piątek, 1 marca 2024

WEF o przezwyciężaniu "niechęci do szczepionek"



1 marca 2024 r. przez Steve Beckow


Myślę, że warto zobaczyć, co robi międzynarodowa organizacja, aby zabić 7,5 miliarda ludzi. Jedną ze strategii, które podkreślają, aby skłonić innych do szczepień, jest podkreślenie tego, co Harvard Business School nazywa FOMO (strach przed przegapieniem).   Inną są "szczepionkowe zespoły bojowe".

Jak zamordować świat.

3 taktyki przezwyciężenia niechęci do szczepień przeciwko COVID-19

Światowe Forum Ekonomiczne, 28 czerwca 2021 r.

(https://www.weforum.org/agenda/2021/06/3-tactics-to-overcome-covid-19-vaccine-hesitancy/)

Szacuje się, że 60-70% światowej populacji musi zostać zaszczepione przeciwko COVID-19, aby osiągnąć odporność stadną. To sprawia, że przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania i odrzucenia szczepionki na COVID-19 jest największym wyzwaniem komunikacji marketingowej naszego życia.

Stany Zjednoczone przechodzą "od problemu podaży do problemu popytu", jak zauważył w tym roku dr David Kessler, dyrektor naukowy rządowej grupy zadaniowej ds. reakcji na COVID-19. Badania wskazują, że inne kraje, w tym Australia, Francja, Rosja, Republika Południowej Afryki, Japonia i Niemcy, staną w obliczu podobnych problemów z popytem, gdy ich problemy z produkcją i dystrybucją szczepionek zostaną rozwiązane.


Po prostu nie ma wystarczającej liczby rozwiązań skoncentrowanych na pacjencie, aby zaradzić niezdecydowaniu, zwlekaniu i odrzucaniu szczepionek. Nasze badania koncentrują się na tworzeniu i wdrażaniu takich rozwiązań w celu informowania, przekonywania i przekonywania segmentów klientów do działania i uważamy, że tego rodzaju podejście może również zwiększyć wysiłki w zakresie komunikacji dotyczącej szczepionek przeciwko COVID-19.

Zorientowane na pacjenta rozwiązania w zakresie wahań dotyczących szczepionek

Proces podejmowania decyzji przez klientów - lub w tym przypadku pacjentów - jest często rozumiany przy użyciu Hierarchii Efektów. Sugeruje ona, że klienci najpierw myślą, potem czują, a następnie robią. W odniesieniu do szczepionki przeciwko COVID-19 oznacza to, że pacjenci muszą najpierw o niej "pomyśleć", czyli uzyskać świadomość i wiedzę na jej temat. Następnie pacjenci muszą "poczuć" pozytywne nastawienie do szczepionki, co oznacza przekonanie do jej przyjęcia. Wreszcie, pacjenci muszą to "zrobić" - innymi słowy, zaszczepić się.

Większość decydentów kładzie nacisk na etap "wykonania", koncentrując się na dystrybucji i wygodzie poprzez połączenie masowych szczepień, szpitali, lekarzy i aptek. Ma to sens dla populacji zainteresowanej szczepieniem. W przypadku populacji zwlekających ze szczepieniem, wahających się i odrzucających szczepionkę musimy jednak skupić się na etapach "myślenia" i "odczuwania" w procesie podejmowania decyzji. Bez tych etapów jest mało prawdopodobne, aby pacjenci przeszli do etapu "zrób". Bez tych etapów jest mało prawdopodobne, aby pacjenci przeszli do etapu "zrób".
Ramy Think-Feel-Do dla działań komunikacyjnych dotyczących szczepionek przeciwko COVID-19
Inne podejście do komunikacji ze sceptykami wobec szczepionek ma na celu ograniczenie zwlekania i odrzucenia. Zdjęcie: Ofer Mintz, University of Technology, Sydney; Imran Currim, University of California Irvine; Rohit Deshpande, Harvard Business School

Think-Feel-Do Framework for COVID-19 vaccine communication efforts

Korzystając z przykładów ze Stanów Zjednoczonych - kraju, który obecnie boryka się z większym popytem na szczepionki niż ich podażą - opracowaliśmy trzy zalecenia dotyczące tego, jak najlepiej wykorzystać tę teorię do wyeliminowania wahań dotyczących szczepionek.

1. Zwiększenie wiedzy i przezwyciężenie dezinformacji

Po pierwsze, musimy skupić się na etapie "myślenia", pytając, dlaczego ludzie wahają się, zwlekają i odrzucają szczepionkę. Badania pokazują, że głównym powodem jest to, że tacy pacjenci prawdopodobnie uważają, że proces wynalezienia i zatwierdzenia szczepionki był pospieszny, z niedostatecznie zgłaszanymi skutkami ubocznymi. Można temu zaradzić, aktywnie docierając do lokalnych liderów i edukując sceptyków za pośrednictwem mediów, takich jak rozmowy telefoniczne, poczta bezpośrednia, telewizja, billboardy i kanały cyfrowe.

Przykładowo, jedna z wiejskich parafii w amerykańskim stanie Luizjana zaangażowała afroamerykańskich kaznodziejów i lokalnych liderów do bezpośredniego telefonowania do członków swojej społeczności. Doprowadziło to do 9% wzrostu wskaźnika szczepień w parafii w ciągu tygodnia.

W stanie Iowa w reklamach szczepionek występuje obecna kongresmenka, która jest również doświadczonym lekarzem. Takie podejście często przemawia do preferencji, aby usłyszeć od liderów własnej partii politycznej z doświadczeniem medycznym, jednocześnie umożliwiając im podejmowanie osobistych decyzji bez presji.
"Przezwyciężenie niezdecydowania, zwlekania i odrzucenia szczepionki COVID-19 jest największym wyzwaniem komunikacji marketingowej w naszym życiu".

- Ofer Mintz, University of Technology, Sydney; Imran Currim, University of California Irvine; Rohit Deshpande, Harvard Business School.

Bardziej asertywne podejście jest również potrzebne do przezwyciężenia dezinformacji na temat szczepionek, w szczególności w mediach społecznościowych. Poprzednie badania wykazały, że bezpośrednie obalanie niedokładnych twierdzeń w Internecie przez źródła medyczne jest szczególnie skuteczne. Potrzebne są szkolenia i finansowanie, aby pomóc organizacjom medycznym, zdrowia publicznego i non-profit aktywnie reagować na dezinformację za pomocą dowodów naukowych.

2. Poprawa uczuć

Populacja niezdecydowana co do szczepień rozwinęła silne uczucia przeciwko nim, więc korzystanie ze źródeł informacji, którym ufają te osoby, może poprawić ich nastawienie do szczepionki. Badania wskazują, że osoby wahające się ufają dostawcom usług medycznych, przywódcom politycznym i religijnym, którzy dostarczają wiedzy opartej na "myśleniu" na temat decyzji medycznych, ale są bardziej skłonni polegać na swoich społecznościach, aby zapewnić "odczucia" lub oparte na emocjach przekonanie do podejmowania decyzji.

Jedna z pielęgniarek w Luizjanie zastosowała szczególnie skuteczną taktykę. Zadzwoniła do swoich niechętnych szczepieniom pacjentów, aby opowiedzieć o tym, jak była sceptykiem szczepionkowym, ale zmieniła zdanie po śmierci męża z powodu COVID-19.

W amerykańskim stanie Oregon plemiona rdzennych Amerykanów odnotowały stosunkowo wysoki wskaźnik szczepień. Wśród inicjatyw podjętych przez te społeczności w celu zachęcenia do szczepień, Skonfederowane Plemiona Indian Siletz wykorzystały bezpośrednie rozmowy telefoniczne, dyskusje i aplikacje w mediach społecznościowych, aby zaszczepić rodzinę i przyjaciół.

Innym sposobem na poprawę nastrojów sceptyków szczepionkowych jest wykorzystanie strachu przed utratą (FOMO), zarówno pod względem społecznym, jak i ekonomicznym.

3. Ułatwianie działania

Punkty masowych szczepień mają kluczowe znaczenie dla ułatwienia pacjentom, którzy chcą się zaszczepić. Dotarcie do osób, które nie są pewne, czy chcą się zaszczepić, będzie jednak wymagało proaktywnej taktyki.

Po pierwsze, zachęty mogą zadziałać. Kilka stanów i miast w USA zapewnia zachęty pieniężne i bezpłatny transport lub tworzy loterie i duże imprezy blokowe, aby zachęcić do szczepień. Firmy również powinny być zachęcane do udziału poprzez zapewnianie płatnego urlopu, darmowych produktów i loterii.
Kolejną przydatną taktyką jest zwiększenie wygody szczepień. W biznesie nazywamy to "wejściem na rynek" lub, w tym przypadku, "zabraniem szczepionki do pacjentów". Na przykład Primary Health Network w Pensylwanii w Stanach Zjednoczonych stworzyła mobilną jednostkę medyczną, aby zapewnić wyskakujące kliniki na obszarach wiejskich i niedostatecznie rozwiniętych z większą populacją niechętną szczepieniom. Southwest Health System w Kolorado stworzył "zespoły szczepionkowe", aby dotrzeć do placówek opieki długoterminowej i mieszkańców domów, którzy mieli trudności z dotarciem do miejsc masowych szczepień. Takie podejście zapewnia proaktywne miejsca mikroszczepień dostosowane do osób niechętnych szczepieniom, zwlekających i odrzucających szczepienia, w przeciwieństwie do miejsc masowych szczepień dla osób chętnych do zaszczepienia się.

Wierzymy, że zastosowanie podejścia "myśl - czuj - rób" skoncentrowanego na pacjencie do problemu komunikacji szczepionkowej COVID-19 poprawi wysiłki na rzecz przyspieszenia globalnej odporności stadnej. Zapewnienie bezpiecznego ponownego otwarcia gospodarczego i odbudowy oraz przezwyciężenie tego znaczącego wyzwania zdrowotnego i gospodarczego może zależeć od takiej taktyki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz