Megan Redshaw | TheEpochTimes
Może minąć ponad 10 lat, zanim osoba poszkodowana przez szczepionkę COVID-19 otrzyma decyzję, czy jej roszczenie kwalifikuje się do odszkodowania w ramach rządowego programu odszkodowań za szczepionki - o ile w ogóle otrzyma odpowiedź.
Amerykańscy urzędnicy ds. zdrowia odpowiadali na pytania dotyczące upadającego amerykańskiego systemu odszkodowań za obrażenia spowodowane szczepionkami podczas przesłuchania, które sprawiło, że poszkodowani po szczepieniach mieli wrażenie, że zajęcie się niedociągnięciami systemu nie jest priorytetem na Kapitolu.
Od 1 stycznia do rządowego programu Countermeasures Injury Compensation Program (CICP) 12,854 claims zgłoszono 12 854 roszczeń z tytułu urazów spowodowanych przez środki zaradcze COVID-19, w tym 9 600 związanych z urazami spowodowanymi przez szczepionki COVID-19. Spośród 12 854 roszczeń rozpatrzono 2 214, ale tylko 40 roszczeń uznano za kwalifikujące się do odszkodowania.
Zgodnie z zeznaniami złożonymi testimony given podczas przesłuchania 15 lutego przez Podkomisję Specjalną ds. Pandemii Koronawirusa, zaległości wynoszą około 10 800 roszczeń. Przy zaledwie 35 pracownikach przetwarzających roszczenia w tempie 2,7 sprawy na pracownika miesięcznie, rozpatrzenie pozostałych roszczeń zajmie około 10 lat.
"Po prostu uważam, że to nie w porządku. Myślę, że musimy usprawnić ten proces" - powiedział podczas przesłuchania Rich McCormick (R-Ga.). "Musimy przyspieszyć ten proces około dziesięciokrotnie, aby wykonać naszą pracę dla narodu amerykańskiego".
Według danych CICP, od 1 stycznia tylko 11 osób otrzymało odszkodowanie za swoje obrażenia z 40 roszczeń COVID-19 uznanych za kwalifikujące się do odszkodowania. Średnia nagroda wyniosła zaledwie 3700 USD, podczas gdy średnia wypłata w ramach Krajowego Programu Odszkodowań za Urazy Spowodowane Szczepionkami (VICP), który zajmuje się urazami spowodowanymi przez rutynowe szczepionki, wynosi 490 000 USD.
"Jeśli umrzesz lub odniesiesz obrażenia w wyniku szczepionki COVID-19, średnia wypłata wyniesie 3700 dolarów" - powiedziała podczas przesłuchania przedstawicielka Marjorie Taylor Greene (R-Ga.) do amerykańskich urzędników ds. zdrowia.
Społeczność poszkodowanych przez szczepionki "bardzo rozczarowana
Specjalna podkomisja ds. pandemii koronawirusa spotkała się, discuss aby omówić nadzór rządu federalnego po wprowadzeniu do obrotu bezpieczeństwa szczepionki COVID-19 oraz proces rozpatrywania roszczeń odszkodowawczych podczas pierwszej sesji wieloczęściowego przesłuchania zatytułowanego “Assessing America’s Vaccine Safety Systems, Part 1.”.
Świadkami przesłuchania byli dr Daniel Jernigan, dyrektor National Center for Emerging and Zoonotic Infectious Diseases w Centers for Disease Control and Prevention (CDC), dr Peter Marks, dyrektor Center for Biologics Evaluation and Research w FDA oraz komandor George Reed Grimes. Dr Grimes jest dyrektorem Wydziału Programów Odszkodowań za Urazy w Health Resources and Services Administration, agencji Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej (HHS), która nadzoruje zarówno CICP, jak i VICP.
Przed przesłuchaniem React19 i społeczność poszkodowanych przez szczepionki COVID-19 z niecierpliwością czekali, aż doktorzy Marks, Grimes i Jernigan odpowiedzą na trudne pytania dotyczące wad systemu zgłaszania niepożądanych zdarzeń poszczepiennych znanego jako VAERS i CICP, powiedział współprzewodniczący React19 dr Joel Wallskog w e-mailu do The Epoch Times.
React19 to oparta na nauce organizacja non-profit oferująca wsparcie finansowe, fizyczne i emocjonalne dla ponad 30 000 osób cierpiących z powodu długotrwałych urazów wywołanych szczepionką COVID-19.
Dr Wallskog powiedział, że społeczność poszkodowanych przez szczepionki była "bardzo rozczarowana" przesłuchaniem, stwierdzając, że większość przedstawicieli USA wykorzystała większość przydzielonego im czasu na "pontyfikowanie" zamiast zadawania trudnych pytań. Zadawane pytania "nie zawierały żadnych potrzebnych szczegółów", a wielu przedstawicieli angażowało się w to, co nazwał niekonstruktywną partyzancką pogawędką.
"Nie było dogłębnych dyskusji na temat niepowodzeń systemów monitorowania bezpieczeństwa szczepionek ani dyskusji na temat środków zaradczych. Nie było dogłębnych dyskusji na temat oczywistej całkowitej porażki CICP ani dyskusji na temat środków zaradczych" - dodał dr Wallskog.
"Zeznania świadków były ogólne, tak jak w przeszłości". W pewnym momencie przedstawiciel "zasugerował, że osoby ranne w wyniku strzałów COVID-19 były fałszywie pozytywne", co było "naprawdę obraźliwe", powiedział.
W wywiadzie online dr Wallskog powiedział, że był aktywnym fizycznie, odnoszącym sukcesy chirurgiem ortopedą, zmuszonym do opuszczenia swojej praktyki po doświadczeniu poprzecznego zapalenia rdzenia kręgowego po jego jedynej szczepionce Moderna. Przed zaszczepieniem dr Wallskog doświadczył bezobjawowego przypadku COVID-19, ale zastosował się do zaleceń CDC i zaszczepił się trzy miesiące później, pomimo posiadania przeciwciał wskazujących na naturalną odporność.
W maju 2021 r. dr Wallskog złożył w CICP wniosek o odszkodowanie z tytułu szczepienia, w listopadzie 2022 r. otrzymał decyzję odmowną, a w grudniu 2022 r. złożył odwołanie. Nie otrzymał jeszcze odpowiedzi na swoje odwołanie.
Jak działają 2 programy odszkodowań za obrażenia poszczepienne?
CICP i VICP to dwa systemy rządu USA służące do orzekania i wypłacania odszkodowań za urazy związane ze szczepieniami. Jednak tylko CICP przyjmuje roszczenia związane ze szczepionkami przeciwko COVID-19.
CICP został ustanowiony na mocy ustawy z 2005 r. o gotowości publicznej i gotowości na wypadek sytuacji kryzysowych Act to compensate individuals (PREP), aby zrekompensować osobom, które "odniosły objęte ubezpieczeniem poważne obrażenia fizyczne lub śmierć w bezpośrednim wyniku podania lub zastosowania objętego ubezpieczeniem środka zaradczego", w tym szczepionki, leku, urządzenia lub innego przedmiotu używanego do diagnozowania, zapobiegania, łagodzenia lub leczenia podczas pandemii lub epidemii, i zapewnia producentom immunitet za szkody spowodowane przez ich produkty. Osoby poszkodowane przez szczepionkę objętą ustawą PREP mogą ubiegać się o odszkodowanie wyłącznie za pośrednictwem CICP. including a vaccine, provides immunity
National Childhood Vaccine Injury Act of 1986, based on the U.S. Supreme Court decision in Russell Bruesewitz et al. v. Wyeth
VICP został ustanowiony na mocy ustawy National Childhood Vaccine Injury Act z 1986 r., opartej na decyzji Sądu Najwyższego USA w sprawie Russell Bruesewitz i in. przeciwko Wyeth i in., która zapewniła producentom szczepionek, lekarzom i innym administratorom szczepionek szeroką ochronę przed odpowiedzialnością, gdy zalecana lub nakazana przez rząd szczepionka powoduje trwałe obrażenia lub śmierć.
VICP obejmuje roszczenia dotyczące obrażeń związanych z 16 popularnymi szczepionkami i obejmuje unikalny, bezbłędny trybunał mieszczący się w amerykańskim Sądzie Roszczeń Federalnych. Wypłaty, w tym honoraria adwokackie oraz odszkodowania za ból i cierpienie w wysokości do 250 000 USD, są finansowane z 75-centowego podatku akcyzowego od każdej dawki szczepionki, opłacanego przez firmy farmaceutyczne. Postępowania VICP często przeciągają się w sporne bitwy ekspertów, a zaległości w sprawach są znaczne. Jednak do tej pory VICP przyznał ponad 5 miliardów dolarów za obrażenia spowodowane szczepionkami. often drawn out
Znacznie trudniej jest uzyskać odszkodowanie w ramach CICP. Spośród 13 406 roszczeń zgłoszonych od czasu uruchomienia programu w 2010 roku, tylko 0,3% roszczeń zostało zrekompensowanych. Osoby korzystające z programu CICP nie mają ochrony zapewnianej przez amerykański system prawny i mają tylko rok od momentu odniesienia obrażeń na złożenie roszczenia - nawet jeśli nie zdają sobie sprawy, że doznali obrażeń, dopóki nie minie roczny okres. W ramach CICP nie ma sądu, sędziego ani prawa do odkrycia. W przeciwieństwie do VICP, decyzje dotyczące odszkodowania są podejmowane administracyjnie przez zespół 35 pracowników dr Grimesa.
Ustanawiając CICP, Kongres określił próg, który musi zostać osiągnięty, aby dana osoba mogła otrzymać odszkodowanie. Aby kwalifikować się do odszkodowania, objęty ubezpieczeniem środek zaradczy, taki jak szczepionka przeciwko COVID-19, musi bezpośrednio spowodować szkodę objętą ubezpieczeniem. Uraz nie może być jedynie "czasowo związany" z otrzymaniem środka zaradczego, a ustalenie opiera się na "przekonujących, wiarygodnych, ważnych, medycznych i naukowych dowodach".
CICP wypłaca jedynie niezwrócone koszty leczenia, część utraconego dochodu z pracy i świadczenie z tytułu śmierci. Zasadniczo jest to płatnik ostatniej instancji, pokrywający tylko to, co pozostaje niezapłacone lub nieopłacone przez inne strony trzecie, takie jak inne świadczenia rządowe, odszkodowanie pracownicze lub prywatne ubezpieczenie. W ramach CICP nie przysługuje odszkodowanie za ból i cierpienie ani honorarium adwokackie.
Brianne Dressen, współprzewodnicząca React19, złożyła wniosek do CICP w związku z urazem poszczepiennym ponad dwa lata temu i, podobnie jak wiele innych osób, nigdy nie otrzymała odpowiedzi. Mimo to, przy średniej wypłacie wynoszącej zaledwie 3700 USD, nie pomaga to zbytnio w pokryciu wydatków medycznych pani Dressen związanych z jej urazem, które według pani Greene wynoszą łącznie ponad 433 000 USD rocznie.
Rozwiązanie problemu odszkodowań "nie jest priorytetem
Według Dr. Grimes, aby szczepionki przeciwko COVID-19 zostały dodane do listy szczepionek objętych programem VICP, muszą być zalecane przez CDC do rutynowego podawania dzieciom i kobietom w ciąży, Kongres musi nałożyć podatek akcyzowy, a sekretarz HHS musi wydać zawiadomienie o dodaniu szczepionki do programu VICP. CDC obecnie zaleca szczepionki przeciwko COVID-19 dla dzieci i kobiet w ciąży, ale Kongres nie podjął działań w celu nałożenia podatku akcyzowego, ani sekretarz HHS Xavier Becerra nie wydał zawiadomienia.
"Nie ma nikogo, kto znałby niepowodzenia obu tych programów lepiej niż ci, którzy mogą na nich skorzystać lub zostać przez nie skrzywdzeni. To my, poszkodowani przez szczepionki" - powiedziała Dressen w e-mailu do The Epoch Times.
"Podczas gdy Biały Dom przeznacza 10 miliardów dolarów na dystrybucję szczepionek przeciwko COVIDfor COVID vaccine distribution i zaufanie do szczepionek, poszkodowani w wyniku COVID otrzymali 41 000 dolarów" - powiedziała Dressen. "Liczby mówią głośniej niż którykolwiek z tych urzędników, którzy próbują nam wmówić, że jest inaczej. Zajęcie się niepowodzeniami w zakresie odszkodowań za obrażenia spowodowane szczepionkami nie jest priorytetem na Wzgórzu".
Według najnowszych danych VAERS, w okresie od 14 grudnia 2020 r. do 26 stycznia 2024 r. zgłoszono 1,626,370 zdarzeń niepożądanych po szczepionkach przeciwko COVID-19. Obejmuje to 311,196 zgłoszeń poważnych obrażeń i 37,100 zgonów.
"Społeczność poszkodowanych w wyniku szczepień COVID-19 nadal czuje się opuszczona przez naszych świadczeniodawców, systemy opieki zdrowotnej i federalne agencje regulacyjne. Jesteśmy odrzucani, cenzurowani i wyśmiewani. Nasze federalne agencje regulacyjne mają za zadanie chronić społeczeństwo. Zawiodły one tysiące Amerykanów zranionych przez te zastrzyki" - powiedział dr Wallskog w e-mailu do The Epoch Times.
Dr Wallskog powiedział, że React19 będzie nadal bronić wszystkich Amerykanów poszkodowanych przez szczepionki COVID-19, niezależnie od ich przynależności politycznej.
"React19 pozostaje zaangażowany w dawanie społeczności poszkodowanej przez szczepionki COVID-19 nadziei i uzdrowienia pomimo tego tak zwanego przesłuchania lub dochodzenia" - dodał. "Zapewniamy, że społeczność poszkodowanych przez COVID-19 powinna mieć pewność, że React19 będzie z nimi, dopóki nie otrzymamy uznania, odpowiedniej opieki medycznej i sprawiedliwego odszkodowania".
**Source
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz