E-maile pomiędzy amerykańskim Narodowym Programem Toksykologicznym a CDC twierdzą, że asystentka sekretarza ds. zdrowia Rachel Levine uniemożliwiła wydanie długo opóźnianego przeglądu na temat toksyczności fluorku.
Nowo ujawnione e-maile ujawniają, że kierownictwo amerykańskich Centrów Kontroli i Prewencji Chorób oraz Narodowego Instytutu Zdrowia działało w celu uniemożliwienia wydania długo odkładanego przeglądu toksyczności fluorku przez Narodowy Program Toksykologiczny. E-maile twierdzą w szczególności, że asystentka sekretarza ds. zdrowia Rachel Levine interweniowała, aby zatrzymać wydanie przeglądu NTP, znanego również wewnętrznie jako monografia.
Email z 3 czerwca 2022 roku pokazuje Nicole Johnson, Associate Director for Policy, Partnerships and Strategic Communication w CDC's Oral Health Division kontaktującą się z Jennifer Greaser, Senior Public Health Policy Analyst w waszyngtońskim biurze CDC. Johnson stwierdza:
"Najnowsze, co usłyszeliśmy (wczoraj) to to, że ASH Levine wstrzymał raport do odwołania".
ASH Levine odnosi się do asystentki sekretarza zdrowia USA, Rachel Levine.
E-maile zostały ujawnione jako część trwającego sporu prawnego pomiędzy Agencją Ochrony Środowiska USA (EPA) a powodami Food and Water Watch, Fluoride Action Network (FAN) i innymi, którzy dążą do zakończenia fluoryzacji wody. W całym historycznym pozwie powodowie twierdzili, że praktyka ta narusza ustawę EPA o nadużywaniu substancji toksycznych.
Przesłuchania w sprawie pozwu rozpoczęły się w czerwcu 2020 roku, ale zostały opóźnione o ponad dwa lata po tym, jak sędzia Sądu Okręgowego Stanów Zjednoczonych Edward Chen wstrzymał postępowanie do czasu wydania przez NTP przeglądu wszystkich dostępnych badań nad fluorkiem. NTP wcześniej twierdził, że przegląd będzie dostępny w maju 2022 roku. Jednak przegląd nie został upubliczniony, a przesłuchania były opóźniane i przekładane, ponieważ sędzia czekał na wnioski NTP.
Pod koniec października 2022 r. sędzia Chen zakończył dwuletnie zawieszenie pozwu, gdy orzekł, że przegląd NTP może być przeglądany w jego niepublikowanej formie, aby lepiej poinformować o swojej ostatecznej decyzji. Jednak ze względu na obawy EPA, sędzia Chen orzekł, że raport nie może być upubliczniony, chyba że NTP go wyda.
W dniu 14 grudnia 2022 r. powodowie złożyli u sędziego Chena kilka dowodów, w tym zredagowaną wersję oceny neurotoksyczności fluorku dokonanej przez NTP oraz wewnętrzne e-maile pomiędzy CDC i NTP, które uzyskano w drodze wniosków Freedom of Information Act.
Co ujawniają #FluorideEmails?
Michael Connett, adwokat powodów, nakreślił wnioski z e-maili w kilku eksponatach przedłożonych sędziemu Chen. "Te e-maile potwierdzają, że NTP uznał monografię z maja 2022 roku za ostateczny raport NTP" - pisze Connett. "Potwierdzają również, że CDC było przeciwne wydaniu raportu przez NTP i że przywództwo na najwyższych szczeblach Departamentu Zdrowia Usług Ludzkich interweniowało, aby powstrzymać raport przed wydaniem".
Jak zauważa Connett, 28 kwietnia 2022 roku, dr Mary Wolfe, dyrektor Biura Polityki, Przeglądu i Zasięgu NTP, wysłała e-mail do Casey'a Hannana, dyrektora Wydziału Zdrowia Jamy Ustnej CDC, i stwierdziła, że "analiza i wnioski NTP są ustawione". Dr Wolfe dał również znać Hannanowi, że NTP przejrzał przedłożone przez CDC komentarze, ale nadal planował wydać przegląd "w połowie/późnym maju" 2022 r.
W mailu z 11 maja 2022 roku Wolfe ponownie powiadamia Hannana i CDC, że NTP "wyznaczył 18 maja 2022 roku na publikację monografii. Monografia zostanie umieszczona na stronie internetowej NTP, a my prześlemy pocztą elektroniczną powiadomienie o umieszczeniu monografii do subskrybentów listerv NTP."
Jednak później tego dnia i następnego, dr Karen Hacker, dyrektor Narodowego Centrum Prewencji Chorób Przewlekłych i Promocji Zdrowia (NCCDPHP) w CDC, mówi dr Wolfe, że w CDC istnieją obawy dotyczące opublikowania przeglądu NTP bez dodatkowego przeglądu przez "kierownictwo NIH". Hacker zapytał również o możliwość "przeglądu międzyagencyjnego" przez Departament Zdrowia i Usług Społecznych (HHS).
Dr Wolfe następnie powiedział CDC, że "my (NTP) wierzymy, że obecne ustalenia, jak podano w monografii, odzwierciedlają zakres naszej oceny i dostępnej literatury naukowej i nie ma potrzeby wprowadzania zmian."
Tymczasem, podczas gdy dr Wolfe bronił pracy NTP, wewnętrzne e-maile wśród urzędników w CDC's Division of Oral Health ujawniają, że CDC już przygotowywało się, aby zapobiec wydaniu. E-mail z 12 maja 2022 roku od Hannana stwierdza:
"Data wydania 18 maja dla [monografii] jest prawie na pewno nie nastąpi. OASH i NIH OD dość wyraźnie zamierzają się bardziej zaangażować."
OASH jest odniesieniem do Biura Asystenta Sekretarza Zdrowia, drugiego najwyższego urzędu w Departamencie Zdrowia i Usług Społecznych, natomiast NIH OD odnosi się do Biura Dyrektora NIH, najwyższego urzędu w NIH. Obecnym dyrektorem NIH jest Lawrence A. Tabak.
Jay Sanders, dyrektor ds. edukacji i kontaktów z organizacją Fluoride Action Network, powiedział portalowi The Last American Vagabond, że jego zdaniem e-maile "ujawniają uzgodniony wysiłek na najwyższym szczeblu amerykańskiej biurokracji zajmującej się zdrowiem publicznym, mający na celu zgniecenie kluczowego raportu na temat neurotoksyczności fluorku". Sanders stwierdził również, że e-maile "pokazują długość, do jakiej te agencje są gotowe się posunąć, aby chronić swój projekt, fluoryzację, przed jakąkolwiek kontrolą naukową".
Razem z e-mailem z 3 czerwca 2022 roku, te komunikaty wskazują na bezpośrednią interwencję szefa NIH i asystenta sekretarza ds. zdrowia w Departamencie Zdrowia i Usług Społecznych.
E-maile potwierdzają to, co od dawna było podejrzewane. Mianowicie, że urzędnicy państwowi na pewnym poziomie uniemożliwiali wydanie tego ważnego przeglądu na temat toksyczności fluorku. Ingerencja CDC pojawia się na szczycie już niezwykłego procesu zastosowanego przez NTP do oceny danych na temat bezpieczeństwa fluoryzacji wody.
"Ten raport, który był już 4 razy weryfikowany, będzie teraz weryfikowany po raz piąty przez NTP" - stwierdził adwokat Fluoride Action Network Michael Connett podczas przesłuchania w październiku 2022 roku. "Będzie co najmniej 5 oddzielnych procesów wzajemnej weryfikacji rozciągających się na 4 lata. Jest to, delikatnie mówiąc, wyjątkowo niezwykłe".
Kolejne przesłuchanie w ramach #FluorideLawsuit odbywa się 12 stycznia 2023 roku o godzinie 14:30 czasu wschodniego USA.
TLAV skontaktował się z biurem dyrektora NIH i biurem asystenta sekretarza zdrowia w celu uzyskania komentarza. Będziemy aktualizować, jeśli komentarz zostanie dostarczony.
**By Derrick Broze
**Source
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz