sobota, 24 czerwca 2023

O zgłaszaniu niewypowiedzianego… lub nie

 Ludzie, my tutaj w GAoG wiemy, że wkrótce usłyszymy, niewątpliwie na całym świecie, o przerażających zbrodniach. Kiedy myślę tylko o tym, co widziałem, czego nie mogłem znieść, czuję się, jakbym siedział na krześle elektrycznym. Zaczynam się trząść i płakać. Tak właśnie wygląda wtórna traumatyzacja.  

W przypadku niektórych rzeczy, które są niewymownie złe, w które zaangażowany jest stan głęboki, trauma nigdy całkowicie nie znika. Przez osiem lat zasiadałem w Radzie ds. Imigracji i Uchodźców Kanady i jako „uczciwy świadek prawdy” (1) słuchałem recytacji niewypowiedzianych zbrodni ze strony osób ubiegających się o status uchodźcy. Po wysłuchaniu zeznań grizzly z Rwandy godzinami siedziałem w swoim biurze, wpatrując się w ścianę i płacząc. I nie możesz wymazać słów po ich wysłuchaniu. Lub zabytki po ich obejrzeniu. 

 Dla zobrazowania sprawy posłużę się jednym współczesnym przykładem, jednym z kilku, o których bez wątpienia usłyszymy w zapowiedziach EBS. Wiesz, że w Xenia Retreat Center oglądałem fragmenty Frazzeldrip i towarzyszące im zdjęcia. Po tym zapadłem się tak głęboko, ja, który słuchałem opowieści o zbrodniach, które łamią ci serce, że dopiero duchowe doświadczenie, które nazwałem „widzeniem Jaźni”, wyrwało mnie z tego młotem pneumatycznym. Słyszałeś tę historię. (3) Nie mogłem znieść tego, co zobaczyłem i usłyszałem. Nie mogłem tego znieść!

  ***  

My w GAoG nie jesteśmy profesjonalistami w dziedzinie terapii traumy. Gabor Maté i Thomas Hübl to przykłady ludzi, którzy albo mają umiejętności, albo je posiadają. Ale bardziej konkretnie do naszej sytuacji, wierzę, że ogłoszenia EBS poruszą ten temat ze współczuciem i umiejętnie. Prosimy o pozwolenie na poddanie się im, pozwolenie im na zrobienie tego, a nie nam jako reporterom obywatelskim nieświadomie ryzykującym spowodowanie wielu szkód. Jak powiedział Michael, nie możemy… absolutnie nie możemy… pozwolić, by to zachowanie ponownie się umocniło. (4) Ci, którzy muszą słyszeć o tych zbrodniach, muszą o nich słyszeć. Ale kto i jak to robi, moim zdaniem, należy dokładnie rozważyć, ponieważ to, co usłyszymy i być może zobaczymy, dla większości ludzi okaże się czystym złem. Rodzaju, którego większość nigdy by nie pomyślała, że napotka w swoim życiu.  

Przypisy (1) Zob. „Każde społeczeństwo potrzebuje uczciwych świadków prawdy”, 5 stycznia 2021 r., na stronie https://goldenageofgaia.com/2021/01/05/every-society-needs-honest-witnesses-to-the-truth /  

(2) Patrz „Jak radzić sobie z niechcianymi uczuciami: proces usuwania zdenerwowania”, 25 kwietnia 2011 r., na stronie https://goldenageofgaia.com/2011/04/25/how-to-handle-unwanted-feelings-the-upset -proces-rozliczeniowy/ Zobacz także Vasanas: Preparing for Ascension by Clearing Old Issues na https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2019/07/Vasanas-Preparing-for-Ascension-R8.pages.pdf „Vasana” to wedyjska nazwa zasadniczej kwestii. Być może będziemy potrzebować tej wiedzy w nadchodzących czasach. 

 (3) Wyszukaj „Xenia” w An Ascension Ethnography na https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2023/03/An-Ascension-Ethnography-8.pdf  

(4) Archanioł Michał: Naszą mocną stroną jest, tak, ujawnienie się, aby się nie umocnić, ponieważ jest to raczej zakorzenione zachowanie na wszystkich poziomach. Więc zaczynacie przedstawiać sprawiedliwość, prawdziwe rozwiązania i nie jest to tylko (i mówię to bardzo ostrożnie) przebaczenie, ale jest to zastosowanie, tak, współczucia, cierpliwości, determinacji, czujności… 

Aby to się nie wydarzyło i powracać i umacniać się. Nie można stworzyć Towarzystwa Nova, w którym nie ma zrozumienia, porozumienia co do tego, co jest do przyjęcia w najbardziej podstawowych, praw człowieka sposobach. (Archanioł Michał w osobistym czytaniu ze Stevem Beckowem przez Lindę Dillon, 18 stycznia 2020 r.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz