Marzec 29, 2021 przez Steve Beckow
Zdjęcie statku To nie jest najnowsza historia. Późniejsza historia pojawi się poniżej.
Celem jej powielenia jest przedstawienie zamiaru prezydenta Abdela Fataha al-Sissi'ego dotyczącego rozładunku kontenerów. Co by znaleźli, gdyby to zrobili?
Zamiar ten mógł, ale nie musiał, zostać wyprzedzony przez wydarzenia, ponieważ statek został ponownie zatopiony.
Evergreen jest podobno wspólnym przedsięwzięciem Fundacji Clintonów i Walmartu.
Statek utknął w Kanale Sueskim: Wszystkie najnowsze wysiłki zmierzające do uwolnienia Evergreen
Carlie Porterfield, Forbes Staff, 28 marca 2021 r.
(https://www.forbes.com/sites/carlieporterfield/2021/03/28/ship-stuck-in-suez-canal-all-the-latest-efforts-to-free-the-ever-given/?sh=4073849a42d7)
Władze egipskie opracowują plany rozładunku Ever Given, mega-statku blokującego Kanał Sueski, podczas gdy międzynarodowe zespoły ścigają się, aby go uwolnić, zanim przeszkoda na jednej z najważniejszych tras towarowych świata zagrozi globalnemu przemysłowi żeglugowemu.
Kluczowe fakty
Prezydent Egiptu Abdel Fatah al-Sissi dał zielone światło dla przygotowań do rozładunku 18 000 kontenerów z ładunkiem, aby statek mógł zostać ponownie dopłynął go brzegu w przypadku, gdyby trwające wysiłki zmierzające do jego wyłowienia nie powiodły się, jak powiedział prezes Suez Canal Authority Osama Rabie w egipskiej telewizji w niedzielę, według Washington Post.
Środek refloating jest rozważany jako trzecia opcja, aby odblokować łódź i uwolnić kanał, który pozostawił setki łodzi utknęły w limbo, Rabie powiedział, odnosząc się do wysiłków, aby przesunąć Ever Given przez holowniki i pogłębianie.
Zespół około tuzina holowników próbował przesunąć statek pod panamską banderą przez kilka dni z niewielkim powodzeniem do tej pory - nadzieje, że nadchodzący przypływ pomoże przemieścić statek zostały rozwiane w sobotę, kiedy rosnący poziom wody nie zdołał znacząco ruszyć statku, według dostawcy usług kanałowych Leth Agencies.
Zespołom pogłębiarek udało się w sobotę uwolnić ster statku z brzegu kanału, jak podaje New York Times, ale dziób statku nadal tkwi w ziemi po drugiej stronie.
Niedzielne próby przesunięcia statku zostały odłożone na później z powodu silnych wiatrów w regionie, jak powiedział operator kanału.
Według New York Timesa, najlepsza szansa na przemieszczenie statku może nadejść w poniedziałek, kiedy sezonowy przypływ może zwiększyć wodę w kanale o 18 cali.
327. Tyle łodzi utknęło w niedzielnym korku w kanale, jak podaje Leth Industries.
Kraje z całego świata połączyły siły, aby spróbować przemieścić Ever Given. Członkowie zespołu pracującego nad przesunięciem statku pochodzą z Egiptu, Holandii i Niemiec, jak podaje Washington Post. Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych wyśle również zespół ekspertów, którzy mają przybyć już w niedzielę, jak donosi CNN.
Kluczowe tło
Ever Given utknął w Kanale Sueskim i blokuje ruch w obu kierunkach od wtorku. Statek przeprawiał się przez kanał z Yantian w Chinach do Rotterdamu w Holandii, kiedy utknął. Jest to jeden z największych statków towarowych na świecie, a jego długość jest mniej więcej taka, jak wysokość Empire State Building. Kanał Sueski jest jednym z najważniejszych szlaków żeglugowych na świecie. Według rządu egipskiego, przez wąski kanał przepływa rocznie prawie 20 000 statków. Jeśli tak dalej pójdzie, blokada przejścia może spowodować poważne, kosztowne zakłócenia w światowym łańcuchu dostaw, który już został mocno dotknięty pandemią koronawirusa.
Fragment:
Ever Given 'Refloated' i żegluje po Kanale Sueskim; ceny ropy spadają
Martin Baccardax, TheStreet, 29 marca 2021 r.
(https://www.thestreet.com/investing/ever-given-container-ship-refloated-in-suez-canal-oil-prices-dip)
Władze Kanału Sueskiego poinformowały w poniedziałek, że ruch na zatkanej arterii handlowej może zostać wkrótce wznowiony po udanym odcholowaniu statku Ever Given.
Kontenerowiec Ever Given został wyłowiony z wody w Kanale Sueskim, jak poinformowały władze w poniedziałek, zwiększając nadzieję, że statek o długości 1300 stóp może wkrótce zostać uwolniony od sześciodniowego postoju na mieliźnie i pozwoli na ponowne otwarcie najbardziej ruchliwej drogi wodnej świata.
Absolutnie nic nie jest tym, czym wydaje się być, ponieważ prawdziwa natura rzeczy pozostaje głęboko ukryta pod pozorami rzeczywistości.
▼
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz