Czy naprawdę musisz wykonywać ciężką pokutę, medytację i wyrzec się świata, aby poznać siebie? Dlaczego miałbyś przez wzgląd na wszystko, co musisz poznać siebie i tę błogość, która już w tobie mieszka? Są miliony ludzi, którzy wyrzekli się wszystkiego, aby odkryć swoje prawdziwe Ja. Ale czy oni znaleźli swoje wewnętrzne Ja? Nie, tylko kilku mędrców było w stanie odblokować odpowiedź na pytanie "Kim jestem?" Jednakże, ta tajemnica pozostaje ukryta w sercach tych mistyków. Mimo to, niewielu ludzi przekazało to doświadczenie innym. Proces Urzeczywistnienia Jaźni jest rzeczywiście bardzo prosty i nie wymaga niczego innego, jak tylko właściwego prowadzenia.
Aby rozpocząć to poszukiwanie poznania siebie, zacznijmy od rozmowy pomiędzy Oświeconym (Param Pujya Dadashri) a poszukiwaczem o tym, co naprawdę należy do nas, a co nie...
Żeby poznać siebie, musisz rozdzielić mnie i moją...
Dadashri: Czy w tej chwili utożsamiasz się z "moim"? Czy tylko "ja", czy tylko "moje"?
Pytanie: "Moje" jest tam zawsze.
Dadashri: Jakie są wszystkie rzeczy, które wchodzą w zakres "Moje"?
Pytający: Mój dom i wszystkie rzeczy w moim domu.
Dadashri: Czy wszystkie te rzeczy są twoje? Do kogo należy żona?
Pytający:Ona też jest moja.
Dadashri: A te dzieci?
Pytający: One też są moje.
Dadashri: A ten zegarek?
Pytający: Ten też jest mój.
Dadashri: A te ręce, czyje to ręce?
Pytający: One też są moje.
Wtedy powiesz: "Moja głowa, moje ciało, moje stopy, moje uszy, moje oczy". Wszystkie te części twojego ciała padają pod "Moje". Ale kim jest osoba, która mówi to słowo "moje"? Kto jest tym, który mówi: "Wszystkie te rzeczy są moje?" Czy kiedykolwiek o tym myślałeś? Kiedy mówisz "Mam na imię David", a potem odwracasz się i mówisz "Jestem David", czy nie uważasz, że jest w tym jakaś sprzeczność?
Pytający: Tak, myślę, że tak.
Dadashri: W tej chwili jesteś "Davidem". W tym "Davidzie" jest zarówno "ja", jak i "mój". Są one jak dwie linie kolejowe "I" i "Moja"; zawsze biegną razem, ale zawsze są rozdzielone. Zawsze są równoległe i nigdy nie stają się jednym. Mimo to wierzysz w to, że stanowią jedno. Wynika to z niewiedzy lub braku świadomości swojej prawdziwej tożsamości. Zrozumiawszy to, oddziel 'Moje'. Trzymaj wszystko co jest pod 'Moim' po jednej stronie. Na przykład, "Moje serce", trzymaj swoje serce po jednej stronie. Jakie inne rzeczy musimy oddzielić od tego ciała?
Pytający:: Stopy i wszystkie organy zmysłów.
Dadashri: Tak, pięć gnanendriyas (organów postrzegania) i pięć karmendriyas (organów działania) i wszystko inne. Co więcej, mówisz "mój umysł" czy "jestem umysłem"?
Pytający: Mówimy: "Mój umysł".
Dadashri: Czy ty też nie mówisz, "Moja inteligencja?"
Pytający:Tak.
Dadashri: A "Mój chitt (składnik wewnętrznego widzenia i poprzedniej wiedzy w umyśle)"?
Pytający:Tak.
Dadashri: Więc mówisz "Mój egoizm", czy mówisz "Jestem egoistą"?
Pytanie: Tak: Mój egoizm.
Dadashri: Więc nawet egoizm nie jest częścią ciebie. Mówiąc "mój egoizm" będziesz w stanie również to rozdzielić, ale nie jesteś świadomy innych składników, które należą do "mojego" i dlatego nie jesteś w stanie dokonać całkowitej separacji. Twoja świadomość ma ograniczenia. Jesteś świadomy tylko tych elementów składowych, poza którymi znajdują się elementy tzw. sookshma (subtelne). Subtelne składniki również muszą zostać rozdzielone, po czym istnieją jeszcze dwa poziomy subtelności, sookshmatar (subtelniejszy) i sookshmatum (subtelniejszy), które również muszą zostać usunięte. Tylko Gnani Purush (Oświecony) jest w stanie osiągnąć rozdzielenie na tych niematerialnych poziomach. Czy nie jest możliwe rozdzielenie tych dwóch? Jeśli na każdym kroku i na każdym poziomie będziecie nadal odejmować 'Moje' od 'Ja' i umieszczać wszystkie rzeczy, które mieszczą się pod 'Moje' po jednej stronie, to co pozostanie?
Pytający: "Ja".
Dadashri: To właśnie "ja" jest tym, czym jesteś. I to jest właśnie "ja", które musisz sobie uświadomić.
Pytający: Czy po takim rozstaniu mam rozumieć, że to, co zostało, jest tym, kim naprawdę jestem? Czy to jest prawdziwe "ja"?
Dadashri: Tak, to, co pozostało po separacji, jest twoim Prawdziwym Ja. "Ja" to "Prawdziwe Ja". Nie powinieneś o to pytać? Czy ta metoda oddzielenia "ja" od "mojego" nie jest prosta?
Pytający: Wydaje się to proste, ale jak mamy zamiar dokonać separacji na poziomie sookshmatar i /formy konfliktu/ sookshmatam? Bez Gnani, nie jest to możliwe, prawda?
Dadashri: Tak. To jest to, co Gnani Purush (Oświecony) robi dla ciebie. Dlatego mówię oddzielne "ja" i "moje" z separatorem Gnani'ego. Jak wszyscy nauczyciele naszych pism świętych nazywają ten separator?
Nazywają to "bhed Gnan. To jest nauka (wiedza) o separacji. Jak zamierzasz zabrać 'Moje' bez tej Nauki? Nie masz dokładnej wiedzy o tym, co wchodzi w zakres 'I', a co w zakres 'My'. Bhed Gnan oznacza, "Jestem całkowicie oddzielony od wszystkiego, co jest moje." Tylko dzięki spotkaniu z Gnani Purush można zdobyć tę naukę o separacji.
Czyż nie jest to proste, gdy dokonuje się rozdziału między "ja" i "moje"? Czy nauka o samorealizacji nie staje się w ten sposób prosta? W przeciwnym razie, w dzisiejszych czasach, można czytać pisma święte aż do zupełnego wyczerpania i nadal nie osiągnąć Samo-urzeczywistnienia.
**Source
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz