Michigan agencje publiczne nie mogą wymagać od pracowników lub klientów być zaszczepionym przeciwko COVID-19, podczas gdy państwo i lokalni urzędnicy służby zdrowia nie może wprowadzić lub egzekwować zasady maski dla K-12 uczniów w ramach przepisów ustawy budżetowej, że Gov. Gretchen Whitmer i liderzy legislacyjni twierdzą, że zostanie zatwierdzony.
Prawie 70-miliardowa propozycja budżetu nakazuje również państwu opublikowanie szczegółowego uzasadnienia dla wszelkich przyszłych zarządzeń pandemicznych.
Senacki Bill 82, środek budżetowy, który powstał w wyniku zamkniętych negocjacji pomiędzy liderami legislacyjnymi i administracją Whitmera we wtorek, zawiera prawie 1000 stron przedstawiających finansowanie wszystkich departamentów państwowych w przyszłym roku finansowym. Ustawa przeszła przez Senat z jednomyślnym poparciem.
"Chcieliśmy negocjować. Te negocjacje były w dobrej wierze, były dwupartyjne. Były bardzo produktywne. Nie zawsze były łatwe, ale jestem zadowolona z tego, jak skończył się budżet" - powiedziała Whitmer, przemawiając we wtorek po południu sprzed Mackinac Policy Conference na wyspie Mackinac.
"Nie doszliśmy do porozumienia w pewnych kwestiach. W innych udało się. W tym momencie, kiedy budżet zostanie udostępniony szerzej, chętnie się w niego trochę zagłębię."
Whitmer wcześniej powiedziała, że nie rozważa obecnie żadnych wymagań dotyczących szczepionek czy mandatów na maski. Ale wezwała lokalnych liderów zdrowia i edukacji do uchwalenia zarządzeń wymagających masek w szkołach.
W oświadczeniu, rzecznik Whitmer Bobby Leddy nie odniósł się do tego, jak gubernator czuje się w kwestii środków pandemicznych zawartych w ustawie budżetowej.
"Jest to budżet, który stawia Michiganders na pierwszym miejscu i gubernator jest zadowolony, że byliśmy w stanie współpracować z legislaturą, aby go zrealizować. Kiedy legislatura uchwali budżet, przeprowadzimy dokładny przegląd prawny ostatecznych projektów ustaw" - powiedział Leddy.
W zeszłym tygodniu Whitmer i liderzy legislacyjni ogłosili, że uzgodnili szerokie priorytety budżetowe, ale szczegóły porozumienia zostały ujawnione dopiero we wtorek. Nowy rok budżetowy rozpoczyna się 1 października.
Język zakazujący mandatów szczepionkowych lub paszportów jest dokładny, ale zawiera federalne zastrzeżenie. Agencje stanowe nie mogą wymagać szczepień dla ludzi, aby wejść do jakiegokolwiek obiektu publicznego, "z wyjątkiem przewidzianych przez prawo federalne lub jako warunek otrzymania federalnego Medicare lub Medicaid finansowania."
Prezydent Joe Biden ogłosił niedawno, że jego administracja będzie wymagać szczepień przeciwko COVID-19 od pracowników wszelkich placówek certyfikowanych przez Medicare lub Medicaid.
Ustawa budżetowa zakazuje również wszelkim jednostkom stanowym wymagania lub tworzenia paszportów szczepionkowych, tworzenia lub publicznego udostępniania jakiejkolwiek bazy danych szczepionek COVID-19 lub podejmowania działań odwetowych przeciwko osobie, która zdecyduje się nie poddać szczepieniu.
W przypadku wprowadzenia federalnego mandatu szczepionkowego, ustawa wymagałaby od państwa zapewnienia zwolnień dla osób, których lekarze twierdzą, że nie powinny się szczepić, lub dla osób o "przekonaniach religijnych lub innych konsekwentnie utrzymywanych sprzeciwach wobec szczepień".
Projekty ustaw budżetowych wyraźnie uniemożliwiają państwowym i powiatowym departamentom zdrowia egzekwowanie jakichkolwiek mandatów masek na osobach, które mają 17 lat lub mniej.
W teorii oznacza to, że lokalne rady szkół lub okręgi szkolne mogą wprowadzić wymagania dotyczące masek. W praktyce wiele z nich tego nie zrobiło, wskazując, że nie są ekspertami w dziedzinie zdrowia publicznego i zamiast tego czekają na wskazówki od lokalnych lub stanowych dyrektorów ds. zdrowia.
Podczas gdy Departament Zdrowia i Usług Społecznych Michigan ma prawo wprowadzić ogólnokrajowy nakaz noszenia masek, Whitmer i dyrektor departamentu Elizabeth Hertel proszą lokalnych liderów o wprowadzenie własnych zasad. Ponad połowa wszystkich uczniów Michigan uczęszcza do szkoły z mandatem maski, ale to oznacza, że setki tysięcy nie.
Wymóg przedstawienia szerszego uzasadnienia dla nagłego zarządzenia wynika z tego, że ustawodawcy byli sfrustrowani zarządzeniami Whitmer na początku pandemii. Republikanie twierdzili, że działała ona jednostronnie i generalnie nie przedstawiła żadnych danych ani źródeł wskazujących, dlaczego uważała, że ograniczenie rozmiarów zgromadzeń lub wymaganie masek jest konieczne.
Ustawa budżetowa wymaga, by departament zdrowia wydał raport w ciągu siedmiu dni od wprowadzenia w życie nowego zarządzenia pandemicznego. Raport musi zawierać:
Wyjaśnienie epidemii
Które obszary stanu są zagrożone epidemią
Dowody wykorzystane do stwierdzenia, że ograniczenia w gromadzeniu są konieczne
Listę zewnętrznych ekspertów i źródeł, na których oparto się przy opracowywaniu nakazu, oraz kwotę pieniędzy zapłaconą tym ekspertom i źródłom.
Wykaz pracowników stanowych odpowiedzialnych za sporządzenie nakazu
Wykaz czynników, które departament będzie brał pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o zakończeniu lub zmianie nakazu
Konsekwencje za niezłożenie takiego raportu nie były od razu jasne.
Zakazy dotyczące mandatów szczepionkowych i zasad dotyczących masek, wraz z wymaganiami dotyczącymi raportowania pandemii, są zawarte w tak zwanym "języku źródłowym". Język ten nie ma na celu tworzenia nowych polityk, ale ustawodawcy często próbują wstawiać cele, które mogły utknąć w tradycyjnym procesie legislacyjnym.
Whitmer ma władzę nad ustawami budżetowymi, co oznacza, że może unieważnić konkretne elementy ustawy, pozwalając jednocześnie, by szerszy środek stał się prawem. Jednak we wtorek odmówiła odpowiedzi na pytania o składniki COVID-19 w budżecie.
Lider Senackiej Większości Mike Shirkey, R-Clarklake, i przewodniczący Komisji ds. Przydziałów w Izbie Thomas Albert, R-Lawton, pochwalili cały pakiet budżetowy.
Shirkey "jest szczególnie zadowolony, że udało nam się wynegocjować język, który zapewni przejrzystość i odpowiedzialność, kiedy i jeśli zostaną wydane nakazy dotyczące zdrowia publicznego w całym stanie," powiedziała jego rzeczniczka Abby Mitch.
"Istnieją konkretne wynegocjowane elementy, na które zgodziły się wszystkie strony i oczekujemy, że gubernator zaakceptuje język przejrzystości i odpowiedzialności w zakresie zdrowia publicznego - zwiększanie odpowiedzialności i przejrzystości to po prostu dobry rząd".
Albert podkreślił niektóre z głównych propozycji w budżecie, w tym $1.4 miliardowy plan wzmocnienia usług opieki nad dziećmi, który został zainicjowany przez Whitmer. Ale w komunikacie prasowym jego biura podkreślono również postanowienia dotyczące pandemii.
"Język w planie budżetowym pozostawia decyzje o tym, czy maski powinny być noszone w szkołach lokalnym radom szkolnym i rodzicom - a nie państwu lub niewybranym biurokratom" - czytamy w komunikacie. .
"Uniwersytety i community colleges z mandatami szczepionkowymi muszą zapewnić jasne, możliwe do uzyskania zwolnienia. Prośba studenta o zwolnienie nie może być odrzucona, chyba że wyczerpane zostały wszystkie rozsądne udogodnienia dla studenta."
Senaccy Demokraci również zwiastowali przejście ustaw budżetowych. Ich oświadczenia nie odniosły się do nowych wymagań pandemicznych, zamiast tego skupiając się na inwestycjach w szkolnictwo wyższe, infrastrukturę i inne priorytety.
**By Dave Boucher
**Source
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz