Często
widuje, podobnie jak i wy, stwierdzenia, ze edukacja cofa rozwój
człowieka. Poniższy tekst, potwierdzony naukowymi badaniami, mówi, ze to
prawda.
Tytuł artykułu: Rodzimy się jako kreatywni geniusze, a zdaniem naukowców z NASA, system edukacji nas otępia!!!
Nasz naturalny geniusz twórczy jest tłumiony od chwili naszych narodzin.
Na TEDxTucson, dr George Land upuścił bombę, gdy powiedział publiczności o szokującym wyniku testu kreatywności opracowanego dla NASA, który następnie posłużył do przetestowania dzieci w wieku szkolnym (patrz pełny film poniżej).
NASA skontaktowała się z Dr George Landem i Beth Jarman w celu opracowania wysoce specjalistycznego testu, który dałby im środki do skutecznego pomiaru potencjału twórczego naukowców i inżynierów rakietowych NASA. Test okazał się bardzo udany dla celów NASA, ale naukowcy mieli kilka pytań: skąd bierze się kreatywność? Czy niektórzy ludzie się z nim urodzili, czy też się go nauczyli? Czy może pochodzi z naszego doświadczenia?
Następnie naukowcy poddali test 1600 dzieciom w wieku od 4 do 5 lat. To, co znaleźli, zszokowało ich.
Jest to test, który sprawdza zdolność do wymyślania nowych, różnych i innowacyjnych pomysłów na zaistniałe problemy. Jak myślisz, jaki procent tych dzieci zalicza się do genialnej kategorii wyobraźni?
Pełne 98 procent!
To staje się bardziej interesujące
Ale to nie jest prawdziwa historia. Naukowcy byli tak zaskoczeni, że postanowili uczynić to badaniem przedłużonym i ponownie przetestowali dzieci, pięć lat później, gdy miały po dziesięć lat.
Wynik? Tylko 30 procent dzieci należało teraz do genialnej kategorii wyobraźni.
Kiedy dzieci miały 15 lat, liczba ta spadła do 12 procent!
A co z nami, dorosłymi? Ilu z nas nadal ma kontakt z naszym kreatywnym geniuszem po latach nauki?
Niestety tylko 2 proc.
A dla tych, którzy kwestionują spójność tych wyników - lub myślą, że mogą to być pojedyncze przypadki - wyniki te zostały zreplikowane ponad milion razy, donosi Gavin Nascimento, którego artykuł po raz pierwszy poinformował o tym niesamowitym badaniu i jego szokującej implikacji: że system szkolny, nasza edukacja, pozbawia nas kreatywnego geniuszu.
„Przyczyny tego nie są zbyt trudne do zrozumienia; szkoła, jak to nazywamy, to instytucja, która historycznie została powołana, aby ostatecznie służyć potrzebom klasy rządzącej, a nie zwykłym ludziom.
„Aby tak zwane elity zachowały swój styl życia w luksusowym stylu - tam, gdzie wnoszą najmniejszy wkład, ale cieszą się najbardziej - rozumieją, że dzieci muszą zostać ogłupione i poddane praniu mózgu, aby zaakceptować (a nawet służyć) ich drapieżnemu systemowi sztucznego niedoboru, niekończącego się wykorzystywania i nieustannej wojna ”, pisze Nascimento.
Co teraz? Czy możemy odzyskać naszą kreatywność?
Land twierdzi, że jesteśmy w stanie osiągnąć 98 procent, jeśli chcemy. Z tego, co odkryli w badaniach na dzieciach oraz z pracy nad mózgiem. Istnieją dwa rodzaje myślenia, które mają miejsce w mózgu. Oba wykorzystują różne części mózgu i jest to zupełnie inny rodzaj paradygmatu w sensie tego, jak coś tworzy je w naszych umysłach.
Jedna nazywa się rozbieżna - to wyobraźnia wykorzystywana do generowania nowych możliwości. Drugi nazywa się „zbieżny” - wtedy podejmujesz decyzje, testujesz coś, krytykujesz, oceniasz.
Rozbieżne myślenie działa jak akcelerator, a myślenie zbieżne hamuje nasze najlepsze wysiłki.
CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ CO NOWEGO?
Obejmuj swoją wewnętrzną bestię: Zamień swój gniew w sojusznika
Jak zamienić myślenie w swoją najpotężniejszą siłę?
„Odkryliśmy, że to, co dzieje się z tymi dziećmi, kształcąc je, uczymy je robić oba rodzaje myślenia jednocześnie”, mówi Land.
Kiedy ktoś prosi cię o wymyślenie nowych pomysłów, kiedy je wymyślisz, to czego najczęściej uczysz się w szkole, to natychmiast pomyśleć: „Próbowaliśmy tego wcześniej”, „To głupi pomysł”, „To nie zadziała” i tak dalej.
O to chodzi i właśnie musimy przestać to robić:
„Kiedy faktycznie zaglądamy do mózgu, okazuje się, że neurony walczą ze sobą i faktycznie zmniejszają moc mózgu, ponieważ stale oceniamy, krytykujemy i cenzurujemy”, mówi Land.
„Jeśli działamy w strachu, używamy mniejszej części mózgu, ale kiedy używamy kreatywnego myślenia, mózg po prostu się świeci.”
Jakie jest rozwiązanie?
Musimy ponownie znaleźć tego pięciolatka w sobie. Ta zdolność, którą mieliśmy jako pięciolatek, nigdy nie zanika.
„Ćwiczysz to na co dzień, kiedy śnisz”, przypomina nam Land.
Tytuł artykułu: Rodzimy się jako kreatywni geniusze, a zdaniem naukowców z NASA, system edukacji nas otępia!!!
Nasz naturalny geniusz twórczy jest tłumiony od chwili naszych narodzin.
Na TEDxTucson, dr George Land upuścił bombę, gdy powiedział publiczności o szokującym wyniku testu kreatywności opracowanego dla NASA, który następnie posłużył do przetestowania dzieci w wieku szkolnym (patrz pełny film poniżej).
NASA skontaktowała się z Dr George Landem i Beth Jarman w celu opracowania wysoce specjalistycznego testu, który dałby im środki do skutecznego pomiaru potencjału twórczego naukowców i inżynierów rakietowych NASA. Test okazał się bardzo udany dla celów NASA, ale naukowcy mieli kilka pytań: skąd bierze się kreatywność? Czy niektórzy ludzie się z nim urodzili, czy też się go nauczyli? Czy może pochodzi z naszego doświadczenia?
Następnie naukowcy poddali test 1600 dzieciom w wieku od 4 do 5 lat. To, co znaleźli, zszokowało ich.
Jest to test, który sprawdza zdolność do wymyślania nowych, różnych i innowacyjnych pomysłów na zaistniałe problemy. Jak myślisz, jaki procent tych dzieci zalicza się do genialnej kategorii wyobraźni?
Pełne 98 procent!
To staje się bardziej interesujące
Ale to nie jest prawdziwa historia. Naukowcy byli tak zaskoczeni, że postanowili uczynić to badaniem przedłużonym i ponownie przetestowali dzieci, pięć lat później, gdy miały po dziesięć lat.
Wynik? Tylko 30 procent dzieci należało teraz do genialnej kategorii wyobraźni.
Kiedy dzieci miały 15 lat, liczba ta spadła do 12 procent!
A co z nami, dorosłymi? Ilu z nas nadal ma kontakt z naszym kreatywnym geniuszem po latach nauki?
Niestety tylko 2 proc.
A dla tych, którzy kwestionują spójność tych wyników - lub myślą, że mogą to być pojedyncze przypadki - wyniki te zostały zreplikowane ponad milion razy, donosi Gavin Nascimento, którego artykuł po raz pierwszy poinformował o tym niesamowitym badaniu i jego szokującej implikacji: że system szkolny, nasza edukacja, pozbawia nas kreatywnego geniuszu.
„Przyczyny tego nie są zbyt trudne do zrozumienia; szkoła, jak to nazywamy, to instytucja, która historycznie została powołana, aby ostatecznie służyć potrzebom klasy rządzącej, a nie zwykłym ludziom.
„Aby tak zwane elity zachowały swój styl życia w luksusowym stylu - tam, gdzie wnoszą najmniejszy wkład, ale cieszą się najbardziej - rozumieją, że dzieci muszą zostać ogłupione i poddane praniu mózgu, aby zaakceptować (a nawet służyć) ich drapieżnemu systemowi sztucznego niedoboru, niekończącego się wykorzystywania i nieustannej wojna ”, pisze Nascimento.
Co teraz? Czy możemy odzyskać naszą kreatywność?
Land twierdzi, że jesteśmy w stanie osiągnąć 98 procent, jeśli chcemy. Z tego, co odkryli w badaniach na dzieciach oraz z pracy nad mózgiem. Istnieją dwa rodzaje myślenia, które mają miejsce w mózgu. Oba wykorzystują różne części mózgu i jest to zupełnie inny rodzaj paradygmatu w sensie tego, jak coś tworzy je w naszych umysłach.
Jedna nazywa się rozbieżna - to wyobraźnia wykorzystywana do generowania nowych możliwości. Drugi nazywa się „zbieżny” - wtedy podejmujesz decyzje, testujesz coś, krytykujesz, oceniasz.
Rozbieżne myślenie działa jak akcelerator, a myślenie zbieżne hamuje nasze najlepsze wysiłki.
CHCESZ DOWIEDZIEĆ SIĘ CO NOWEGO?
Obejmuj swoją wewnętrzną bestię: Zamień swój gniew w sojusznika
Jak zamienić myślenie w swoją najpotężniejszą siłę?
„Odkryliśmy, że to, co dzieje się z tymi dziećmi, kształcąc je, uczymy je robić oba rodzaje myślenia jednocześnie”, mówi Land.
Kiedy ktoś prosi cię o wymyślenie nowych pomysłów, kiedy je wymyślisz, to czego najczęściej uczysz się w szkole, to natychmiast pomyśleć: „Próbowaliśmy tego wcześniej”, „To głupi pomysł”, „To nie zadziała” i tak dalej.
O to chodzi i właśnie musimy przestać to robić:
„Kiedy faktycznie zaglądamy do mózgu, okazuje się, że neurony walczą ze sobą i faktycznie zmniejszają moc mózgu, ponieważ stale oceniamy, krytykujemy i cenzurujemy”, mówi Land.
„Jeśli działamy w strachu, używamy mniejszej części mózgu, ale kiedy używamy kreatywnego myślenia, mózg po prostu się świeci.”
Jakie jest rozwiązanie?
Musimy ponownie znaleźć tego pięciolatka w sobie. Ta zdolność, którą mieliśmy jako pięciolatek, nigdy nie zanika.
„Ćwiczysz to na co dzień, kiedy śnisz”, przypomina nam Land.
https://ideapod.com/born-creative-geniuses-education-system-dumbs-us-according-nasa-scientists/?utm_source=catalyst&utm_medium=link&utm_campaign=js&fbclid=IwAR1JeQwYC5Nf9uTQV9x5-9wnd5XaVTjhA9by3qt9ll2a5QIDHeG3SPU-tDo
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz