wtorek, 4 kwietnia 2023

Nie nabycie, ale ustaną pożądania



4 kwietnia 2023 przez Steve Beckow
Przyjazny dla druku, PDF i Email

Vrrooommm, vrrrrooomm!

Ponownie mam na oku wskazówki, że sprawy osiągają punkt kulminacyjny, który przyniesie ze sobą Rewal. A kiedy to nastąpi, nasze pragnienia mogą oszaleć.

To się nazywa syndrom nagłego bogactwa.

Chciałem przyjrzeć się całemu biznesowi pożądania, abyśmy mogli zrozumieć, jak działa w nas i być może być w stanie ujeżdżać falę pożądania, kiedy uderzy.

Chciałbym to zrobić podejmując coś, co Andrew Cohen powiedział lata temu. Nie chodzi o to, że to co powiedział nie było wcześniej powiedziane; Budda to powiedział. Ale coś w sposobie, w jaki to ujął, sprawiło, że tym razem zrozumiałem to znacznie głębiej.

Szczególny fragment, który mnie uderzył i któremu chcę się tutaj przyjrzeć, to:

"Doświadczenie doskonałego spokoju, doskonałego szczęścia, jest wynikiem zaprzestania nieskończonej tęsknoty za sobą - nieskończonego, niekończącego się pragnienia tylko dla siebie."  (1)

Tak więc, rozszerzając, doskonały spokój nie jest wynikiem uzyskania obiektu pożądania, ale zaprzestania pożądania tego, co teraz uzyskaliśmy.

Muszę tutaj dokonać zamiany. Jestem bardziej przyciągany do kanału miłości, błogości, ekstazy i egzaltacji niż do doskonałego pokoju. (2) Więc zamiast pokoju mogę zastąpić boską jakość błogości od niej?  Co prawda, obie kończą się w tym samym miejscu. Dziękuję.

Pozwól mi użyć konkretnego, osobistego przykładu, aby zilustrować to, co myślę, że on mówi.

Uważam, że poczułem błogość, gdy kupiłem Triumpha TR-4 (patrz zdjęcie) w 1969 roku, gdy miałem około 23 lat. Vrrooom, vrrroooommm! Byłem w niebie.

Ale według Andrew, to nie zakup TR-4 to zrobił. Miałem ogromną ilość pragnień, tęsknot, czy też zachcianek związanych z posiadaniem tego samochodu - a dokładniej z posiadaniem obrazu, który według mnie towarzyszył posiadaniu tego samochodu. I kiedy go kupiłem, uwolniłem całą tę energię. W tak powstałej przestrzeni, jak mówi Andrew, poczułem błogość.

Oczywiście, błogość jest naturalna dla mojej istoty; nie jest obca czy zewnętrzna. Nie idę gdzieś i nie dostaję jej. Źródło błogości istnieje wewnątrz serca.

Kiedy serce się otwiera, w końcu mamy dostęp do tej fontanny miłości, błogości, ekstazy i więcej. I TERAZ mówi się, że nasze Wzniesienie jest międzywymiarowe i wielowymiarowe. (3) Jeśli tak, to wszystkie wymiary będą dla nas otwarte.

Ale dygresja. Kiedy w 1987 roku zobaczyłem wizję celu życia, byłem pogrążony w błogości. Przez trzy miesiące w 2015 roku żyłem w błogości. Nigdy w żadnym momencie nie opuściłem świadomie tego 3/4 wymiaru (Michael mówi, że opuszczałem go wiele razy, ale ja nie jestem tego świadomy). (4)

Andrew powiedziałby, że moja błogość powstała nie dlatego, że posiadałem teraz TR-4, ale dlatego, że puściłem ogromną energię związaną z pragnieniem posiadania samochodu. W przestrzeni stworzonej przez uwolnienie tego pragnienia, moja rodzima błogość mogła powstać i być rozpoznana przeze mnie i odczuwana.

Ma to dla mnie doskonały sens, że błogość powstałaby raczej w wyniku zaprzestania pożądania niż nabycia czysto osobistego obiektu pożądania.

W spokojnym umyśle może powstać to, co jest dla nas rodzime - czystość, niewinność, błogość, obfitość, mistrzostwo, wszystkie odmiany miłości. Spokojny umysł nie jest napędzany przez pragnienia.

Zapożyczając zdanie od hinduskiego mędrca, próba znalezienia satysfakcji poprzez zdobywanie rzeczy jest jak picie oceanu w nadziei na złowienie ryby.

Co więcej, nie jesteśmy proszeni o życie jako wyrzeczeni. Nie sądzę, abyśmy mówili o konieczności wyzbycia się na zawsze wszelkich pragnień. Myślę, że mówimy raczej o osiągnięciu takiego poziomu oderwania, że kiedy pojawia się moment duchowego otwarcia, możemy na tę chwilę całkowicie porzucić wszystko inne i skupić się tylko na duchowym bodźcu - błogości, pokoju, szczęściu, obfitości, radości, mistrzostwie. Nic nie konkuruje o naszą uwagę w tym momencie z boskim stanem, w którym się znajdujemy.

Według mojego sposobu widzenia, kiedy umysł sam z siebie milknie, znajdujemy się na platformie startowej dla jakiegokolwiek boskiego stanu - miłości, pokoju, przebaczenia, jedności - który zakontraktowaliśmy, aby doświadczyć i zademonstrować. Dla mnie jest to miłość. Porzucam się dla miłości i mówię z tej przestrzeni. Dla ciebie jest to.... (6)

Wiem, że od czasu otwarcia serca w 2015 roku, moje światowe pragnienia, jeśli mogę je tak nazwać, poszły w dół i w dół i w dół. Nie zmuszam się do niczego. Po prostu miłość z wyższych płaszczyzn jest tak bardzo przyjemna i satysfakcjonująca, że inne pragnienia nie mogą z nią konkurować. Usychają i odpadają.

Przypisy

(1) Andrew Cohen, Obietnica doskonałości. Lenox: Impersonal Enlightenment Fellowship, 1998, 9. Mógłby dodać awersję, ale to też jest tylko craving - pragnienie, aby coś zostało wyeliminowane lub zabrane.

(2) Podjąłem zobowiązanie wobec Matki:

Boskiej Matce: Powiedziałaś do mnie: "Matko, a co jeśli zapomną? Ja im przypomnę. Będę komunikować się z nimi poprzez słowa, poprzez moją pasję, poprzez moje serce, poprzez moją wiedzę. Przekażę im miłość."
(3) Św. Germaine mówi nam:

St. Germaine: Widzisz, że wszystkie zasady uległy zmianie.  Zdecydowaliście się na zachowanie formy. To nie znaczy, że będziemy kazali was ukarać, nie dając wam dostępu do siódemki.

To jest stary paradygmat. 'Nie możecie tu przyjść, chyba że umrzecie.' Cóż, to nie jest prawda! O to właśnie chodzi w oświeceniu i Wzniesieniu. Możecie iść tak daleko [jak chcecie?], możecie iść i czuć i być Miłością, która jest siódmą świadomością Chrystusa. Możecie mieć to wszystko, a potem wciągacie to do swojej fizycznej formy, tak że jesteście chodzącą, mówiącą, pracującą, tworzącą świadomą Chrystusa Istotą. ("Transcript: Heavenly Blessings - St. Germaine on Where to Look for Results", channeled by Linda Dillon, 15 lipca 2014, na stronie http://goo.gl/OxNpnG).

(4) Oto jedna z okazji, przy której odwiedziłem wyższy wymiar i nie byłem tego świadomy; tj. śpiąc:

Steve: X uważa, że się wzniosłem. Czy ja?

Archanioł Michał: Tak, wzniosłeś się.

Steve: Wzniosłem się? (śmiech) Musiałem w tym momencie zasnąć.

AAM: Zasnąłeś. Kiedy pracowaliśmy ... to jest około siedem tygodni temu ... i w jednym z twoich momentów rozpaczy, głębokich pytań, powiedziałeś, Michael, weź mnie, i przeszedłeś przez portal, aby otrzymać infuzję energii tego, na co możesz oczekiwać, aby przynieść ci większy pokój, spokój, wyciszenie, wiedzę. (Archanioł Michał w osobistym czytaniu ze Stevem Beckowem przez Lindę Dillon, 11 lipca 2014 r.). [dalej AAM.]

Musiało to być doświadczenie moderowane, ponieważ Michał przy innych okazjach wyraził pragnienie, abym nie wstępował wcześnie, aby nie uderzyć w autostradę. Oto jeden z przykładów tej linii dyskusji:

Steve: Czy powinienem orientować się na wczesne wchodzenie, czy nie? Mam takie poczucie, że powinienem tu być.

Archanioł Michał: Masz tu być. [Jestem filarem, oczywiście, że mam tu być].

S: Czyli to nie jest moja działka, żeby iść wcześniej? Mam zamiar zostać na tym słupie.

AAM: Jeśli siedzisz ze mną i prosisz mnie, abym przyszedł od razu, to oczywiście będę z tobą pracował, taka jest moja miłość do ciebie. To nie był nasz plan.

S: Nie ... no, ja rozumiem, że mam robić to, co robię. Nie chcę być wbrew planowi.

AAM: W takim razie zostań na miejscu, drogi sercu. (AAM, 13 września 2011.)

(5) Zobacz Nasze partnerstwo w oświeceniu na stronie https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2022/11/Our-Enlightenment-Partnership.pdf.

(6) Oto wskazówka: Jak mówi nam Matka, jest to cokolwiek, co kochasz, co przynosi ci błogość, co wprawia w ruch twoje palce u nóg:

Boska Matka: Czy przynosi to radość twojemu sercu? Czy rozpala ten cudowny uśmiech w twoim brzuszku? Czy sprawia, że twoje stopy stukają, chcąc się ruszyć? Czy czuje się w tym miłość? Czy czujecie, że moglibyście wziąć ten projekt, cokolwiek to jest, i pokazać mi go z pełnym zaufaniem i dumą, że jest to coś, co oferujecie sobie, sobie nawzajem i multiwersum, wszechświatowi?

Teraz, jeśli to nie daje ci tego uczucia, to odłóż to na bok. Przejdźcie do następnego pomysłu. Ponieważ inspiracja, którą jesteście zalewani - i mam na myśli każdego z was; nie jesteście w zastoju, jesteście przytłoczeni pomysłami. Więc przejdź do następnego i powiedz, w porządku, czy to jest ten, który sprawia, że moje serce śpiewa? I może to być wielość kroków.

Róbcie to, co czujecie jako nieokiełznaną radość. W ten sposób tworzycie Nową Ziemię. W ten sposób mówicie, jako ludzie, jako rasa stwórcza, w ten sposób pracuję z elementalami, z królestwami, z devami, z planetą, z moimi przewodnikami, z moimi gwiezdnymi braćmi i siostrami, z Kompanią Niebios. ("The Divine Mother Blesses Nova Earth Day, Feb. 14, 2013", na stronie http://goldenageofgaia.com/building-nova-earth-toward-a-world-that-works-for-everyone/nova-earth-day/the-divine-mother-blesses-nova-earth-day-feb-14-2013/.)

Przetłumaczono z www.DeepL.com/Translator (wersja darmowa)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz