- Ezoteryczna Ścieżka Próbna
Ścieżka Próbna poprzedza Ścieżkę Wtajemniczenia, Ścieżkę
Świętości i jest przygotowaniem do Wtajemniczenia. Oznacza ona takie
okresy w życiu człowieka, w których decyduje się on coraz mocniej stanąć
po stronie sił prowadzących do ewolucji i pracować nad kształceniem
swego charakteru. Kandydat na ucznia duchowego bierze się w garść,
rozwija właściwości, których brak odczuwa, i gorliwie usiłuje opanować
osobowość. Z własnej i nieprzymuszonej woli rozwija ciało przyczynowe
(sutrama-manas), uzupełnia jego braki i usiłuje zeń uczynić właściwe
naczynie dla pierwiastka duchowego, dla boskiej duszy, dla atmana.
Podczas pierwszej inicjacji planetarnej zwanej pierwszym wtajemniczeniem
duchowym boskie dziecię rozpoczyna swoją pielgrzymkę boską drogą ku
pełni świętości. Pierwsze wtajemniczenie jest początkiem podążania po
niebiańskiej Bożej Drodze. Ścieżka Próbna to okres przygotowania przed
podjęciem inicjacji i ścieżki wtajemniczenia duchowego. Na ścieżce
próbnej, przygotowawczej pewna budowla sprawiedliwego życia, właściwego
myślenia i postępowania musi zostać wzniesiona, aby kandydująca do
ścieżki wtajemniczenia osoba mogła podjąć proces pierwszego
wtajemniczenia duchowego, które w swej istocie jest bardzo silną
siedmioczęściową transformacją.
Duchowe wtajemniczenie jako spływ boskiego światła |
Nieśmiertelnym przeznaczeniem budzących się ku wtajemniczeniu dusz
ludzkich jest osiągnięcie świadomości Wyższej Jaźni, świadomości Duszy,
Atmana, a następnie świadomości Ducha Bożego, Brahmana (Elohim, Allah).
Na ścieżce próbnej, przygotowawczej, człowiek uczy się przede wszystkim
poznawania siebie i swoich wzorców funkcjonowania, stwierdzania swoich
słabostek oraz ich naprawiania, eliminowania. Uczy się on także pracować
w roli niewidzialnego pomocnika i przez kilka żywotów wdrażany jest do
tego rodzaju pracy służenia innym bezinteresownie. Później, gdy
kandydat/ka do ścieżki wtajemniczenia poczyni postępy, odpowiednio
udoskonali i uszlachetni swój charakter, rozświetli osobowość boskim
światłem, można taką osobę powołać do odpowiedniej duchowej pracy. Uczy
się osobę kandydującą podstaw Mądrości Bożej, które musi ugruntować i
umocnić, utrwalić, a także wprowadza się na końcowe stopnie Kolegium
Duchowej Nauki Bożej czyli Wiedzy Ezoterycznej, Mistyki. Uczeń jest już
wtedy osobiście znany któremuś z wielkich mistrzów duchowych Hierarchii
Światłości i pozostaje pod opieką starszych uczniów tego Mistrza
Mądrości w celu określonego nauczania. Jeśli kandydat/ka czyni
odpowiednie postępy pozostaje pod kierownictwem ucznia wtajemniczonego
zgodnie z zasadą starszeństwa rangi mądrości i mocy duchowej.
Bardziej rozwinięte jaźnie i te, które skłaniają się ku życiu duchowemu,
a nie wstąpiły jeszcze na ścieżkę próbną, słuchają nauk uczniów ze
ścieżki próbnej, a czasem tworzy się dla nich wielkie grupy, które ku
ich pożytkowi prowadzą wtajemniczeni pierwszego i rzadziej drugiego
stopnia wedle jednego z siedmiu promieni skupienia świadomości o jakich
naucza ezoteryczna wiedza tajemna. Praca tych grup jest raczej bardzo
początkująca i podstawowa, jakkolwiek ze światowego punktu widzenia jest
odrobinkę okultystyczna czy ezoteryczna. Pod nadzorem instruktorów
jaźnie te uczą się jak być pomocnikami przy czym tych ostatnich wybiera
się zwykle z pośród najbardziej rozwiniętych duchowo, rozświetlonych
boskim światłem. Bardziej zaawansowani i ci, którzy znajdują się już na
ścieżce próbnej i zbliżają się do wrót planetarnej inicjacji,
zatrudnieni są w tym, co można by nazwać pracą wyspecjalizowaną, i
tworzą grupę pomocników, asystentów dla członków Duchowej Hierarchii
Mistrzów Mądrości.
Trzy wydziały duchowego, ezoterycznego nauczania odpowiednio inspirowane
przez Manu (Brahma), Maitreya (Wisznu, Kalkina) i Mahaćohana (Rudra)
czyli (3M), którzy czuwają nad trzema stadiami rozwoju człowieka, który
podąża ścieżką przygotowawczą, ścieżką próbną kulminującą w podjęciu
ścieżki wtajemniczenia duchowego. Owe stadia ścieżki próbnej przechodzi
się zwykle przez kilka wcieleń lub dłuższych okresach życia, jednak
typową miarą są trzy kroki Wisznu czyli czasowe dystanse trzech
kolejnych wcieleń w ludzkiej formie bytu jako kandydującego do
wtajemniczenia ucznia próbnego, przy czym swoje dążenie trzeba utrzymać
przez większą część życia, przez całe swoje dorosłe wcielenie, aż do
kresu żywota. Te trzy próby nazywane są trzykrotnym wołaniem lub
trzykrotnym przedłożeniem prośby wobec duchowej hierarchii boskich
mistrzów mądrości, aby móc dostąpić łaski wtajemniczenia planetarnego.
Każdy z trzech etapów ścieżki próbnej zawiera podstawy nauk, które są
potem pogłębiane w czasie kolejnych trzech wtajemniczeń duchowych.
Trzy stadia, trzy wcielenia ścieżki próbnej
I. W pierwszym stadium ścieżki próbnej czyli w pierwszym
wcieleniu na ścieżce próbnej, udziela się nauk i wskazówek, które mają
na celu zdyscyplinowanie życia doczesnego, rozwinięcie szlachetniejszego
charakteru i rozwój mikrokosmosu (wnętrza) zgodnie z linią kosmosu, w
tym szczególnie, zgodnie z wpływem wskazywanym przez położenie
urodzeniowych gwiazd i planet. Człowiek na ścieżce próbnej poznaje
znaczenie swego ja, poznaje siebie jako istotę złożoną i całkowitą
jednostkę - odpowiednik i miniaturkę zewnętrznego świata. Ucząc się praw
własnego istnienia, dochodzi do zrozumienia Jaźni i uświadamia sobie
podstawowe prawa systemu. Ludzie, którzy wchodzą na ścieżkę próbną
często przez całe długie życie przynależą do rozmaitych grup i wspólnot
nastawionych na rozwój wewnętrzny, gdzie uczęszczają na wykłady, czytają
i rozważają wspólnie dzieła ezoteryczne, mistyczne, alchemiczne,
astrologiczne czy magiczne. Kurs na rozwój duchowy, samodoskonalenie,
uszlachetnianie charakteru, przemiany wnętrza i podobne sprawy jednak
trwa długo i jest sprawą poświęcenia całego życia, a nie chwilowego
kaprysu. Tradycyjne szkoły ezoteryczne, w tym szkoła elficka oraz
pitagorejska używały siedmioletniego intensywnego przygotowania ucznia
do podjęcia ścieżki próbnej oraz nauczały ośmiu działów wiedzy tajemnej,
ezoterycznej w której uczeń musiał stać się biegłym. W wielu wypadkach,
filarem rozwoju duchowego na całe wcielenie osoby przechodzącej etap
pierwszy ścieżki próbnej jest niezabijanie i niekrzywdzenie czyli
moralna zasada ahinsa (ahimsa) jak opisuje ją joga i duchowość
wschodnia. Pierwszy etap ścieżki próbnej zawiera podstawy tych nauk,
które rozwijane są i pogłębiane w czasie pierwszego wtajemniczenia
planetarnego.
II. W drugim stadium ścieżki próbnej, zwykle w drugim wcieleniu,
udziela się nauk i wiadomości o makrokosmosie dla poszerzenia zasięgu
intelektu człowieka w dziedzinie budowy i działania kosmosu, w tym sfer
istnienia. Człowiek otrzymuje wiadomości dotyczące czterech zasadniczych
królestw przyrody, naukę o rządzących nimi prawach i wskazówki, jak te
prawa działają we wszystkich królestwach przyrody i na wszystkich
planach istnienia. Nabywa uczeń ścieżki próbnej głęboki zasób wiedzy
ogólnej, a gdy dotrze do granic własnego jestestwa, spotyka tych, którzy
wprowadzają go w wiedzę encyklopedyczną, która dla zwykłego człowieka
wydaje się być wszechwiedzą. Człowiek na tym etapie może nie wiedzieć
każdej szczególnej informacji o każdej rzeczy czy obiekcie, lecz droga
do wiedzy, droga poznawania, źródła wiedzy i spichlerze informacji stoją
przed uczniem otworem tak, że w szybkim tempie zdobywa potrzebną,
prawdziwą wiedzę. Uczeń w każdej chwili może się dowiedzieć czegokolwiek
o każdej rzeczy i osobie, gdyż zaczyna czerpać z boskich źródeł i
kroniki Akaśa. Moralną osią wielce pomagającą w rozwoju duchowym na
drugim etapie ścieżki próbnej jest prawdomówność, uczciwość i prawda,
poszukiwanie prawdy czyli zasada satya jak nazywa ją wschodnia joga.
Drugi etap ścieżki próbnej zawiera podstawy tego, co głębiej jest
przerabiane w czasie drugiego wtajemniczenia planetarnego.
III. W trzecim stadium ścieżki próbnej uczniowi udziela się nauk o
tym, co można by nazwać syntezą włącznie z działaniem prawa syntezy.
Nauka o syntezie możliwa jest jedynie przy współudziale dobrze
rozwiniętego zmysłu wyczuwania czy intuicji, w tym szczególnie zdolności
intuicyjnego rozpoznawania prawdy, odróżniania prawdy od fałszu,
światła od ciemności. Uczeń na tym etapie uczy się także okultystycznego
pojmowania prawa grawitacji, przyciągania i atrakcji wraz z jego
następstwami na poszczególnych planach istnienia. Uczeń poznaje
znaczenie okultystycznej spoistości i wewnętrznej jednolitości, która
utrzymuje system w jednorodnej całości. Uczeń staje się wolny od
wewnętrznych sprzeczności i nieporozumień, także od tarć sprzecznych
myśli i emocji, którymi na poziomie prawa spoistości i jednolitości nie
jest już targany. Uczeń w końcowym etapie ścieżki próbnej otrzymuje też
klucze do nauk o jedności religii, dzięki czemu może prowadzić nauczanie
z zakresu mistyki porównawczej wskazując to, co wspólne w ideach i
praktykach wielkich religii objawionych. Główną, osiową zasadą moralną
pomagającą w rozwoju duchowym na trzecim etapie ścieżki próbnej jest
niekradzenie, nieprzywłaszczanie i niezabieranie doprowadzane do
krańcowego przestrzegania czyli jogiczna zasada asteya. Główna część
tych nauk i praktyk udzielana jest dopiero w czasie trzeciego
wtajemniczenia planetarnego zwanego także solarnym.
Duchowa inicjacja ezoteryczna |
Osoby realnie zainteresowane rozwojem duchowym, wewnętrzną
przemianą ku boskości, ku przebudzeniu, oświeceniu i wyzwoleniu muszą w
sobie wyrabiać zdolność rozpoznawania boskich wibracji Hierarchii
Mistrzów Mądrości przejawianych za pośrednictwem uczniów, zarówno tych
wtajemniczonych jak i tych na ścieżce próbnej. uczniowie mistrzów
mądrości pojawiają się często w bardzo nieprawdopodobnych miejscach i
okolicznościach, w grupach których nie podejrzewalibyśmy o to, że mają
coś wspólnego z Bogiem i duchowością, chociażby z powodów religijnych
czy politycznych. Mistrzowie z najwyższego poziomu, chociaż nie jest ich
zbyt wielu w inkarnacjach na ziemi, mają wszędzie swoich uczniów i
naśladowców praktykujących w prawidłowy sposób, działają poprzez wiele
stowarzyszeń i ruchów duchowych, czasem także indywidualnie bez żadnych
formalnych ram prawnych i przejawiają się poprzez różne aspekty
nauczania duchowego. Uczniowie, którzy kończą ścieżkę próbną i
przechodzą przez Bramę Pierwszego Wielkiego Wtajemniczenia Duchowego
trzymają się jako zasady moralnej brahmaćarji, która oznacza
wstrzemięźliwość i ascezę, wolność od żądz i zboczeń oraz grzesznych
rozrywek tego świata, ascezę ukazującą zdolność do prowadzenia życia
wedle zasad i norm wyznaczonych przez Boga dla Jego świętych.
Imiona mistrzów duchowych najwyższego poziomu generalnie nie są
publicznie znane ludzkości i nie powinny być zbytnio upubliczniane, gdyż
im bardziej zaawansowany poziom wtajemniczenia, tym większa sekretność
oraz ochrona przed siłami nieczystymi i światem istot ludzkich
pogrążonych w mrokach światowego demonizmu, satanizmu czy lucyferyzmu.
Na czele duchowej Hierarchii Mistrzów Mądrości, Mistrzów Bożych
zajmujących się ludzkością stoi sześćdziesięciu trzech Doskonałych,
chociaż pełna ich liczba to 144 wniebowstąpione Istoty - Mistrzowie
Światłości. Pełna liczba wtajemniczonych to 144 tysiące przebudzonych,
jednak rozwojem duchowym ludzkości zajmuje się zwykle nie więcej niż 84
tysiące udoskonalonych, wtajemniczonych, uczniów-siddhów. Wielu adeptów
przechodzących ścieżkę wtajemniczenia przechodzi w wyższe sfery
istnienia, niejako na wyższe bardziej duchowe planety, gdzie kontynuuje
pracę rozwoju duchowego. Każdy jednak musi odbyć kilka wcieleń służby na
rzecz rozwoju duchowego ludzkości zanim osiągnie najwyższe możliwe
wielkie wtajemniczenie możliwe w ludzkiej formie bytu. Ścieżka rozwoju
duchowego w odróżnieniu od satanistycznej ścieżki upadku i
samozniszczenia nie jest dostępna dla chorobliwych egotyków
zafiksowanych na sobie, na "ja" i "moje" oraz na własnej jaźni". Trzy
etapu ścieżki próbnej w pewnym stopniu dają fundamenty pod przyszłe Trzy
Wielkie Bramy Wtajemniczeń. Pierwsza Brama to pierwsze wtajemniczenie
zwane planetarnym, Druga Brama to trzecie wielkie wtajemniczenie zwane
także pierwszym wtajemniczeniem solarnym, a Trzecie Brama to piąte
wielkie wtajemniczenie planetarne zwane także pierwszym wtajemniczeniem
syriuszowym.
Wszelkie różnorodne szkoły myśli duchowej, okultnej czy ezoterycznej,
szkoły wewnętrznego rozwoju nastawione na przebudzenie, oświecenie, na
duchową przemianę ku boskości, na zjednoczenie z Bogiem, generalnie
zakładane są przez jakiegoś ucznia wtajemniczonego lub przez kilku
uczniów wtajemniczonych razem. Na tym uczniu czy uczniach ciąży
odpowiedzialność za rezultaty i wynikającego z nich karmana grupowego, a
kandydaci i uczniowie jacy są przyciągani przychodzą z klucza dążeń i
prac jakie wykonali w swoich poprzednich wcieleniach. Metoda
postępowania jest mniej więcej następująca: Mistrz (Asekha, Arhat)
odsłania uczniowi wtajemniczonemu cel zamierzony na najbliższy okres
czasu, zwykle kilkudziesięciu lub kilkuset lat, i daje mu do
zrozumienia, że takie czy inne rozwinięcie idei duchowych byłoby
wskazane dla danej grupy dusz żyjących w jakimś kraju czy na całym
świecie. Rzeczą ucznia jest ustalić najwłaściwsze metody osiągania
pożądanych rezultatów dydaktycznych i opracować plany, dzięki którym
byłoby możliwe osiągnięcie pewnego procentu powodzenia. Wtedy uczeń
wtajemniczony wprowadza w życie swój najlepszy plan nauki i praktyki
oraz prowadzenia ludzi na bezpośrednio wyższy stopień świadomości,
organizuje jego wykonanie, zakłada odpowiednie stowarzyszenie czy ruch
duchowy i szerzy potrzebą naukę tam, gdzie występują w inkarnacjach
dusze potrzebujące tego rodzaju nauki i treningu. Na uczniu spoczywa
odpowiedzialność za dobór odpowiednich współpracowników, za powierzanie
części pracy tym, którzy się do niej najlepiej nadają, oraz za podawanie
nauki w odpowiedniej formie i szacie. Warto pamiętać, że bardzo
podstawowe nauki przedwstępne podawane są w cieplarnianej szacie opieki i
wsparcia jakim otacza się małe dzieci, ale nauki i praktyki bardziej
zaawansowane nawet na ścieżce próbnej otrzymują tylko ci, którzy
wytrwają w próbach i testach sprawdzających czy się nadają i czy są
godni otrzymania poważniejszych boskich sekretów.
Mistrz jedynie spogląda z zainteresowaniem, życzliwością i czujnością na
wysiłki wtajemniczonego ucznia tak długo, dopóki nacechowane są
pierwotnym wysokim ideałem, zaangażowaniem, a także postępują bo drodze
czystego altruizmu i poświęcenia. Mistrz zwykle nie powstrzyma ucznia,
jeśli wykazuje brak rozpoznania w doborze współpracowników lub
nieudolność w wyrażaniu prawdy, a karmiczna odpowiedzialność za źle
wykonane zadania spada także na współpracowników ucznia, którzy zawiedli
jego zaufanie czy porzucili wyznaczoną im duchową pracę. Jeśli uczeń
spisuje się dobrze i praca jego postępuje i rozwija się zgodnie
zamierzeniem Mistrza Bożego - będzie On nadal zlewał błogosławieństwo i
wsparcie na poczynania ucznia, chociażby i świat ludzi prymitywnych,
niewtajemniczonych w całości był przeciw owemu uczniowi. Gdyby jednak
uczeń zawiódł lub jego następcy odwrócili się od pierwotnego
zamierzenia, szerząc jakiegokolwiek rodzaju błędy, wówczas z uwagi na
wyższe dobro Mistrz Boży cofnie boskie błogosławieństwo i wsparcie,
powstrzyma dopływ boskiej energii do tego, co raczej powinno umrzeć.
Wiele ruchów rozwoju duchowego utraciło w ten sposób możliwość
odżywiania się duchowym błogosławieństwem, gdyż pierwotne oryginalne
nauki i metody praktyki uległy szkodliwej modyfikacji i licznym
wypaczeniom. Takie upadłe ruchy ulegają stagnacji, komercjalizacji,
satanistycznym błędom ideologicznym, ulegają czasowym modom społecznym
na erotomanie, zboczenia i dewiacje, popadają w demoniczne kulty pokroju
lucyferyzmu, popadają w teorie spiskowe, wierzenia w rychły koniec
świata, zaczynają ćpanie środków psychodelicznych, popadają w tanie
politykowanie szukając zaspokojenia władczego ego, ulegają fiksacji
państwowej certyfikacji czy śmiesznym błędom patentowania jako usług czy
kursów - ale nie mają wtajemniczonych, którzy prowadziliby prawidłowe
nauczanie duchowe i oferowali trening praktyczny pozwalający na
wewnętrzne przemienienie.
Mistrzowie, boscy Guru, współdziałają z wtajemniczonymi uczniami, którzy
krzewią i rozwijają zarodki prawdziwego życia duchowego, które można
znaleźć wśród uczestników wszelkich religii i systemów politycznych,
jednakże Mistrzowie Mądrości szczególnie wspierają unicestwianie i
unieszkodliwianie - tak dalece jak to tylko możliwe - omyłki i błędy
oraz demagogie demonicznych satanistów i lucyferystów, teologów oraz
duchownych upadających i upadłych wyznań religijnych. Mistrzowie
Światłości wspierają także przedsięwzięcia uczniów związane z dbałością o
zdrowie i uzdrawianiem, a także wszelką altruistyczną działalność
filantropijną na rzecz biednych, nieszczęśliwych, głodujących, chorych,
umierających czy uciskanych w jakikolwiek sposób. Mistrzowie wspierają
też dobroczynne aktywności oparte na anielskiej rytualnej białej magii.
Zdarza się, że niektórzy uczniowie Mistrzów Mądrości są szczególnie
chronieni, nawet od dzieciństwa, a ludzie którzy im próbują zaszkodzić
doświadczają szybkich zwrotów karmicznych, a nawet są drastycznie
usuwani z ziemskich inkarnacji za swoją szkodliwą działalność wobec
wtajemniczonego ucznia czy jego nauczania. Oznacza to zwykle, że dany
uczeń wykonuje szczególnie ważną pracę duchową dla Boga, Duchowej
Hierarchii i ludzkości, a sam uczeń jest adeptem ścieżki świętości o
wielkim zaufaniu. Nie jest to jednakże zwykła, a raczej nadzwyczajna
ochrona nałożona na ucznia wędrującego ścieżką wtajemniczenia w służbie
dla ewolucyjnego rozwoju ludzkości. Niektórzy z Mistrzów Duchowej
Hierarchii wspierają także uczniów rozwijających pomocne w rozwoju
duchowym prądy w sztuce, w muzyce, malarstwie czy pisarstwie, a także w
twórczości scenicznej.
Osobę na wyższym stopniu duchowego rozwoju cechuje prawdomówność
do szpiku kości i kiedy spotyka się z brudem tego świata każde jej słowo
potrafi być bolesne, lecz kiedy dopuszcza aby w jej środowisku mnożyło
się kłamstwo, oszustwo i inny wszelaki życia brud, znaczy jej serce jest
nieczyste, i nie ma tu mowy o duchowym rozwoju. Człowiek wyżej
rozwinięty duchowo odróżnia dobrze dobro od zła i nie toleruje w
swoim środowisku niskich energii zła, kłamstwa, oszustwa, demoniczności,
i bywa, że jego reakcja może być bardzo gwałtowna, ostra. Często wstrząśnie
nie jednym ludzkim sumieniem aby ci zrozumieli prawdziwe wartości
życia, i wiadomo, szybko znajdą się tacy ludzie, którzy będą z nim
walczyć na śmierć i życie ponieważ są nosicielami zła, dewiacji i
zboczeń, i nawykowo niszczą każdy zalążek światła. Mistrzowie oraz ich
wtajemniczeni uczniowie bywają nieprzebłaganymi sędziami ale ich
wyroki są sprawiedliwe, wszystko po to aby ludzie mogli ujrzeć Prawdę,
aby mogli zrozumieć, po której spirali krąży ich życie: czy podnoszą się
w górę czy spadają w dół. Człowiek, który zawraca ze złej drogi mroku i
światowego satanizmu, rozumie swoje błędy, stara się je naprawić,
odpokutować, wznosi się na poziom Świadomości Bożej. Kto nie przyjmuje
zdrowej i prawdziwej krytyki, a jeszcze bardziej wzmacnia się w
kłamstwie, oszustwie, iluzjach i zwiedzeniach, nie jest godzien stanąć
przed obliczem aniołów, mistrzów ani Boga. Celem Boga jest podnosić
ludzkie życie ku światłości i dlatego wysyła ludziom Wzniesionych
Mistrzów oraz ich wtajemniczonych uczniów, a ci głoszą jego Wcielone
Słowa, chociaż nie zawsze ich nauki czy reprymendy bywają miłe i kojące
serce. Prawdziwie duchowy człowiek spoglądając na cudze nieczystości, na
osobę będącą szambem zboczeń i szkodliwości, nie powie tej osobie:
jesteś świetny, idź w świat i czyn tak dalej, powie co mu leży naprawdę
na sercu, i doda - idź nie nie grzesz więcej albowiem inaczej zostaniesz
przez Boga przeklęty.
Nie da się ukryć demonicznego brudu grzechów w duchowym białym świetle,
choćby taki człowiek nie wiem jak bardzo chciał się pokolorować,
wybielić. Jeśli rozumie co mówi do niego wtajemniczony wysłannik
Hierarchii Mistrzów Mądrości czy duchowy Mistrz - znaczy dorósł już do
wyższych poziomów uduchowienia, potrafi odróżnić dobro i zło, światło i
ciemność, prawdę i fałsz, a jeśli tego nie rozumie, a w dodatku robi
wszystko aby skompromitować ostre i ganiące go słowa wtajemniczonego
zwiastuna Królestwa Światłości czy Mistrza Mądrości, znaczy nie jest godzien z nim rozmawiać, nie jest godzien dostąpić przyjęcia do Wspólnoty i przejścia Bramy
Wtajemniczenia. Musi jeszcze nie jednego się nauczyć, przede wszystkim
spojrzeć na siebie obiektywnie i raczej poszukać belki w swoim oku
zamiast igły w stogu siana. To ci ludzie co burzą się, gdy od Mistrza
lub jego posłańca słyszą słowa nagany i reprymendy za błędy są tymi,
którzy zabijają życie duchowe ludzkości, prawdziwe ludzkie wartości,
nie szanują ani człowieka, ani Mistrza (Guru), ani Boga i aniołów Jego.
Siedem żywotów ścieżki Pielgrzyma, Pariwradźaka, ścieżki pierwszego
wielkiego wtajemniczenia duchowego daje wszelkie podstawy dla przyszłego
mistrzostwa duchowego na Drodze Bożej. Na mistycznej liczbie „siedem”
jest oparty cały Wszechświat i ludzkie ciało, a także zasady kosmicznego
prawa i nie ma w nim wyjątków. Prawdziwi Mistrzowie są posiadaczami
siedmiu zasadniczych Prawd wtajemniczenia, posiadają magiczny klucz,
który może otworzyć wszystkie drzwi, a siedmioetapowa ścieżka pierwszego
wielkiego wtajemniczenia zwana ścieżką uczniostwa duchowego pozwala
zgłębiać i ugruntować każdą z siedmiu wielkich prawd przez okres jednego
wcielenia w ludzkim ciele na tej ziemi. Uczeń wtajemniczony musi
nauczyć się stawać żywym ucieleśnieniem każdej z siedmiu wielkich
niebiańskich prawd i zasad wszechrzeczy.
Sanatkumara, Kartikeya, Murugan - Mistrz Hierofant |
Prawdziwy Mistrz ma ogromną magnetyczną aurę, która wygląda jak słońce,
jego słowa poruszają sercami innych ludzi, i zostają w nich na długo,
ponieważ pochodzą ze Źródła Boskiej energii światła i dźwięku, lecz
potrafią również straszliwie zgromić i potępić wszelkie zło,
niegodziwość, fałsz, oszustwo, niemoralność. Jego życie nie jest jego
własnym, gdyż Mistrz oraz Jego silniej błogosławiony wtajemniczony uczeń
służy ludzkości i transmutuje, przemienia wszystkich, którzy wchodzą z
nim w kontakt, każdego bez wyjątku. I jest to jedno z najważniejszych
błogosławieństw, które można otrzymać od Boga, żyjąc na tej Ziemi, kiedy
człowiek podczas życia spotka na swojej drodze Prawdziwego Mistrza lub
Jego zaawansowanego, błogosławionego ucznia będącego w służbie na
ścieżce wtajemniczenia. Prawdziwy Mistrz, a z Jego pomocą wtajemniczeni
uczniowie służebnicy rozumieją ból świata, widzą, że większość ludzi na
Ziemi jest w niewoli więziona zarówno przez istoty demoniczne jak i
przez destruktywne wzorce spowodowane siedmioma czynnikami negatywnych
karmicznych energii. Dzięki łasce Boga (Preman, Agape), mamy jeszcze na
Ziemi duchowych Mistrzów Mądrości, którzy są prawdziwym Słowem
Wcielonym, najczystszą mądrością we Wszechświecie, która płynie prosto
od Boga, Brahmana, Absolutu. To Mistrzowie Mądrości Duchowej Hierarchii
posiadają złote klucze, które otwierają bramy mądrości i bramy tajemnic
nieba i ziemi. Dzięki Prawdziwym Mistrzom człowiek może doświadczyć
bezpośredniego połączenia z Bogiem i niewidzialną strefą oraz poznaje
jej tajemnice.
Główna część nauczania spoczywa w ręku wtajemniczonych, tych, którzy
przeszli przez wrota wąskiej i ciasnej bramy wiodącej ku światłości,
wtajemniczonych, którzy są czeladnikami związanymi z którymś z
najwyższych Mistrzów Mądrości Hierarchii Światłości. Znaczna część pracy
nauczania jest także w rękach starszych uczniów na ścieżce próbnej, a
generalną zasadą jest, że starszy brat w drodze, nieco bardziej
wtajemniczony który opanował już dany poziom, uczy tych, którzy do
niego aktualnie zmierzają i nie koniecznie zna swoją dalszą drogę
duchową. Okresowo, gdy pojawia się przykładowo więcej kandydatów do
ścieżki próbnej, nauczanie zostaje zintensyfikowane, a obciążenie pracą
uczniów wtajemniczonych jest bardzo wzmożone. Okresy takie trwają w
jakimś rejonie świata czy nawet w jednym kraju przez maksymalnie
kilkadziesiąt lat, zwykle około lat czterdziestu, co wystarcza aby
większa grupa kandydatów otrzymała wszelką niezbędną pomoc w postaci
wiedzy i praktyk dla podjęcia danego etapu w wielkiej szkole duchowego
życia. Uczniowie i wtajemniczeni okresowo o swoich uczniach zdają
relację mistrzom, którzy ich wspierają i uprawomocniają w imieniu Boga i
Duchowej Hierarchii Mistrzów Mądrości do prowadzenia początkowego
nauczania ludzkości. Nauka ziemska zwykle nie posyła wybitnych
profesorów do początkowego nauczania dzieci w szkole podstawowej czy
nawet średniej, i tak samo Duchowa Hierarchia Mistrzów Światłości nie
naucza osobiście poszukujących na ścieżce próbnej ani nawet na ścieżce
pierwszego oraz drugiego wielkiego wtajemniczenia duchowego. Uczeń musi
osiągnąć wysoki stopień duchowego przygotowania, okultystycznego
wykształcenia i moralnego uzdatnienia, musi także przejść proces
ożywienia ciała światła aby nabrać odpowiedniego duchowego blasku, tak
aby mógł wejść w bezpośredni kontakt z boskim mistrzem Duchowej
Hierarchii Światłości.
Boża Ścieżka Rozwoju Duchowego Ludzkości
I. Ścieżka Próbna, Przygotowawcza
1. Etap pierwszy, nauka.
2. Etap drugi, praktyka.
3. Etap trzeci, synteza.
II. Ścieżka Wtajemniczenia Hierarchii Mistrzów Mądrości.
1. Ścieżka pierwszego wtajemniczenia planetarnego, pariwradźaka, ścieżka pielgrzymów, ścieżka uczniostwa, pierwsza wielka brama.
1) Etap, wcielenie siódmego promienia ewolucji, inicjacja ładu i porządku kosmicznego oraz ceremonialnej białej magii,
2) Etap, wcielenie szóstego promienia ewolucji, inicjacja poświęcenia, oddania i samoofiary,
3) Etap, wcielenie piątego promienia ewolucji, inicjacja wiedzy naukowej i uzdrawiania,
4) Etap, wcielenie czwartego promienia ewolucji, inicjacja kosmicznej harmonii i boskiej sztuki,
5) Etap, wcielenie trzeciego promienia ewolucji, inicjacja duchowej inteligencji i boskiej światłości,
6) Etap, wcielenie drugiego promienia ewolucji, inicjacja duchowej mądrości,
7) Etap, wcielenie pierwszego promienia ewolucji, inicjacja woli i mocy bożej.
2. Ścieżka drugiego wielkiego wtajemniczenia planetarnego,
kitićaka, ósmy etap wielkiego koła sanatana dharmy. Synteza mniejszych
wtajemniczeń siedmiu promieni ewolucji - mistrz błękitnej loży
wtajemniczonych.
3. Ścieżka trzeciego wielkiego wtajemniczenia planetarnego,
hamsah, ścieżka świętości, pierwsze wielkie wtajemniczenie solarne,
druga wielka brama.
4. Ścieżka czwartego wielkiego wtajemniczenia planetarnego,
paramahansa, arhata, archont, ścieżka doskonałości, drugie wielkie
wtajemniczenie solarne. Synteza pierwszych trzech wtajemniczeń
planetarnych - mistrz solarnej wielkiej białej loży świętych i proroków,
archont boży.
5. Ścieżka piątego wielkiego wtajemniczenia planetarnego, asekha,
mahasiddha, paramaguru, mahaguru, Mistrz Doskonały, wielka trzecia
brama, pierwsze wielkie wtajemniczenie syriuszowe - mistrz syriuszowy,
mistrz gwiazdy, awatara.
Prawdziwa droga duchowego rozwoju, niebiańska ścieżka przebudzenia ku
oświeceniu i wyzwoleniu zajmuje zwykle od siedmiu do szesnastu wcieleń, a
bajki o przyśpieszonym przebudzeniu dotyczą zaledwie skrócenia procesu
aby trwał o jedno wcielenia szybciej niż zwykły tryb szesnastu
wcieleń od momentu świadomego podjęcia ścieżki rozwoju (daiva margah).
Oczywiście, wiedza o wtajemniczeniach i tym co trzeba praktykować na
każdym etapie ścieżki duchowego rozwoju jest dużo obszerniejsza i
bardziej szczegółowa, niemniej wobec pytań zainteresowanych praktyką ku
przebudzeniu i oświeceniu, ku wyzwoleniu, takie skromne wprowadzenie
zostało w formie wykładu udzielone.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz