poniedziałek, 14 listopada 2022

Wprowadzenie do skonstruowanego "ja" (pobierz)


Listopad 14, 2022 przez Steve Beckow


Oto szczegółowe spojrzenie na skonstruowane "ja", które modyfikujemy, aby zaprezentować i zarządzać naszym wizerunkiem, aby dobrze wyglądać i dobrze brzmieć.

Zachęcamy do wyjścia zza tego wizerunku i bycia tym, kim naprawdę jesteśmy.

Pobierz "O skonstruowanym ja" tutaj: https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2022/11/On-the-Constructed-Self.pdf

Wprowadzenie do "Ja skonstruowanego

Co to jest "Ja skonstruowane"?

Jest to konstrukcja w myślach, zachowana w pamięci, której pozwalamy definiować siebie i wpływać lub determinować nasze reakcje na sprawy.

Koncepcja "ja skonstruowanego" obejmuje to samo terytorium, co pojęcia takie jak osobowość, tożsamość, koncepcja siebie, obraz siebie itp. Jedyna różnica polega na tym, że podkreślam, iż jest to coś, co sami konstruujemy, a czasem dekonstruujemy i rekonstruujemy.

Nie jest zjawiskiem statycznym, ale dynamicznym. Zmienia się w miarę jak decydują o tym nasze myśli. Jeśli mamy zaangażowaną myśl, taką jak "Nigdy więcej tego nie zrobię", to zmienia ona skonstruowane "ja", usuwając element jego konstrukcji lub stawiając znak "Zakaz wstępu".

Nieustannie zmieniamy nasze skonstruowane "ja". I rzeczywiście, jesteśmy proszeni o zmianę poprzez porzucenie naszych negatywnych sposobów bycia, które "sprzedaliśmy" sobie i innym, i objęcie wyższych wymiarów pozytywnymi lub boskimi cechami.

Pozwól mi skupić się przez chwilę na "ja", które konstruujemy.

Wydaje mi się, że akord jest uderzany za każdym razem, gdy skupiamy się na "ja", "ja" lub "nie-ja".
Wszystko, co kieruje naszą uwagę na nas samych, jest odczuwane bardzo mocno. To tak, jakby ktoś chciał nas obudzić do celowości skierowania naszej uwagi do wewnątrz. Nie w sposób letargiczny, ale w sposób bardzo uważny.

Krishnamurti powiedział kiedyś, że wyzwolenie przychodzi z obserwacji dróg własnego ja. Myślę, że miał na myśli małe ja. Mam nadzieję, że ta książka pomoże w obserwacji.

Niektóre elementy naszego skonstruowanego "ja" są wspólne dla całej naszej kultury lub subkultury, a inne nie. Przykładem ogólnokulturowego wzorca zachowania jest nastawiony na przetrwanie sposób, w jaki postrzegamy siebie.

Tak długo jak działamy w 3/4D, mamy tendencję do reprezentowania siebie jako odrębnie wyglądających jaźni konkurujących o rzadkie zasoby z innymi odrębnie wyglądającymi jaźniami. To do nas należy zapewnienie własnego przetrwania i jest to przetrwanie najsilniejszych.

W tym środowisku czujemy potrzebę sprzedania się innym - lub przynajmniej obrazu siebie, maski, którą nosimy lub sposobu, w jaki działamy - aby zdobyć przyjaciół, wpłynąć na ludzi i pozyskać sojuszników.

Aby to zrobić, konstruujemy "ja" - a raczej obraz siebie - pogląd na siebie, który sprzedajemy innym.
Przedstawiamy siebie w jak najlepszym świetle. To, co nazywamy "akceptacją", można rozumieć jako "kupowanie naszego aktu" lub "nie odsłanianie naszej maski".

Ci, którzy kupują nasz akt, stają się naszymi przyjaciółmi. Ci, którzy tego nie robią, nie są.

Obserwuję siebie, jak tworzę obraz siebie jako hojnego. Mój ojciec i dziadek mieli problemy z pieniędzmi, które ja rozwiązuję będąc ich przeciwieństwem. Z zapałem tworzę dla siebie tożsamość, maskę lub skonstruowane "ja" osoby hojnej.

Mam nadzieję, że kupicie mnie widząc mnie w ten sposób.

Wszystkie te działania mają miejsce w trzecim i czwartym wymiarze. Skonstruowane "ja" nie jest częścią wyższych wymiarów.

Nie jest częścią, ponieważ miłość, która jest tam odczuwana, zagłusza wszystkie myśli o krzywdzie lub konflikcie. Doświadczamy obfitości, odczuwamy naszą jedność w miłości i nie mamy żadnych innych niż harmonijne myśli.

Oznacza to dla nas, że jeśli chcemy doświadczyć wyższych wymiarów, możemy chcieć zrzucić naszą maskę, obraz siebie lub skonstruowane "ja".

Każda konstrukcja dodana do naszej nieuporządkowanej Jaźni jest nadmiarem, przeszkodą w jej realizacji, którą później trzeba będzie usunąć.

Czyste i niewinne Ja leży głębiej niż poziom świadomości skonstruowanego ja. Daleko pod nią. (1)

Przejrzystość, szczerość, świadomość - znów boskie cechy - są tym, co rozwiąże wszelki dyskomfort, jaki odczuwamy z powodu porzucenia tego sposobu bycia.

Mam nadzieję, że te eseje wskażą ci, czym jest skonstruowane "ja" i jak je rozpoznać. Mam nadzieję, że podnoszą temat do świadomości i czynią go zrozumiałym.

I mam nadzieję, że pomogą ci puścić twoje "ja" po doświadczeniu go ku twojej satysfakcji. Mam nadzieję, że pomogą mi również puścić moje.

Albo i nie. Każdy ma wolną wolę.

Ale skonstruowane "ja" będzie zależało od świadomości.

Stonoga, jeśli jej sto nóg zostanie podniesionych do świadomości, nie może już chodzić. Potyka się o siebie.

My, kiedy wzorzec zachowania jest podniesiony do świadomości, nie możemy już go uruchomić poza naszą świadomością. Teraz musi działać w naszej świadomości, co czyni go dojrzałym do zmiany.

Przypisy poniżej

Pobierz "O skonstruowanym ja" tutaj: https://goldenageofgaia.com/wp-content/uploads/2022/11/On-the-Constructed-Self.pdf

Przypisy

(1) Jak odkryłam w Xenia 18 września 2018 r.

W Xenia Retreat Center, zanurzyłam się głęboko w moje serce, w medytacji, aby dowiedzieć się, jakie było pochodzenie uczucia zniechęcenia, którego doświadczałam. Myślałem, że dotrę do pierwotnego zdarzenia i doświadczę go poprzez dokończenie. Zamiast tego przeszedłem daleko poza poziom wazan [skonstruowanego "ja"] i kontynuowałem.
W końcu dotarłem do czegoś, co przypominało tunel, a na jego końcu było Światło Jaźni. W obecności Jaźni czułem się niewinny i czysty.

Przeniknąłem przez hridayam, otwór serca, do otwartego serca i w dół, w dół, w dół do "siedziby duszy". Mogę więc ręczyć za to, że siedziba duszy znajduje się w sercu. To już nie brzmi dla mnie jak odległe pojęcie, ale coś, czego doświadczyłem i uświadomiłem sobie. ("The Heart is 'the Seat of the Soul'", 17 grudnia 2018, na stronie http://goldenageofgaia.com/2018/12/17/the-heart-is-the-seat-of-the-soul/.)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz