22 marca 2021 r. przez Kathleen Mary Willis
Avery Ascher, Windspeaker.com, pierwotnie opublikowane w 2005 r.
https://windspeaker.com/buffalo-spirit/water-medicine-gives-all-other-traditional-medicines-potency
Szacunek dla wody i uhonorowanie ducha wody przed jej użyciem są podstawowymi zasadami leżącymi u podstaw wszystkich tradycyjnych nauk o wodzie.
Kathy Bird, tradycyjna nauczycielka z Matootoo Lake Medicine Lodge, powiedziała, że po raz pierwszy zetknęła się z ideami świętości wody we wczesnym okresie życia, kiedy Starsi mówili dzieciom: "nigdy nie sikaj do wody".
Choć wtedy nie do końca rozumiała znaczenie tego słowa, wszystko stało się jasne, gdy wstąpiła do Loży Midewin i zaczęła otrzymywać nauki od babć w Roseau River, Man.
Bird otrzymała imię, które było jej potrzebne do pracy z wodą, od tradycyjnego nauczyciela po przeprowadzeniu postu. Jej imię w języku Anishnabe oznacza "w dół do ziemi przychodzi chmura lub mgła".
Woda jest nie tylko tym, co daje wszystkim tradycyjnym lekom ich moc, powiedziała Bird, ale jest lekiem samym w sobie.
"Jestem bardzo wdzięczny za te nauki. To jest lekarstwo, które łączy je wszystkie razem, niezależnie od tego, czy jest to coś, co pijemy, czym się myjemy, czy robimy z tego krople do oczu" - wyjaśniła.
Kobiety zawsze były opiekunami wody w tradycyjnych kulturach ze względu na ich integralne połączenia z Matką Ziemią, powiedziała Bird.
"Ziemia daje życie - żywność, lekarstwa, ubrania i schronienie". Ona daje życie, a ponieważ kobiety dają życie, są z nią związane w ten sposób.
Płyn owodniowy wyściełający dzieci w łonie matki jest tylko jednym z głębokich i starożytnych związków, jakie kobiety mają z wodą.
"Istnieją konkretne nauki o babci księżycu i jej odpowiedzialności, a także o tym, jak może ona poruszać wodami i pływami" - powiedziała Bird.
Coraz więcej młodszych kobiet aborygeńskich zaczyna się uczyć takich nauk, powiedziała Bird, opisując ceremonię, którą babcie z Roseau River odprawiają, gdy jeziora i rzeki otwierają się na wiosnę.
Choć to babcie prowadzą ceremonię, uczestniczą w niej kobiety w każdym wieku. Babcie przygotowują cztery kwadraty materiału: zielony, czerwony, żółty i brązowy. Te cztery kolory symbolizują wiosnę i odrodzenie, kwitnienie i wzrost, przygotowanie do snu i powrót do snu.
Każda z babć bierze niewielką ilość tytoniu z miseczki, która jest podawana dookoła, wkłada do tytoniu modlitwę i umieszcza ją w każdym kawałku tkaniny, które są wiązane w pęczki i umieszczane w jeziorze lub rzece. Następnie składa się ofiarę i modlitwę do ducha w wodzie, prosząc go, aby był silny dla ludzi, którzy potrzebują pomocy.
"Zawsze rozmawiasz z duchami wokół i w wodzie, aby wykonały pracę, której potrzebujesz" - wyjaśnia Bird.
Praca z tradycyjnymi uzdrowicielami i chorymi ludźmi, jak mówi, otworzyła jej oczy na to, jak mało wody piją ludzie.
"Wypijają 10 filiżanek kawy, herbaty lub napojów wyskokowych. Mówią, że są bardzo spragnieni, a potem sięgają po pop, kawę lub herbatę. Jestem zdumiony, jak wielu ludzi nie pije tego naturalnego leku.
"Naprawdę wierzę, że z tego powodu chorujemy na wiele chorób. Nie pijemy wystarczającej ilości wody, aby wypłukać nasze organizmy. Więc zachęcam ludzi, zamiast popu kupić butelkę wody".
Komercyjnie butelkowana woda wnosi jednak swój własny zestaw problemów, przyznała Bird podczas okresu pytań i odpowiedzi po swojej prezentacji.
Jedną z takich kwestii było komercjalizowanie substancji, która jest niezbędna do życia. Woda butelkowana jest obecnie biznesem wartym wiele miliardów dolarów rocznie na całym świecie, a coraz więcej z tych przedsiębiorców wodnych to Aborygeni, zarówno indywidualnie, jak i na poziomie zespołów.
Starsi ludzie przewidzieli kwestię kupna i sprzedaży wody już dawno temu, powiedział Bird.
"Pamiętam, jak moja ciocia i babcia mówiły: 'Kto może posiadać wodę? Pewnego dnia to na nas wróci'".
Związane z tym jest wykorzystanie plastiku w przemyśle wody butelkowanej. Plastik jest postrzegany jako z natury niezdrowy przez tradycyjnych uzdrowicieli, powiedział Bird, zauważając, że kiedy ona i inni uzdrowiciele przygotowują lekarstwa, są one umieszczane w papierowych torbach. Ponadto, istnieje ogromna ilość plastikowych śmieci, które powstają w wyniku kupowania i spożywania wody butelkowanej.
Przy całej pracy, jaką trzeba wykonać, aby chronić wodę, Bird jest podekscytowana i podekscytowana tym, jak młode aborygeńskie kobiety zaczynają odzyskiwać nauki.
"Wierzę, że rzeczy, które robimy poprzez nasze ceremonie, na przykład wchodzenie w kobiecość z dziewczynami, te dziewczyny będą dzielić się tymi naukami ze swoimi rodzinami".
Wszystkie te nauki są związane z koncepcją naturalnych procesów i praw oraz ciężką ceną, jaką płacą ludzie i nasza Ziemia, gdy takie prawa nie są przestrzegane.
Absolutnie nic nie jest tym, czym wydaje się być, ponieważ prawdziwa natura rzeczy pozostaje głęboko ukryta pod pozorami rzeczywistości.
▼
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz