poniedziałek, 26 lutego 2024

Apteki w całych Stanach Zjednoczonych zgłaszają awarie po cyberataku


Jack Phillips | The Epoch Times

Apteki w całych Stanach Zjednoczonych cierpiały z powodu awarii, ponieważ firma zajmująca się technologią zdrowotną poinformowała, że była celem cyberataku.

Change Healthcare, która obsługuje płatności i zamówienia pacjentów dla aptek w całym kraju, potwierdziła w oświadczeniu w czwartek po południu, że zauważyła incydent cyberbezpieczeństwa wpływający na jej sieci, zgodnie z jej stroną internetową.

"Change Healthcare doświadcza przerwy w działaniu sieci związanej z kwestią cyberbezpieczeństwa, a nasi eksperci pracują nad rozwiązaniem tej sprawy. Gdy tylko dowiedzieliśmy się o zewnętrznym zagrożeniu, w interesie ochrony naszych partnerów i pacjentów, podjęliśmy natychmiastowe działania w celu odłączenia naszych systemów, aby zapobiec dalszemu wpływowi" - powiedział Change Healthcare serwisom informacyjnym.

Dodano, że "uważamy, że problem jest specyficzny dla Change Healthcare, a wszystkie inne systemy w UnitedHealth Group działają", podczas gdy "oczekuje się, że zakłócenie potrwa co najmniej do końca dnia".

Firma podała w serii aktualizacji, że zauważyła przestoje w środę rano. Wygląda na to, że awaria nadal trwa od około 12:00 ET.

Charakter problemu cyberbezpieczeństwa nie został ujawniony, a inne szczegóły nie zostały podane. Nie jest również jasne, kiedy przerwa w świadczeniu usług zostanie rozwiązana.

 Według doniesień, kilka aptek w tym tygodniu stwierdziło, że nie było w stanie uzyskać dostępu do systemów i zgłosiło awarię z powodu cyberataku.

Na przykład Scheurer Health z siedzibą w Michigan napisał w mediach społecznościowych, że nie może przetwarzać recept za pośrednictwem ich ubezpieczenia z powodu "ogólnokrajowej awarii największego procesora recept w Ameryce Północnej", odnosząc się do Change Healthcare.

Inna firma z Michigan, Canadian Lakes Pharmacy, napisała, że "istnieje ogólnokrajowa przerwa w działaniu niektórych z największych procesorów recept w Ameryce Północnej", dodając jednocześnie: "MOŻEMY otrzymać Twoją receptę, ale w przypadku większości planów ubezpieczeniowych nie możemy wystawić rachunku Twojej firmie ubezpieczeniowej. Jeśli możesz poczekać dzień lub dłużej, aby odebrać RX, byłoby wspaniale. Jeśli potrzebujesz go dzisiaj, dołożymy wszelkich starań, aby zaspokoić indywidualne potrzeby".

Inna firma, Athenahealth, poinformowała, że została poinformowana o problemie przez Change i że "Change Healthcare aktywnie pracuje nad tym problemem, a athenaEDITM uważnie go monitoruje". Ostrzeżono, że klienci mogą zobaczyć, że ich transakcje mają status "brak odpowiedzi".
"Doświadczamy tymczasowej awarii apteki w 22d [sic] Medical Group. Rozumiemy niedogodności, jakie może to spowodować i doceniamy cierpliwość, ponieważ pilnie pracujemy nad rozwiązaniem tej kwestii. Nasz zespół pracuje nad jak najszybszym przywróceniem pełnych usług aptecznych" - czytamy w poście w mediach społecznościowych 22 Grupy Medycznej, centrum medycznego połączonego z Bazą Sił Powietrznych McConnell w Kansas.

Dodano, że "szacowany termin rozwiązania tej kwestii nastąpi jutro lub później. Będziemy nadal monitorować sytuację i dostarczać aktualne informacje na temat naszych postępów".

Według magazynu Forbes wiele firm zajmujących się opieką zdrowotną korzysta z Change Healthcare do dokonywania płatności i swoich finansów. Oznacza to, że firma medyczna, która korzysta z Change, może ponieść straty pieniężne w wyniku awarii.

Change Healthcare jest własnością ubezpieczenia zdrowotnego UnitedHealth Group i stała się spółką zależną w 2022 roku w ramach transakcji o wartości 7,8 miliarda dolarów. Oznacza to, że firma ma dostęp do danych pacjentów znacznej liczby Amerykanów. Nie jest jasne, czy incydent cyberbezpieczeństwa doprowadził do nieautoryzowanego dostępu do opieki zdrowotnej lub danych osobowych.

Change Healthcare nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.


Inne awarie


Warto zauważyć, że znaczna liczba użytkowników AT&T w Stanach Zjednoczonych w czwartek rano zgłosiła przerwy w świadczeniu usług, uniemożliwiając im wysyłanie wiadomości tekstowych, wykonywanie połączeń telefonicznych lub korzystanie z danych komórkowych.  Spółka zależna, Cricket Wireless, również doświadczyła awarii.

Z powodu zakłóceń wiele organów ścigania, rządów i służb ratunkowych stwierdziło, że klienci AT&T nie mogą zadzwonić pod numer 911, co spotkało się z reakcją urzędników stanowych i federalnych.

Jednak do połowy dnia AT&T poinformowało, że przywróciło dostęp do około 75 procent klientów. Firma nie ujawniła, dlaczego nastąpiła przerwa w świadczeniu usług.

**Source

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz