowych ofert publicznych) na bardzo niskim poziomie i
jest to tylko kwestia pobożności finansowej, gdy tygiel „akcji jednego
euro” zostanie zniesiony jako niezależna giełda na zawsze (stało się to
dwa lata później). Indeks Dow Jones stracił w tym okresie 60% maksymalnej wartości i dotychczas niespotykaną falę bankructw ogarnął świat zachodni.
Nawet rok po rozpoczęciu recesji scenariusz niesamowicie się powtarza. Refren
polityków i ekspertów niezmordowanie wyczarowuje koniec recesji, a to
na krótko przed faktycznym, nieodwracalnym załamaniem się globalnej
gospodarki, które ma nastąpić, którego zakres i konsekwencje, których
żaden śmiertelnik nie może sobie wyobrazić.
Ale co ta ekonomiczna dyskusja musi zrobić w ezoterycznym tekście, pyta zdziwiony czytelnik? Dużo! Nauki gnostyczne zawsze były potwierdzane przez prawdziwość ich proroczych stwierdzeń. To jest główny temat tego eseju. Dokładne
przewidywania ekonomiczne w takich pismach gnostycznych nie są
rzadkością, należy tylko pomyśleć o dokładnych szczegółach, które
Johannes (Jan) podaje nam na temat zakresu, wielkości i projektu nowego
Jeruzalem w swoich Objawieniach, lub dokładnej prognostycznej
ekonomicznej interpretacji snu faraona przez Józefa w Starym
Testamencie. Ludzie zawsze
martwili się o swoje przetrwanie, mając na uwadze przede wszystkim ich
przetrwanie ekonomiczne, pomimo zalecenia niektórych proroków, aby
podążali za przykładem niedbałości lilii na polu.
W
ostatnich latach zajmowałem się głównie odczytaniem widocznych znaków
czasu - zasadniczo natury makroekonomicznej - i ustawieniem ich w
odniesieniu do wewnętrznych zmian duszy w sferach astralnych, których
doświadczam somatycznie jako Proces Ciała Światła (LBP ) i psychicznie jako intelektualna stymulacja ze światów przyczynowych (wyższe wymiary astralne, 9D do 12D). Na
tej podstawie opracowałem prognostyczną syntezę ewolucji społecznej,
której astralno-naukowe podstawy przedstawię pokrótce w tej książce.
Ta nowa prognoza nie podaje dokładnych informacji na temat konkretnych wydarzeń, a raczej pokazuje ogólny trend rozwoju. Może to wyjaśniać występowanie pewnych kluczowych wydarzeń w przestrzeni i czasie oraz uzasadniać ich konieczność. Z
tego powodu napisałem wkrótce po 11 września 2001 r. Traktat o ataku na
World Trade Center i dodałem go jako potencjalne studium przypadku do
tej książki:
To katalityczne wydarzenie służyło zarówno jako weryfikacja mojej prognozy, z drugiej strony była to próba generalna dla rzeczywistego wydarzenia - Wniebowstąpienie (Ascension) pierwszej wielowymiarowej osobowości , która będzie zwieńczeniem ewolucyjnego skoku ludzkości . Szok, jaki wywołał ten atak na całym świecie, daje nam mgliste pojęcie o szoku, który wśród wszystkich ludzi wywoła przesłanie o „powtórnym przyjściu Chrystusa” (po grecku parousia ), które w Biblii jest mroczne.
Późniejsze
zbiorowe przetwarzanie tego wydarzenia doprowadzi do całkowitego
zamieszania i rozczarowania wśród większości ludności świata i
zapoczątkuje przejście tych młodych dusz w cykl dorosłych dusz . Dalsze
szczegóły dotyczące tła tych unikalnych energetycznych procesów
kosmicznych, które na zawsze zmienią naszą planetę i przekształcą
gatunek ludzki w transliminal, zwolniony z ograniczeń czasoprzestrzeni, można dowiedzieć się z tej książki. Dlatego też przedstawiona tutaj Naukowa Gnoza nieuchronnie
przybiera charakter wszechstronnego, dokładnego proroctwa, które
wykracza poza wąski światopogląd obecnej ludzkości i doprowadzi ją do
nowego poziomu duchowej ewolucji. Stąd tytuł tej książki: „ Ewolucyjny skok ludzkości„
Opisane
tutaj procesy astralno-energetyczne już działają i mogą być postrzegane
przez każdą uzdolnioną medialnie jednostkę i dążące do ich stopniowego
rozwijania się na Ziemi. Odkrycia,
które zyska czytelnik obecnej Gnozy Prawa Uniwersalnego, pozwolą mu na
natchnioną obserwację tego wyjątkowego astralnego i kosmicznego procesu,
dla którego w dzisiejszym społeczeństwie nie ma terminologii; ten wgląd ujawni mu sens ludzkiej egzystencji w All-That-Is. Stąd też Nowa Gnoza jest także Pismem Objawienia - pierwszym Pismem Objawienia w historii ludzkości, które jest naukowo udowodnione ponad wszelką wątpliwość.
Berghaselbach, lipiec 2002
Druga przedmowa
Tymczasem minęło siedem lat, odkąd napisałem nową Gnozę Prawa Uniwersalnego. W tym czasie transformacja energetyczna mojego ciała - Proces Ciała Światła - postępuje nieustannie i nieubłaganie. Nieznośne
fizyczne i psychiczne trudności, które musiałem przezwyciężyć w tym
czasie, były tak nieludzkie, że z trudem mogły być odpowiednim
materiałem do ustnej prezentacji.
Ponieważ
ludzkość nie ma doświadczenia z tym astralno-energetycznym procesem,
który znacząco kształtuje jego przyszły rozwój, w tym momencie zbyt mało
sensu będzie mówienie o psycho-mentalnych i somatycznych przeszkodach,
które każda wcielona osobowość musi najpierw pokonać, zanim może być
zwolniona z ograniczeń fizycznej przestrzeni i czasu i może przebywać
jako dusza transliminalna zarówno w fizycznym naczyniu na ziemi, jak i
jako bezcielesna istota, jako Wzniesiony Mistrz w sferach astralnych.
Ten proces zacznie się ode mnie, jak wielokrotnie powtarzam w moich książkach. Przekształcając
moje ciało w astralne ciało krystalicznego światła, zademonstruję
nieśmiertelność duszy i wcielonej osobowości i na zawsze wyeliminuję z
tego świata ideę ostateczności śmierci biologicznej. Powodem
tego jest to, że jestem pierwszą osobą, która odkryła Prawo Uniwersalne
i rozwinęła wszystkie współczesne konwencjonalne, heterogeniczne,
niezwykle wadliwe nauki, które zaprzeczają powyższemu stwierdzeniu, w
spójną, logiczno-aksjomatyczną, gnostyczną naukę o całej ludzkiej
wiedzy. W wyniku tego
ogromnego wysiłku intelektualnego musiałem obalić wszystkie podstawowe
idee nauki, filozofii, religii i codziennego myślenia lub znacząco je
zmodyfikować.
Nowa Pan-Teoria Prawa Uniwersalnego jest przede wszystkim teorią ludzkiego myślenia. Rozpoczynając od Pierwotnego Terminu ludzkiej świadomości, pokazuję, jak można skonstruować własne myślenie w logiczny, aksjomatyczny sposób. W
ten sposób człowiek będzie mógł objąć całą zgromadzoną wiedzę i
doświadczenie jako wcieloną osobowość w spójne, zgodne z prawdą systemy
kategoryczne i udostępnić je swoim bliźnim w nienagannie skonstruowanej
formie pisemnej.
Do
tej pory ludzie nie są w stanie przedstawić swojej fragmentarycznej
wiedzy, którą zdobyli w swojej historii, w formie językowej wolnej od
sprzeczności, paradoksów, antynomii i błędów. Ponieważ
ta ludzka wiedza musi być realizowana w takiej czy innej formie w
czasoprzestrzeni 3D, jej materialne i intelektualne produkty są raczej
niedoskonałe i niosą w sobie nasiona zniszczenia.
Ta niedoskonałość „niższego świata form fizycznych i«stawania się»( neoplatonizm ) jest motywem przewodnim całej zachodniej filozofii i znajduje swój punkt kulminacyjny w Leibnizjan Theodicee . Z energetycznego punktu widzenia jest to fizyczny stan destrukcyjnych zakłóceń. Te zjawiska są podstawowym tematem tej książki.
Nowa Gnoza jest rozwinięciem klasycznej greckiej filozofii Platona i Arystotelesa , a zwłaszcza neoplatonizmu z Plotin. Z
tego powodu pisałem w ciągu ostatnich kilku lat, w krótkich okresach
regeneracji, podczas których bóle procesu światła ciała zostały nieco
złagodzone, kolejne książki o Gnozie i Nowej Filozofii, które
uzupełniają i uzupełniają obecne opracowanie na fundamentach ludzkiej
gnozy. Wszystkie moje
dzieła gnostyczne budują w ten sposób kompletny zbiór wszystkich
filozoficznych i egzystencjalnych zastosowań nowej Pan-Teorii Prawa
Uniwersalnego w odniesieniu do naszej ziemskiej egzystencji (Bytu) i
mogą być zrozumiane i docenione tylko w całości.
Kiedy
pisałem tę książkę, wiedziałem, że tak jak wszystkie moje inne
gnostyczne prace filozoficzne, będzie ona musiała pozostać
niepublikowana przez wiele lat w mojej szufladzie, ponieważ czas nie był
jeszcze dojrzały do jej publikacji. Pozostawiam
wyobraźni czytelnika wyobrażenie sobie, jakie poświęcenie oznaczało dla
mnie, że dowiedziałem się, że dokonałem największego odkrycia w
historii ludzkości i jednocześnie dobrowolnie wycofałem się ze sceny,
utrzymując w tajemnicy całą moją wiedzę o przyszłych konsekwencjach tego
osiągnięcia przez wiele lat, aby nie zagrażać planowi sfer astralnych -
wprowadzenie Ewolucyjnego Skoku Ludzkości, której posłannikiem zostałem
wybrany na ziemię. Podporządkowałem moją wolną wolę imperatywowi światów przyczynowych i stałem się sławnym „Barankiem Bożym”.
Tymczasem
światowy kryzys gospodarczy, który przewidziałem i wyjaśniłem dziesięć
lat temu, rozpoczął się w lipcu 2007 r. W sposób ostateczny i
nieodwołalny. Od początku 2008 r. Postępuje w sposób widoczny i nieuchronny, aby wszyscy ludzie mogli go zobaczyć. Dlatego
nie będzie już więcej oddechów, ponieważ obserwowano je jako
tymczasowe, złudne ożywienie gospodarcze w latach 2003-2006, kiedy
kryzys kredytów hipotecznych subpirme został stworzony w USA z
zadziwiającą kryminalną energią.
Jednocześnie znajduję się w ostatniej, najbardziej intensywnej fazie Procesu Światła Ciała (Light Body Process). Jest to pewny znak, że moja parousia - przejście fazowe mojego biologicznego ciała do ciała światła astralnego - jest nieuchronne. To
wydarzenie, które szczegółowo omawiam w tej i innych moich książkach
gnostycznych, wywoła prawdziwy kryzys światowy i rzeczywiste ewolucyjne
wstąpienie ludzkości.
(Ważne
jest, aby podkreślić w tym miejscu, że po wezwaniu PAT latem 2011 r.,
Aby otworzyć wrota gwiezdne 11.11.11, planetarne wzniesienie Gai zostało
zapewnione, a następnie mocno zrealizowane podczas gwiezdnych wrót
12.12.12 - 12.21.12, kiedy wszyscy prawdziwi członkowie PAT wstąpili na
nową Ziemię 5D i powrócili do 3D jako awatary, aby ocalić ludzkość, co
zostało obszernie udokumentowane na tej stronie internetowej, która jest
płynną kroniką procesu wznoszenia się Gai i ludzkości.)
Ta apokalipsa, wspomniana już w Biblii, będzie przede wszystkim Objawieniem Nowej Teorii i Gnozy Prawa Uniwersalnego. Udowadniam z nimi wiodącą rolę światów astralnych - królestw kreacjonistycznych 7F - w tworzeniu wszelkiej ziemskiej egzystencji. Poprzez moją przemianę w wielowymiarową osobowość przedstawię ten fakt w konkretny sposób. Oznacza to również koniec czasu tajnego istnienia moich dzieł apokryficznych, aby można je było teraz wydać do publikacji.
Wprowadzenie:
Gnoza w perspektywie historycznej
Od czasów starożytnych aż po dzień dzisiejszy ludzkość zawsze była zaangażowana w pochodzenie swojego istnienia. Idea
Boga, na której opiera się większość religii, jest mentalnym
uzewnętrznieniem panteistycznej siły, którą człowiek zawsze postrzegał z
nieomylną intuicją jako źródła wszelkiego życia. W
takim stopniu, w jakim ludzkość uniezależniła się od Natury, coraz
częściej uważał się za niezależną jednostkę i zaczął postrzegać tę siłę
życiową jako zjawisko zewnętrzne.
Dopóki
człowiek prymitywny nadal odczuwał swoją jedność z Naturą, nie wymagał
żadnej szczególnej idei siły, której zawdzięczał swoje istnienie - czuł
się jako jego całkowita część, a zatem identyczny z otaczającym
środowiskiem. Wraz z powstaniem koncepcji „ Ja Jestem” u
ludzi, zdolność poznawcza do rozróżniania była stale rozwijana, podczas
gdy umysł ludzki tworzył początkowo dwie szerokie kategorie: Jaźń i
społeczność ludzka po jednej stronie i Natura po drugiej stronie.
Każda
myśl zaczyna się od umiejętności rozróżniania, oddzielania Całości na
części i łączenia poszczególnych rzeczy w abstrakcyjne grupy i
kategorie. W pierwszych dwóch kategoriach - „Jestem” jako istota ludzka kontra przyroda - istnieje szeroki zakres kreatywności pojęciowej.
Jednak, jak człowiek czuł się już nie jednym z Naturą, musiał oddzielić Stworzenie jako Całość. Znajdowanie
się coraz bardziej jako suwerenny twórca - najpierw jako producent
surowych narzędzi, a później jako modelarz przyrody, taki jak rolnik,
który oczyszcza las, buduje domy i kultywuje krajobraz - od tego czasu
nie mógł sobie wyobrazić, że ta siła życiowa jest identyczna z Naturą,
którą teraz przemienił, co było mu coraz bardziej podporządkowane.
Ponieważ
nasz prymitywny człowiek wciąż czuł się bardzo słaby w porównaniu z
Naturą, nie mógł choć w pełni utożsamiać się z tą wszechmocną siłą. Czym więc było bardziej naturalne niż myśleć o Stwórcy, który nie był ani jednym z Naturą, ani z ludzkością? Tu leży narodziny Boga jako zewnętrznego stwórcy lub mocy Boga.
Ten
zewnętrzny stwórca musiał być wyposażony w atrybuty, jak duch ludzki
nakłaniał do tumultu poznawczego, wszystko, co postrzegał - czy to
widzialny przedmiot, czy impuls wewnętrzny - do różnicowania i
dostarczania dodatkowych cech. W
miarę jak człowiek czuł się coraz lepszy w stosunku do Natury, logiczne
było, że teraz wyposażył siłę życiową, której istnienie nadal odczuwał
równie ostro, jak wcześniej, nie we właściwości Natury, lecz w
właściwości istoty ludzkiej.
Oczywiście
proces ten przebiegał bardzo powoli, tak więc pierwszy wymyślony przez
Stwórców człowiek wykazywał cechy zarówno antropocentryczne, jak i
naturalistyczne. Mitologia grecka , z
jej ciągłą zmianą ras bogów, daje nam uderzający przykład, w jaki
sposób koncepcja Boga zmienia się twórczo w dziejach ludzkości. Im
bardziej środowisko społeczne zastępowało Naturę jako bezpośrednie
otoczenie człowieka, tym bardziej naturalistyczne cechy Stwórcy
ustępowały i czysto ludzkie cechy stawały się bardziej dominujące.
Późne pokolenie dwunastu bogów olimpijskich wokół
Zeusa jest nieodróżnialne pod względem psychologicznych cech charakteru
od cech śmiertelników z ich pasjami, słabościami i cnotami. Ich raison d'être jest
całkowicie antropocentryczny: mamy bogów wojny, handlu, nauki, miłości i
tak dalej: bogowie olimpijscy byli tam tylko po to, by wspierać
działalność ludzką.
Ci
zewnętrzni bogowie, będący pierwotnie symbolem siły życiowej, są
obecnie w coraz większym stopniu wykorzystywani przez lud - muszą służyć
określonym celom i potrzebom człowieka. Ta tendencja występuje zarówno w religiach politeistycznych,jak i monoteistycznych .
W
monoteistycznej religii Żydów Bóg, który zachowuje się bardzo jak
gniewne, mściwe i niekontrolowane dziecko, jest często nadużywany dla
celów plemiennych. Pomaga
Żydom w ich walce z wrogami i Naturą, używając nadprzyrodzonych sił, aby
bezlitośnie zniszczyć swoich wrogów, które czasami pojawiają się w
gestaltach religijnych dysydentów, takich jak bałwochwalcy.
Kreatywność nieprzetworzonego myślenia religijnego złowieszczo się rozszerza. Aby
wykorzystać Boga jako sprzymierzeńca dla egoistycznych celów, ludzie
nawet pogodzą się z ideą, że Bóg przekracza swoje naturalne prawa i
czyni cuda. Podobnie jak człowiek, nawet Bóg nie musi cały czas trzymać się reguł, które sam ustanowił.
Ten utylitarny pogląd na Boga został pielęgnowany i wykuwany przez Kościół chrześcijański z wielkim oddaniem współczesności. W
tym momencie, najpóźniej, staje się oczywiste, że bogowie, których
duchowe pochodzenie polega na próbie interpretacyjnego poznania natury
siły życiowej, musiały mieć znaczący wpływ na człowieka i jego
zachowanie. W zależności
od tego, jak zaawansowany był jego rozwój intelektualny, człowiek
stworzył swoich bogów zgodnie z własnym lustrzanym odbiciem, które
rozpoznał i był skłonny naśladować. W
imię tej abstrakcji swojej Jaźni ustanowił prawa, statuty i zasady
postępowania i ustanowił je bezlitośnie bez żadnego szacunku dla życia. To jest klucz do wojowniczej historii ludzkości ostatnich dwóch do trzech tysięcy lat.
Ale im bardziej zewnętrzni bogowie zasymilowali ludzi, tym bardziej tracili swoją moc. Od późnej starożytności , przez okres hellenistyczny , aż do późnego okresu rzymskiego , liczba bogów stale rosła; byli mocno zaangażowani w lokalną rywalizację, a ich siła ( energeion ) była wzajemnie kwestionowana.
Przytłaczająca
moc Boskości, o czym świadczy potrzeba ludzi i fakt, że nigdy nie
wiadomo, czy coś, co ma ludzkie plany życia kiedykolwiek dojdą do
skutku, wyraża się w percepcji egzystencjalnej, aby być bezradnie
wystawionym na przypadkowy przypadek ( tyche, fortuna ) lub nieunikniony los ( heirmarméne, fatum ). I
ta przytłaczająca boska moc, która czai się z Niewidzialnego, ma coraz
mniej wspólnego z zbyt ludzkimi bogami starożytnej mitologii, którzy
coraz bardziej zdegenerowali się w przesądach.
Rozwiązanie
mogłoby polegać jedynie na zastąpieniu humanistycznej wielości greckich
bogów mniej lub bardziej abstrakcyjną, jednolitą koncepcją Boga:
politeizm był przeznaczony do ulegania monoteizmowi.
Ta zmiana była przede wszystkim korzystna politycznie. Bezdyskusyjny władca, jako cesarz, połączył swą moc z jednym Bogiem, po raz pierwszy dokonany przez Konstantyna Wielkiego, a idea Cezaropapizmu została ochrzczona jako stosowana polityczna koncepcja Boga (późny okres rzymski i bizantyjski). Ta idea sięga czasów Aleksandra Wielkiego, który już za życia cieszył się podobnym do boga statusem. Od tego boskiego pochodzenia, macedońska dynastia Seleucydów założyła swoje imperium i przygotowała grunt intelektualny dla powstania religii chrześcijańskiej.
W tej organicznej fuzji klasycznej mitologii z nauką chrześcijańską Boża koncepcja filozoficznej teologii Greków, Logosa, nabyła rolę budowniczego mostu. Jako ostateczna (eschatologiczna) zasada wyjaśniania, została użyta przez wczesnych chrześcijańskich gnostyków (Pierwszy Jan ) do wyjaśnienia tego wszystkiego, co może być jedynie pośrednio znalezione w Nowym Testamencie ( Ewangelie synoptyczne ). To dało początek wszystkim doktrynom i dogmatom w czasie synodów.
W bezlitosnej walce z wielkimi gnostyckich nauk późnorzymskiej i okresu aleksandryjskiego, w neoplatonizmu z Plotin i Origenism ,
które podzieliły umysły wczesnej epoki chrześcijańskiej przez kilka
stuleci, nowe dogmaty chrześcijańskie ugruntowane przez włączenie i
neutralizację wszystkich istotnych epistemologicznie aspektów tego
ostatniego przypływu starożytnego ducha filozoficznego lub potępienie
ich jako herezji. Dotyczy to zwłaszcza doktryn Trójcy, wieczności, szczęścia, wszechmocy, wszechobecności, wszechwiedzy, i życzliwej administracji Kosmosu. W
tym samym duchu wolność teleologiczna starożytnej myśli filozoficznej
została zastąpiona ekskluzywnością doktryny chrześcijańskiej. Religijna
idea Boga zaczęła coraz bardziej dostosowywać się do warunków
historycznych i politycznych, stała się bluźniercza i utraciła
powszechność. Jego atrakcyjność stale maleje od renesansu .
Ponieważ
efekt siły życiowej był niezaprzeczalny i nadal był intensywnie
odczuwany przez wielu ludzi, wymagało to niewzruszonej interpretacji. Eschatologia bycia człowiekiem żył nie tylko w sprzecznych interpretacjach oficjalnych religii, ale również sekularyzacji w filozofii od starożytności. Od
tego czasu filozofia i teozofia przeplatają się w ciągłej interakcji,
która w zależności od okresu przedstawiała się jako zapłodnienie (zwykle
pochodzące z filozofii w kierunku teologii) lub represje (wyłącznie z
teologii w kierunku filozofii).
Nawet Sokrates (zrozumieć
Platona) oddawał wargi bogom olimpijskim, ale słuchał tylko swojego
osobistego demona (daimona), który regularnie umieszczał go w
kataleptycznych stanach transu, aby wejść z nim w rozmowę. Idea
Sokratesa Boga po raz pierwszy uosabia w zapisanej historii cywilizacji
zachodniej wyraźne, indywidualne cechy ludzkie - pomysł doskonałości
duszy ludzkiej został śmiało wprowadzony przez niego i podbił twarde
miejsce w zachodnim myśleniu filozoficznym i codziennym.
To
nie jest tak, że idea duszy nie była już tam przed nim - jako
indywidualizacja siły życiowej, rzutowana na jednostkę, w rzeczywistości
cieszyła się bardzo starą tradycją. Tylko tym razem napotykamy skoncentrowaną siłę perswazji jednego z największych filozofów w historii ludzkości. W swoim dialogu „ Phaedo ” Platon udowadnia poprzez Sokratesa nieśmiertelność duszy wszelkimi dostępnymi mu środkami. Nie ma wiele. Sokrates pokazuje kilkoma przykładami, że świat składa się z przeciwieństw, że jest to dualność ; postuluje nieśmiertelność duszy jako konieczne przeciwieństwo przemijania ciała fizycznego.
Od tego czasu podstawowym zadaniem wszystkich filozofów jest dostarczanie Dowodu Boga , czy to Kartezjusza, Pascala, Spinozy, Leibniza czy Kanta . To
pole bitwy filozofii zna niezliczone porażki - jest to obszar gruzów
zachodniej filozofii - ale nie pojedyncze zwycięstwo, w przeciwnym razie
historia ludzkości byłaby znacznie inna. Ta okoliczność wymaga krótkiej rozprawy, ponieważ daje nam wgląd w obecne odrzucenie istnienia duszy przez współczesną naukę.
*
Prawie
wszystkie znaczące próby udowodnienia istnienia ukrytej, twórczej siły,
czy to jako dusza, niewidzialna substancja czy zasada duchowa, poza
religią, były wykonywane przed rzeczywistym początkiem współczesnej
nauki w XIX wieku. Z tego powodu wszystkie filozoficzne dowody Boga odrodzenia starożytnej tradycji w renesansie miały charakter przednaukowy.
W
przeciwieństwie do ówczesnej nauki, która była zasadniczo objęta fizyką
grawitacji newtonowskiej i mechaniką niebiańską Keplera, takie dowody
miały naturę metafizyczną, to znaczy były poza światem fizycznym
dostępnym dla ludzkiej percepcji. Od tamtej pory nic się nie zmieniło pod tym względem.
Wraz
z rozwojem współczesnej nauki w dzisiejszych czasach, tego rodzaju
dowodów nie próbuje się już ani w filozofii, ani w nauce z jednego,
prozaicznego powodu: ludzie nie chcą się zawstydzać jako „naukowcy”. Dla każdego dowodu niewidzialnej siły twórczej musi teraz spełnić żądanie wystarczającej weryfikacji eksperymentalnej.
Mimo że wciąż istnieje teoretyczna możliwość w pierwszej połowy 19 wieku, że ten „ względem vitalis ” może być elektromagnetyczny w naturze (na przykład mesmeryzm ), to sen gwałtownie zakończony formułowania czterech równań elektromagnetyzmu przez Maxwella 1860
.W tym czasie naukowcy zrezygnowali z wszelkiej nadziei na dostarczenie
surowych i weryfikowalnych eksperymentalnie dowodów na istnienie
boskiej siły lub twórczej energii w zakresie znanego, i do celów
eksperymentalnych, dostępnego świata fizycznego.
Czy
matematyka, logika, fizyka i biologia - uosobienie czystej nauki - były
używane przez Kartezjusza, Kartezjanina, Spinozę i Leibniza jako środek
do dostarczenia Dowodu Boga, Istnienia Boga, teraz to przedsięwzięcie
stało się przedmiotem ośmieszenia, od czasów Maxwella.
Późniejsze rozwinięcie teorii względności przez Einsteina w 1905 r. I początek fizyki kwantowej z Planckiem w
1900 r., Który ściśle przestrzegał teorii elektromagnetyzmu
(Lawrence'a) i termodynamiki (Boltzmann) oraz kontynuacji ich
triumfalnego i niesłabnącego marszu przez cały czas właśnie obecny XX
wiek, jak elektrodynamika kwantowa, QED (Feynman, Schwinger, Tomonoga),
chromodynamika kwantowa, QCD (Gell-Mann), Wielka Zunifikowana Teoria,
GUT nie pozostawił miejsca na nadzieję, aby dostarczyć Dowód Boga za
pomocą środków naukowych.
Potępiający
werdykt dotyczący siły intelektualnej napędzającej wszystkie wysiłki
filozoficzne od początków cywilizacji zachodniej do czasów współczesnych
wydaje się na dobre. Który mówi dziś poważnie o nieśmiertelności duszy Platona, entelechii Arystotelesa, „ Nous” Plotyna i Orygenesa, Dowodzie Boga Kartezjusza, Pascala, Spinozy, Leibniza, z wyjątkiem kilku zakurzonych „filologów”, do wykorzystania Kompleksowego terminu Ortegi y Gasseta dla wszystkich humanitaristów nastawionych wstecz.
Pomysłowa idea Kanta o istnieniu a priori syntetycznych
sądów jest ostatnią wielką próbą udowodnienia transcendencji wszelkiego
istnienia, która po złożeniu ofiary przez samego Kanta z obawy przed
cenzurą w statusie nascendi , została ostatecznie przeniesiona do grobu w późniejszym okresie przez przeciętnych filozofów neokantowskich (czytaj tutaj ).
Kto
wciąż się zastanawia, dlaczego od tego czasu „Dowód Boga” został
pozostawiony jako produkt gorszy od ezoteryków, którzy zachowywali się
pod tym względem bardziej jak bezczeszczyciele
niż sumienni poszukiwacze prawdy? Tajemnica i czczenie guru osiągnęły
szczyt, a ludzkie ego kwitło wszędzie: były one mile widzianym
substytutem intelektualnej niezdolności ezoteryków do rozwiązania tego
problemu za pomocą odpowiednich środków naukowych. Nieodłączna hipokryzja, ciągłe uwodzenie logicznego myślenia gwałtownie rozprzestrzenia się od tego czasu i popchnęło do ruchu New Age , przeciwko któremu nawet najlepsze umysły współczesnej ezoteryki, takie jak Rudolf Steiner , nie były odporne.
Jak
można w takiej sytuacji podjąć poważne próby penetracji tajemnicy
stojącej za siłą napędową wszelkiej egzystencji i próby wyjaśnienia jej,
być może nawet uzyskania pewności w tej sprawie?
*
To jest dzisiaj status quo . Nie do końca! W
ciągu ostatnich 20-30 lat istnieje kilka czysto ukierunkowanych
książek, które dają więcej lub mniej logicznych i spójnych spostrzeżeń i
informacji o naturze duszy i światów duchowych, i próbują oświetlić za
pomocą rzeczywistych przykładów ich złożone interakcje z ziemską
rzeczywistością.
Takie
książki są koprodukcją wyższych sfer duszy z wcielonym medium, gdzie
medium zazwyczaj działa jako pasywny kanał, tak że struktura
channelowanej informacji astralnej nie powinna być zniekształcana ani
fałszowana przez nieprzetworzone wierzenia przekonania wcielonego bytu. Preferowane techniki to channeling w stanie transu. W wielu przypadkach codzienna świadomość jest w dużej mierze zachowana. W takich przypadkach medium wciąż rzadko spontanicznie przypomina sobie to, co mówił. Inną techniką jest automatyczne pisanie. Niektóre media mogą korzystać z obu technik.
Tacy
ludzie, którzy działają jako medium, są dojrzałymi lub starymi duszami i
cieszą się bardziej otwartą wymianą ze swoimi duszami niż większość
ludzi, ale jednocześnie są gotowi przyjąć bierną rolę w tej wymianie
informacji. Taka rola
wymaga braku intelektualnych i naukowych aspiracji, które są
nieodłącznie przenoszone przez aktywne podejście do zdobywania nowej
wiedzy. W niektórych przypadkach ta jednostronność jest kompensowana, dodając do medium krytycznego pytającego. Takie partnerstwa są zawsze ustalonymi umowami w sferach astralnych.
Najbardziej
trudną i najtrudniejszą formą wymiany informacji ze światami astralnymi
jest świadoma i nieświadoma inspiracja, która wyraźnie powstrzymuje się
od jakichkolwiek sformułowanych werbalnie lub wizualnie idei i myśli, a
zamiast tego wywołuje je spontanicznie jako niezależne wzorce myślowe
jednostki.
Do
tej grupy należą wielu inspirowanych pisarzy, ale także artyści, którzy
najwyraźniej kierują się wewnętrzną siłą i wykonują niezwykłe dzieła
sztuki i osiągnięcia w krótkim czasie. Ci natchnieni ludzie mają inną strukturę osobowości niż zwykłe media. Zwykle
mają silną osobowość, która ich dominuje i są mocno zakorzenione w
życiu, podczas gdy w ogóle nie można powiedzieć o większości pasywnych
channelerów. Podczas gdy
ostatni nadal zachowują się bardzo ezoterycznie, ten pierwszy może nie
wykazywać żadnych duchowych skłonności, podczas gdy zwykle stosowane
pojęcie duchowości jest bardzo ograniczoną i zniekształconą ludzką
interpretacją.
Tacy
ludzie są w większości świadomie świadomi swojego źródła inspiracji i
doświadczają tego jako wewnętrznego impulsu ekspansji, głównie w
dziedzinie nauki, literatury lub sztuki, i rzadko jako ekstrawertyczna
działalność w polityce i biznesie. Informacje,
które natchnieni ludzie podświadomie otrzymują od wyższego ja, muszą
najpierw zostać zinternalizowane, a następnie przetłumaczone na własny
język.
Ten proces twórczy może trwać bardzo długo i być bardzo męczący. Wymaga ogromnych sił intelektualnych i wolicjonalnych. Dlatego
zawsze są wybranymi osobami, które są przeważnie bardzo starymi
duszami, a w wielu przypadkach porażka wcielonych istot jest brana pod
uwagę przez ich wyższe ja. Takie osoby muszą także mieć siłę umysłu, aby przetrwać ludzką porażkę.
Zaletą
takich inspirowanych przedstawień jest to, że osoba uznaje je za
własne, ponieważ tylko on jest odpowiedzialny za ich pełne wdrożenie i
gestalt. Może teraz
kreatywnie poradzić sobie z tymi informacjami i zastosować je do różnych
obszarów, bez konieczności inspirowania się za każdym razem jego
duszą. Wyjście jest więc aktywne i ma większą intensywność.
Takie osiągnięcia wywierają głębszy wpływ na czytelnika lub widza, jak pasywne teksty channelingowe. Co
więcej, jest to natchniona wolna wola człowieka, która jest w dużej
mierze brana pod uwagę przez jego duszę - tworzy z wolnego wyboru -
podczas gdy wolna wola i własne wysiłki w przygotowaniu tekstu w dużej
mierze brakuje we wszystkich biernych przekazujących.
Ten aspekt można bardzo wyraźnie zobaczyć na przykład w Jane Roberts „ Seth Speaks ” . W tej słynnej książce z lat 60-tych źródło „Seth” określa nawet tytuł każdego rozdziału. Jedynym
zakresem, który mają uczestnicy, jest opis okoliczności związanych z
channelingiem, które sprawiają wrażenie głupich i trywialnych, a tym
samym znacznie obniżają wartość książki. Najlepszą rzeczą, jaką można zrobić jako czytelnik, jest pominięcie komentarzy Jane Roberts i jej męża w tej książce.
To
samo odnosi się do innych książek tego medium, chociaż są one w
gnostycznych i intelektualnych terminach bardzo wysokiej jakości. W
książkach tych jest kilka krępujących postów, w których medium Jane
Roberts i jej mąż, który zapisuje informacje jako stenograf, są wyraźnie
przytłoczeni i nie mają nawet podstawowej wiedzy historycznej i
religijnej. Jako kompetentny czytelnik nie mogę pomóc, ale współczuć autorom.
Podobnie pasywna jest rola Neale'a Donalda Walscha, medium (pisanie automatyczne) trzy tomowego bestsellera „ Rozmowy z Bogiem ” (który obecnie pisze dla „ biblioteki duchów ” w Internecie). W
tym przypadku również źródło, które w dość zarozumiały sposób określa
siebie jako „Boga”, informuje medium pod koniec pierwszego tomu, że
będzie jeszcze dwa tomy, a ta wiadomość sprawia, że pasywny autor jest
wprost euforyczny wobec przewidywanego zwrotu.
Te trzy tomy są zaprojektowane tak, aby radzić sobie zarówno z aktualnymi ziemskimi tematami, jak i ezoterycznymi Gnozami. Te
książki są pełne naiwnych pytań i żenujących zaabsorbowań ego medium i
charakteryzują się całkowitym porzuceniem spojrzenia za zasłonę i
dowiedzeniem się więcej o motywach procesu wcielenia, to znaczy o
eschatologii ludzkiej egzystencji. Autor
zdaje się być tak przytłoczony faktem, że Bóg do niego przemawia (nie
rozważa innej alternatywy, np. Jego wyższego ja, chociaż źródło sugeruje
mu to kilka razy), że chętnie rezygnuje z krytycznego rozeznania tak
długo, jak cieszy się okazją bycia kanałem.
Dość inna jakość wyświetla książki Vardy Hasselmann (medium) i Frank Schmolke(questioner), które cytuję sporadycznie w tej książce. Są najlepszym wprowadzeniem do struktury światów duszy i ich interakcji z trójwymiarowym światem materialnym, który znam. Autorzy
są intelektualnie na wysokości przekazywanych ezoterycznych informacji i
potrafią sobie z tym poradzić w sposób suwerenny, jednak tylko w ramach
danego idiomu. Ponieważ
nie są naukowcami, nie są w stanie odróżnić energetycznych, fizycznych
zasad leżących u ich podstaw, zgodnie z którymi światy astralne są
zorganizowane i działają na Ziemi, oraz rozwinąć daleko idącą
systematykę poza anegdotyczną i czysto opisową informacją.
Niemniej
jednak ich książki channelingowe (dostępne głównie w języku niemieckim)
mają nieocenioną wartość i pomogły mi osobiście bardzo dużo w
zrozumieniu podstawowej struktury energii światów astralnych za pomocą
nowej teorii Prawa Uniwersalnego i wyciągnięciu ważnych wniosków o
nadchodzącym Skoku Ewolucyjnym, a także o obecnym, intensywnie
propagowanym procesie lekkiego ciała przez moją duszę, który pozwala mi
na dokonanie ważnych prognoz dotyczących toczącej się transformacji
społeczeństwa, które są prawdziwe konsekwentnie i stale. Niektóre
aspekty tych przewidywań są przedstawione w tej książce, ale uprzedzam
czytelnika z wyprzedzeniem, aby nie pielęgnował przesadnych oczekiwań w
odniesieniu do szczegółowych proroctw. O ile zajmuję się przyszłymi wydarzeniami, wynikającymi nieuchronnie z obecnych wydarzeń energetycznych, Zawsze
będę koncentrować się na globalnych trendach, a nie na precyzyjnym
przewidywaniu zdarzeń w odniesieniu do czasu i lokalizacji, ponieważ
czas liniowy jest iluzją; jest to motyw przewodni we wszystkich moich pismach.
Chciałbym
również wspomnieć o dwóch komplementarnych książkach, które zostały
„skierowane do przodu” i zostały napisane w niezwykły sposób techniczny.
Z tego powodu wydają się przytłaczać większość czytelników zgodnie z
moim doświadczeniem. Są to: „ Podręcznik Ascension ” Tony'ego Stubbsa i „ What is Light Body ” Tashiry Tachi-ren. Pierwszy
autor ma zaplecze techniczne, więc można mu ufać, że sam napisał
książkę, pod warunkiem, że ma do tego niezbędne informacje i
inspirację. Tak się nie stało - a jednak jest to ważna książka, która uzupełnia prace Hasselmanna / Schmolke.
Druga książka logicznie wynika z pierwszego i jest technicznym podręcznikiem dla procesu Light Body. Główną
wadą tych dwóch książek są kolejne bezkrytyczne ezoteryczne zalecenia,
jak przygotować się do procesu Świetlistego Ciała i brak jakiejkolwiek
dyskusji na temat fizjologicznych i psycho-mentalnych aspektów tego procesu , które znajdują się na czele wcielonej osobowości.
Obie
książki zostały zweryfikowane przeze mnie na podstawie wewnętrznej
rygorystyczności za pomocą teorii prawa powszechnego, a także w pewnym
stopniu potwierdzone empirycznie. Zgadzają
się także z innymi wyżej wymienionymi książkami, aby w pełni się
zgadzały i mogły wytrzymać krytyczny test wiarygodności. Nie można tego powiedzieć o wielu innych książkach, nawet jeśli zawierają one ważne szczegółowe informacje. Dlatego nie wymieniam ich w tym miejscu. Rozłożyłem
te książki z tysięcy książek ezoterycznych, które starannie sprawdziłem
i przeczytałem w ostatnich latach (w latach 90.).
Ta
selekcja reprezentuje niewielką część ezoterycznej literatury, która
ogromnie wzrosła w ostatnich latach i stanowi około 20% wszystkich
książek obecnie sprzedawanych na całym świecie. Dlatego
nie dziwi fakt, że takie książki przechodzą masową publikację
ezoterycznych bzdur i nie są postrzegane przez krytyczną, a tym bardziej
społeczność naukową: obfitość jako bariera dla wiedzy.
Wreszcie,
należy wspomnieć, że żaden autor książek channelingowych nigdy nie
podjął wysiłków, aby przeanalizować inne podobne książki i wykorzystać
wiedzę, którą uzyskał dzięki tym badaniom, aby rozwinąć swój własny
temat. W tym względzie
istnieje przerażająca ignorancja we współczesnej literaturze
ezoterycznej i fakt ten wyjaśnia jej niepowodzenie jako wiarygodne
źródło Gnozy.
Omówiłem
tę literaturę ezoteryczną, która jest obecnie jedynym następcą
literatury filozoficznej na temat „Dowodu Boga”, w tym wstępie, tylko po
to, aby wskazać, jak niszcząca jest sytuacja intelektualna w tym
konkretnym obszarze. Tylko ze względu na status quo można zrozumieć i docenić niniejszą książkę, zanim wydarzenia zaczną się rozwijać.
Potem to czytanie stanie się przedmiotem bałwochwalczego kultu i właśnie ten fakt sprawia, że jestem bardzo troskliwy. Po
oficjalnym uznaniu wiodącej roli światów astralnych, tj. Po wystąpieniu
już w Biblii zapowiedzianej Apokalipsy (Objawienia), która jest
nieuchronna, czytelnik musi ustanowić bardzo wysoki stopień krytycznego
rozeznania i podążać własną drogą do wewnętrzna prawda w ścisłym dialogu
z jego duszą, zamiast kłaniać się zewnętrznemu autorytetowi. Wiedząc o ludzkiej naturze, obawiam się tylko, że nastąpi ten ostatni przypadek. I to nigdy nie było moim zamiarem.
Wbrew wszelkim oczekiwaniom czytelnika, obecna Gnoza nie dostarcza Dowodu Boga - dowodu na istnienie uniwersalnej siły twórczej. Dowody
te zostały już dostarczone wraz z odkryciem Prawa Uniwersalnego i
opracowaniem Ogólnej Teorii Nauki w pięciu tomach (cztery tomy na temat
fizyki, matematyki, nauk przyrodniczych, medycyny i filozofii oraz
notatki z wykładów na temat teorii ekonomicznej). Obecnie nie można dostarczyć szerszych dowodów naukowych:
podstawowe książki naukowe: tetralogia nauki
Książka ta skupia się na wymaganiach Nowej Gnozy i rozwija rygorystyczną, popularną taksonomię naukową (nauczanie terminów naukowych) odpowiedniej wiedzy ezoterycznej. Obejmuje
to możliwe aksjomatyczne systemy kategoryczne w odniesieniu do
struktury energetycznej i działania światów astralnych, które są zgodne z
Prawem Uniwersalnym. Nie są ani kompletne, ani wyczerpujące, lecz pomyślane jako prawdopodobne systemy kategoryczne i otwarte na każdy dalszy rozwój.
Czytelnik
jest proszony o rozwinięcie własnego ezoterycznego systemu
kategorycznego zgodnie z aksjomatycznymi zasadami Prawa Uniwersalnego
lub o rozszerzenie proponowanych tutaj, aż jego indywidualne potrzeby
duchowe znajdą zadowalające rozwiązanie. Na razie może skorzystać z systemów przedstawionych w tej książce.
Na koniec należy zauważyć, że prawdziwa ezoteryczna wiedza nie może być wyrażona i nauczana werbalnie, ponieważ język jest sekwencyjny i związany ograniczeniami przestrzeni i czasu . Wiodące dziedziny Stworzenia, światy astralne, są jednak zwolnione z ograniczeń przestrzeni i czasu. Istnieją w tym samym czasie, którego nie wyobrażamy sobie z naszymi ograniczonymi zmysłami. To ograniczenie zostanie wyeliminowane w tym stuleciu.
Przeczytaj także : Gnostic Tradition of Western Philosophy -Ebook
Nasz Weltanschauung otworzy peu à peu na
wciąż niewidzialne światy astralne, a pionowy wymiar ludzkiej
egzystencji połączy się z horyzontalnym wymiarem ziemskich inkarnacji. Połączenie
tego duchowego krzyża będzie punktem wyjścia dla nowej etyki duchowej,
która doprowadzi obecną, wciąż bardzo prymitywną ludzkość do nowego
etapu ewolucji. Ta nowa książka o Human Gnosis jest pierwszym, skromnym wkładem w ten cel.
Tłumaczenie z pomocą translatora....
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz