Autor: Carolanne Wright, Wake Up World
„ Czy celem reklamy telewizyjnej jest uświadomienie konsumenta? ”Pyta Noam Chomsky
. „Celem reklamy jest złudzenie i oszukanie obrazów, dzięki czemu
będziesz niedoinformowany i dokonasz irracjonalnego wyboru. „
W październiku 2011 roku
Amerykańska Akademia Pediatrii wydała ostrzeżenie, informując, że
dzieci poniżej drugiego roku życia nie powinny być narażone na
telewizję, ponieważ może to prowadzić do zaburzeń rozwojowych,
opóźnienia mowy i problemów ze snem.
Podobne obawy zgłaszano w
odniesieniu do stosowania tabletek. Mimo to założycielka firmy Media
Watch, Ann Simonton, stwierdziła, że reklamodawcy „zaczynają atakować
dzieci w wieku 9 miesięcy.Zauważyli, że w wieku dwóch lat mogą osiągnąć
lojalność i rozpoznawalność marki. ”
Dotyczy to zwłaszcza
sytuacji, w których uwzględnienie wiadomości podprogowych nie jest
regulowane przez Federal Communications Commission (FCC) nie tylko w
reklamie, ale także w telewizji i filmie.
Internet również
niedawno został zbadany. W zasadzie jesteśmy poddawani praniu mózgu jako
dzieci i trwa to przez całe nasze życie.
Dodajmy do tego rządową propagandę i trudno byłoby nam mieć niezmienną i wyjątkową myśl o wszystkim. I, co smutne, stało się jeszcze gorzej…
W 2013 r. Rada
Gubernatorów Radiofonii i Telewizji (BBG) uchyliła wieloletnią ustawę
federalną, która uniemożliwiła Departamentowi Stanu USA nadawanie
wewnątrz Stanów Zjednoczonych propagandy stworzonej z myślą o
zastosowanie międzynarodowe.
Urzędnicy twierdzą, że
jest to krok w kierunku przejrzystości, ale krytycy uważają, że jest to
kolejne narzędzie, aby wywrzeć amerykańską opinię w sferze politycznej.
Wraz z postępem
technologicznym i przyspieszeniem globalnego rynku, istnieje wiele
możliwości dla reklamodawców, rządów i imperiów medialnych, aby wywierać
wpływ na ludność w sposób niespotykany przez pokolenie temu.
Dla Jeffa Warricka jest
to niedopuszczalne. Był dyrektorem ds. Reklamy, który stał się twórcą
filmów whistleblower. Przez siedem lat tworzył prowokacyjny film
dokumentalny Programming the Nation (który jest opisany poniżej),
próbując odpowiedzieć na pytanie raz na zawsze: „Czy wiadomości
podprogowe są faktem czy folklorem?”
Co znalazł zszokuje cię.
Wiadomości podprogowe: nieszkodliwe lub szkodliwe?
„Musisz sprawić, by
ludzie czuli się zagrożeni, aby promować sprzedaż. Szczęśliwi ludzie nie
kupują rzeczy, których nie potrzebują ”.
Niektórzy twierdzą, że
wiadomości podprogowe znalezione w dziedzinie reklamy nie są złe. Weźmy
na przykład legendarnego inżyniera dźwięku, Marka Mothersbaugh, który
zaistniał w świecie reklamy radiowej i telewizyjnej.
Pracował nad animowanymi
reklamami telewizyjnymi Hawaiian Punch, gdzie postać z kreskówki
zakładająca hawajską koszulę uderza inną postać. Mothersbaugh
postanowiła dodać sub-słyszalny głos szepczący „Sugar Is Bad for You”.
Według Mothersbaugh, po
obejrzeniu pokazu testowego, dyrektorzy firmy z entuzjazmem przyjęli
reklamę, całkowicie pomijając sprzeczne podprogowe przesłanie!
Ale jak szybko odkrył Warrick podczas tworzenia Programowania, wiadomości podprogowe mogą łatwo graniczyć z groźnymi , jak w przypadku „ psyopsów ”„Wykorzystywany
przez Pentagon do wpływania na środki masowego przekazu - co akurat
naruszyło nieistniejącą już ustawę Smith-Mundt z 1948 r., Która„
zabrania stosowania technik propagandowych w celu wycelowania w
publiczność domową ”.
Niektóre z najbardziej
rozpowszechnionych wiadomości podprogowych promują przemoc seksualną
.Często te wiadomości mogą prowadzić do strasznych zbrodni - mrożący
krew w żyłach przykład to seryjny morderca Ted Bundy, który utrzymywał,
że był pod dużym wpływem reklamy telewizyjnej, która zachęca do
brutalności wobec kobiet.
„Jak zauważa
programista, większość„ wiadomości ”, na które jesteśmy narażeni, jest w
rzeczywistości sprytnie ukrytą reklamą korporacyjną i ukrytą propagandą
rządową stworzoną przez firmy PR i dystrybuowaną do komercyjnych
serwisów informacyjnych w formie Video News Releases. John Stewart i
Steven Colbert nie są jedynymi źródłami „fałszywych wiadomości” w
telewizji: chodzi tylko o to, że opowiadają o swoich wybrykach. ”[ Źródło ]
Politycy z pewnością nie
uciekają się do wiadomości podprogowych. Partia Republikańska (GOP)
została złapana za pomocą podprogowego komunikatu w kampanii wyborczej
atakującej Demokratów.
Słowa „Demokraci” i
„Biurokraci” przewijały się przez ciemny ekran na końcu reklamy, ale
kolejne słowo błysnęło na ekranie przez 1/30 sekundy, czyniąc je
niewidocznym gołym okiem. Słowo?Szczury.
Na szczęście wraz z
pojawieniem się technologii internetowej rażące nadużycie reklamy
politycznej przez GOP zostało wykryte za pomocą przycisku „zamrożenie
klatki” podczas odtwarzania komputera.
Jednak sam Internet ma
swój własny zestaw problemów, w których chodzi o kontrolę umysłu. Pisze
Nicholas West of the Activist Post:
„Testy częstotliwości
migotania pokazują, że fale mózgowe alfa są zmieniane, tworząc rodzaj
hipnozy - która nie zapowiada się dobrze dla najnowszych odkryć, że
światła mogą przesyłać zakodowane dane internetowe przez„ migotanie
szybciej niż oko widzi ”.
„Szybkość migotania
komputera jest mniejsza, ale dzięki grom wideo, sieciom społecznościowym
i podstawowej strukturze, która przeciąża mózg informacjami, szybkie
tempo nowoczesnej komunikacji wywołuje stan ADHD. Badanie gier wideo
ujawniło, że przedłużona gra może skutkować niższym przepływem krwi do
mózgu, osłabiając kontrolę emocjonalną. ”
Gdzie to nas zostawia?
Wybór między manipulowanymi marionetkami wykonującymi licytację naszych
reklamodawców, korporacyjnych i rządowych zwierzchników lub
wolnomyślicieli, którzy chronią się przed wszelkimi formami mediów?
Powinniśmy przynajmniej poważnie rozważyć „zabicie naszych telewizorów”.
Programowanie narodu - Historia wiadomości podprogowych w amerykańskich środkach masowego przekazu
film :
Opublikowano 9 hours ago, autor: adept
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz