7 września 2020 r., Steve Beckow
Wątpliwe teorie rasowe sięgają daleko wstecz.
Drugim powszechnym paradygmatem w naszej historii jest to, że rasy północne, białe czy anglosaskie były lepsze od wszystkich innych.
Prawodawstwo i konwencje dotyczące praw człowieka zepchnęły te uczucia do podziemia, ale jestem gotów założyć się, że część białej populacji nadal utrzymuje to przekonanie, stonowane, na pewnym poziomie.
Według mojej wiedzy, nie ma wrodzonej przewagi jednej rasy nad drugą. Niektóre osoby mogą być dalej w odkrywaniu kim są, ale (a) wszystkie w końcu się zorientują i (b) wszystkie przejdą przez te same etapy. Nie ma żadnych naukowych podstaw dla teorii o wyższości rasowej.
Ten paradygmat również musi odejść.
Opublikowano w OpeEdNews, 28 sierpnia 2011 r., na stronie https://www.opednews.com/articles/Revenge-of-the-Inferior-R-by-Steve-Beckow-110828-932.html.
Moje studia i pierwsza praca (jako historyk) miały wiele wspólnego z nauką teorii ras. A teraz chyba patrzymy, jak teoria rasowa stoi na głowie.
Najwyższy czas.
W ciągu ostatnich trzystu lat - przynajmniej - wiele narodów miało sposób patrzenia na rasę, która gloryfikuje większość lub kontroluje grupę narodową - kimkolwiek by ona nie była.
Anglicy gloryfikowali Anglików, Niemcy, Krzyżacy.
Powszechnym poglądem wśród grup, które wywodziły się z Europy Północnej, było stwierdzenie, że surowy klimat północny tworzył odpornych, kochających wolność i pracowitych ludzi, podczas gdy klimat południowy zaspokajał potrzeby ludzi i tworzył miękkich, elastycznych i wyluzowanych obywateli. Nazwałem to "klimatyczną teorią rozwoju ras". (1)
Hymn narodowy mojego własnego kraju, Kanady, mówi o "prawdziwej, silnej i wolnej Północy". Wśród ludzi Północy, okupowaliśmy "prawdziwą Północ", Północ Północy. Byliśmy najwyższym przełożonym.
A ponieważ byliśmy ludem Północy, z natury byliśmy "silni i wolni".
Pewien kanadyjski wagon, prof. Goldwin Smith, nieskazitelnie wykształcony anglosaski anglosasista, powiedział kiedyś, że ogień pieca ogrzewa tyle samo, ile upał słońca. To dobrze dla niego.
Mniej odpornych, miejskich mieszkańców Północy spędzało tyle samo czasu na świeżym powietrzu zimą pod koniec XIX wieku, ile mogli mieć ich dalecy przodkowie. Dlaczego mieliby być dotknięci surowym północnym klimatem? Ale wtedy takie "cechy rasowe" jak pracowitość i zamiłowanie do wolności zostały uznane, pod koniec XIX wieku, za przekazywane przez czynniki genetyczne, a nie przez interakcje środowiskowe.
Tak więc twardość rasy, którą pierwotnie osiągnięto w odległej przeszłości dzięki interakcji środowiskowej, teraz mówi się, że jest przekazywana przez czynniki genetyczne.
Jakże to wygodne. Ale wtedy wszystko na temat teorii rasy było samoobsługowe i wygodne.
Teoria rasowa została użyta do uzasadnienia imperializmu. Południowe rasy miały być niezdolne do organizowania się, do administrowania, do tworzenia. Potrzebowali dobroczynnej ręki ras północnych, aby biczować je do porządku i nakłaniać do pracy. My z kolei obdarzyliśmy je demokratycznymi instytucjami, rządami prawa, spójnością grupową - mniej więcej taka była teoria.
Wzięliśmy ich zasoby na własny użytek. I czasami sprzedawaliśmy ich ludzi do niewoli. Wolność była naprawdę tylko dla białych ras północnych, a nie dla południowych ras kolorowych.
Ta klimatyczna teoria rozwoju ras osiągnęła swój szczytowy punkt... a może jego dolny punkt... w niemieckim rasizmie, krzyżackich teoriach o wyższości rasowej, co przejawiało się za czasów Hitlera. Potem popadła w niesławę. Ale potrzeba było dużo wsparcia i wypełnienia, aby ludzie zapomnieli, że "Anglosasi" podzielali niektóre z tych samych poglądów co Hitler. Narody takie jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Kanada i Australia miały swoje wersje białej supremacji, teraz zapomniane.
Kiedy jesteśmy dumni z naszej "wielokulturowości" i "tradycji" praw człowieka, zapominamy, gdzie byliśmy.
Nauka była pochylona w służbie imperializmu
Teraz "effete" i "enervated" południowe rasy zrzucają z siebie jarzmo i obserwuję ten rozwój z czymś więcej niż odrobiną ironii. Śródziemnomorski marsz na Brukselę" sprawiłby, że teoretycy wyścigów skręcaliby w swoich odpornych północnych grobach.
Czy mieszkańcy basenu Morza Śródziemnego nie wiedzą, że zawdzięczają wszystko co dobre rasom północnym? Arabska Wiosna, w której "gorsze rasy" zrzuciły z siebie kajdany, to triumf ludzi nad grupą kontrolną czy elitą. Wygląda na to, że jest ona skierowana przeciwko lokalnym despotom, ale także przeciwko temu, co kiedyś było "północną" lub białą rasową supremacją.
Dzisiejszy ruch na świecie jest daleki od rozdzielania, dzielenia i podbijania, a także fałszowania piramid "ras wyższych" nad "rasami niższymi". To co dzieje się na świecie oznacza prawdziwy koniec okresu, który rozpoczął się co najmniej trzy wieki temu. I cieszę się, że to się skończyło.
Pisząc artykuły na temat teorii ras w latach 60-tych i 70-tych, nigdy nie przewidziałbym wydarzeń, których jesteśmy teraz świadkami na placu Tahrir lub w Trypolisie. Nigdy bym nie domyślił się, że rasy południowe czy śródziemnomorskie odmówią przyjęcia porządku gospodarczego, który jest ważony przeciwko nim i przeciwko północnym krajom uprzemysłowionym. I wierzę, że jest jeszcze wiele do zrobienia.
W dawnych czasach, przy każdym zakręcie na drodze, można było znaleźć kogoś, kto zmieniłby teorię wyścigów, aby samemu wziąć pod uwagę nowy kierunek. Ale teraz widzimy upadek samego paradygmatu, który daje początek samo-serwującym się teoriom rasowym. Nasz świat staje się silny i wolny, nieważne tylko dla północnych "ras".
Goldwin Smith musi być zadowolony, uśmiechając się teraz do nas z nieba i podnosząc szklankę z tych zawsze umiarkowanych klimatów, w których musi się znaleźć, z dala od zimnej pogody i samo-zasłużonych umysłów.
Widząc, jak to działa, obawiając się najgorszego w ludzkiej naturze, muszę powiedzieć, że ja również jestem zadowolony. Duch ludzki zwyciężył w końcu i mam nadzieję, że wszyscy wyciągnęliśmy wnioski z tego doświadczenia. Teoria wyścigowa była jedną z głębin, które opanowaliśmy. A teraz spadajmy na wysokość.
Przypisy
(1) Stephen M. Beckow, "'Keeping British Columbia White'': Anty-Orientalizm na Zachodzie, 1858-1949. Historia wizualna Kanady; seria 1, v. 14. [Ottawa]: National Film Board of Canada z National Museum of Man, 1974; Theories of Anglo-Saxondom. National Museum of Man, 1974; "From the Watchtowers of Patriotism" Journal of Canadian Studies, 1976.
https://goldenageofgaia.com/2020/09/07/revenge-of-the-inferior-races-standing-race-theory-on-its-head-repost/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz